Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 15:50
  #1
Medlem
elbels avatar
Återställde telefonen och fick upp en massa konstiga utländska operatörer
Valde en som lät internationell

Nu har jag rätt apn inställningar men det står att jag har en annan operatör och i rullgardinsmeny emergency calls only och kan därför inte välja annan operatör, får error

En enda gång fick jag upp operatören vid sökning men cant connect at this moment

Finns gamla appar som löser detta men det funkar tydligen inte på android 6

I androids default sms app sparas config messages men när jag installer ändras bara apn
__________________
Senast redigerad av elbel 2017-12-01 kl. 15:55.
Citera
2017-12-01, 16:02
  #2
Medlem
jagboffades avatar
Återställ igen och välj rätt då?

Haft liknande problem fast att när jag ör utomlands så hittar den inte internet, löses enkelt då man kan ta bort och söka ny uppkoppling.

Vad står det nu i ditt hörne?
Citera
2017-12-01, 16:08
  #3
Medlem
elbels avatar
...
Citera
2017-12-02, 23:12
  #4
Medlem
elbels avatar
Sim kortet hade installerat en extra app där man kunde välja auto eller man
Citera
2017-12-03, 09:34
  #5
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Sim kortet hade installerat en extra app där man kunde välja auto eller man
Tror inte att "SIM-kortet" installerade en extra app. Att kunna välja operatör manuellt har varit möjligt sedan den första GSM-telefonen. Finns även ett autoläge där mobilen väljer automatiskt mellan tillgängliga nät som 2G, 3G och LTE. Hade du SIM-kort isatt när du återställde telefonen?
Citera
2017-12-03, 10:59
  #6
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Tror inte att "SIM-kortet" installerade en extra app. Att kunna välja operatör manuellt har varit möjligt sedan den första GSM-telefonen. Finns även ett autoläge där mobilen väljer automatiskt mellan tillgängliga nät som 2G, 3G och LTE. Hade du SIM-kort isatt när du återställde telefonen?

Sim toolkit
Man kunde välja mellan auto, sverige och utomlands

Är nog vanligare sim utomlands/kinamärken, när man sätter i simkortet dyker appen upp och försvinner när man dra ut det

Nätinställningar, apn eller roaming hjälpte inte i det här fallet
__________________
Senast redigerad av elbel 2017-12-03 kl. 11:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback