Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 23:35
  #1393
Avstängd
pethoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
USA kommer inte stödja Israel i framtiden då den unga generationen är anti-krig, till skillnad från den gamla generationen som är pro-krig.
Om man jämför 60- och 70-talen med sina antivietnamkrigsyttringar och sånger och festivaler om världsfred med hur det ser ut idag så ser man att det som skedde då inte hjälpte ett dugg. Det kommer alltid finnas en del personer med psykopatinställning till andras liv och oberoende som anser att så länge som de vinner på krig och elände så kan det fortsätta.

Dessa personer kommer även se till att konflikter finns och uppstår så de kan få kontrakt på att sälja vapen och senare på att bygga upp den försörda infrastrukturen. Kolla bara på Dick Cheney som är med i sionistiska Jewish Institute for National Security Affairs och stödde (stöder) allt krigande i Mellanöstern så att Haliburton, som han var styrelseordförande för, och andra företag kunde få en massa kontrakt i Irak och lura USAs skattebetalare på en massa pengar.

Det kommer inte bli ett slut på Israel eller andra stater och politiker med kontakter inom den industri som vinner på krig och andra konflikter.
Citera
2018-09-01, 04:48
  #1394
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det verkar tyvärr inte bättre. Man hade ju förhoppningar att det inte var så när han i presidentvalrörelsen höll ett tal inför AIPAC och sa "I don't need your money". Verkar ha varit bluff allting.
Jag hade också vissa förhoppningar baserat på vad han sa men han är en stor Scam, han vann valet genom data-mining, där de gör psykologiska profiler och tal etc sätts efter det.
En kort förklaring på CNN där de säger de rätt ut: https://youtu.be/So93QSsJBLk

Trump jobbar för Israel, de backade han, folk som Sheldon Adelson osv. Wilbur Ross är Rothschild bankir och de räddade Trump från gå bankrutt men ger inte Shekels gratis utan vill ha saker tillbaka.
Jerusalem var en viktig del, utan någonting alls i förhandling och låter Pro-Sionistiska Kushner driva ”Fredsförhandlingarna”
Citera
2018-09-07, 08:33
  #1395
Avstängd
wwrs avatar
Ett mindre antal länder följde USA:s exempel och flyttade sina ambassader till Jerusalem. Nye presidenten i Paraguay verkar dock vilja flytta tillbaka ambassaden till Tel Aviv.

US ‘strongly encourages’ Paraguay not to move its embassy from Jerusalem back to Tel Aviv https://www.rt.com/news/437829-us-pa...mbassy-israel/
Citera
2018-09-15, 20:35
  #1396
Medlem
Donald Trumpstein är en ZIONIST .
Judarna stal Israeliternas identitet och stal Palestina från Palestinierna.
They are SATANS SYNAGOGUE!

Judarna är inte dom som dom utger sig för att vara.
Citera
2019-03-25, 21:21
  #1397
Medlem
E.Merckxs avatar
Efter Jerusalem, President Donald Trump deklarerar att Golan Hojderna ar en del av Israel:

Trump Declares Golan Heights Part of Israel, Helping Netanyahu

https://www.bloomberg.com/news/artic...ping-netanyahu

Att flytta Ambassaden skulle utlosa en enorm kris, i stort sett inget hande. Inget kommer att handa nu heller.
Citera
2019-03-25, 22:03
  #1398
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Efter Jerusalem, President Donald Trump deklarerar att Golan Hojderna ar en del av Israel:

Trump Declares Golan Heights Part of Israel, Helping Netanyahu

https://www.bloomberg.com/news/artic...ping-netanyahu

Att flytta Ambassaden skulle utlosa en enorm kris, i stort sett inget hande. Inget kommer att handa nu heller.

Stoppade inte Trump flytten i sista stund?

Jag har för mig att han gjorde det, öarna är dock något helt annat och kan ses som en krigsförklaring då det inte är israelisk mark, det är lika godkänt att för Israel att anektera öarna som det är för Sverige att göra det med Åland eller för Storbritannien att göra så med den irländska republiken.
Citera
2019-03-25, 22:14
  #1399
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Stoppade inte Trump flytten i sista stund?

Jag har för mig att han gjorde det, öarna är dock något helt annat och kan ses som en krigsförklaring då det inte är israelisk mark, det är lika godkänt att för Israel att anektera öarna som det är för Sverige att göra det med Åland eller för Storbritannien att göra så med den irländska republiken.
Nej, det gjorde han inte. Ambassaden i Jerusalem öppnade 14 maj 2018.
Citera
2019-03-25, 22:34
  #1400
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Stoppade inte Trump flytten i sista stund?

Bor du under en sten?
Citera
2019-03-25, 22:54
  #1401
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Nej, det gjorde han inte. Ambassaden i Jerusalem öppnade 14 maj 2018.

Där ser man, jag hade för mig att han sköt fram flytten men det hade han tydligen inte gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Bor du under en sten?

Varför tramsa när det var en genuin fråga?
Citera
2019-03-26, 00:52
  #1402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den unga generationen har inget att säga till om så länge den äldre generationen har ensamrätt på makten.

Det är alltid den "äldre generationen" som har ensamrätt på makten just eftersom de är äldre. Den yngre generationen får vänta lite tills de själva blir äldre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback