Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-01, 17:13
  #1
Medlem
Hej blev nyss misshandlad av min 15 åriga lillebror med svår autism + utvecklingstörning. Jag bor hemma och han fick en melt down and började slå sönder allt och slå alla även hunden. Mamma sa att jag inte fick ringa 112 han är jättearg nu. bl.a kastade en kökskniv på marken på min fot började blöda ganska mkt och fick en blåtira runt ögat. (min lillebror kan prata dock)

Vad ska jag göra?

(mod får flytta tråden om den är fel)
Citera
2017-12-01, 17:16
  #2
Medlem
Hamsterbolls avatar
Polisanmäl honom ändå. Din mamma kan inte bestämma det.
Citera
2017-12-01, 17:17
  #3
Medlem
Jag skulle polisanmäla han ändå, har du bild på skadorna?
Citera
2017-12-01, 17:23
  #4
Medlem
Charitas avatar
Polisanmäl honom!
Citera
2017-12-01, 17:24
  #5
Avstängd
56Kmodems avatar
Smyg upp bakom och stryp ut honom, när han slocknat bind han och ring snuten!

Hoppas brorsan får den vård han behöver.
Citera
2017-12-01, 17:25
  #6
Moderator
v50s avatar
Vi testar ett lämpligare delforum


Aktuella brott och kriminalfall --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2017-12-01, 17:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostybladez
Hej blev nyss misshandlad av min 15 åriga lillebror med svår autism + utvecklingstörning. Jag bor hemma och han fick en melt down and började slå sönder allt och slå alla även hunden. Mamma sa att jag inte fick ringa 112 han är jättearg nu. bl.a kastade en kökskniv på marken på min fot började blöda ganska mkt och fick en blåtira runt ögat. (min lillebror kan prata dock)

Vad ska jag göra?

(mod får flytta tråden om den är fel)
Det finns något som heter nödvärn. Du får med våld hindra din lillebror från att skada saker, djur och människor. Inklusive dig själv. Det hade varit det bästa. Står ni bara och ser på när han härjar, den lilla bortklemade älsklingen?
Citera
2017-12-01, 17:27
  #8
Medlem
ascHacks avatar
För fan, kör en rear naked choke på brorsan och låt han tuppa av. Antingen det eller polisen, samtal går ju som bekant inte med autistiska freakshows.
Citera
2017-12-01, 17:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostybladez
Hej blev nyss misshandlad av min 15 åriga lillebror med svår autism + utvecklingstörning. Jag bor hemma och han fick en melt down and började slå sönder allt och slå alla även hunden. Mamma sa att jag inte fick ringa 112 han är jättearg nu. bl.a kastade en kökskniv på marken på min fot började blöda ganska mkt och fick en blåtira runt ögat. (min lillebror kan prata dock)

Vad ska jag göra?

(mod får flytta tråden om den är fel)

Självklart kan du ringa 112 (som flera här verkar vilja att du ska göra).
Kommer dock troligtvis inte göras så mycket med en anmälan.
•nära rel får inte vittna under ed mot varandra.
•kommer troligtvis uppfattas att din bror ej hade något uppsåt utan att det beror på hans sjukdom.

-å andra sidan, om ni ringer efter polis så kanske de kan vara behjälpliga med att lugna brodern alt föra honom till lämplig vårdenhet.
Citera
2017-12-01, 17:42
  #10
Medlem
Dreamtimes avatar
Det är bara el som hjälper mot den här typen av problem. 220 volt får honom att "tagga ner" omedelbart.
Citera
2017-12-01, 17:59
  #11
Medlem
RingInteSnutens avatar
Ring aldrig snuten, vafan ska dom blanda in aig i era familjetjaffs för. Ge han fet jävla örfil ochvisa att det är han som är en snorunge.

Ringa polisen kommer bara göra det värre som altid...
Citera
2017-12-01, 18:10
  #12
Medlem
Han har lugnat ner sig nu som tur
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback