Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 13:28
  #1
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Okej, jag är jättedålig på detta, vilket är lite pinsamt för en blivande dataingenjör. Så jag tar som vanligt hjälp av flashbackeliten.

Det jag vill göra är att slänga upp en hemsida. Jag har köpt två domäner hos loopia en zabbe.se och en zabbe.com (nte zabbe egentligen). Nu vill jag bara slänga upp en bild hos något webhotell och sen koppla båda domänerna till bilden.
Jag tycker Loopias är för dyrt (90kr/mån), därför vill jag använda någon annan. Hur gör jag?


Tack på förhand!
Citera
2017-12-01, 14:00
  #2
Medlem
Använd det webbhotell du vill. Loopia har väl bara förmedlat ditt köp av domän.
Citera
2017-12-01, 14:49
  #3
Medlem
Om du har ett LoopiaDomän-konto (gratis-konto) så behöver du DNS-servrar som du pekar om din domän till. På de DNS-servrarna så lägger du till records enligt det webbhotell du vill använda. Oftast har webbhotell egna DNS-servrar som du kan använda. Domänen ligger kvar hos Loopia. Så kör jag för alla mina domäner.
Om du har ett LoopiaDNS-konto så kan du peka din domän vart du vill. Följ instruktionen hos ditt webbhotell för vad du ska skriva.
Citera
2017-12-01, 16:29
  #4
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Okej, jag är jättedålig på detta, vilket är lite pinsamt för en blivande dataingenjör. Så jag tar som vanligt hjälp av flashbackeliten.

Det jag vill göra är att slänga upp en hemsida. Jag har köpt två domäner hos loopia en zabbe.se och en zabbe.com (nte zabbe egentligen). Nu vill jag bara slänga upp en bild hos något webhotell och sen koppla båda domänerna till bilden.
Jag tycker Loopias är för dyrt (90kr/mån), därför vill jag använda någon annan. Hur gör jag?

Tack på förhand!

Byt inte det första du gör.
Loopia har en bra mycket bra support som du säkert kommer att sakna om du byter till ett billigare hotell.
Detta gäller speciellt för dej som upplever dej som 'jättedålig på detta'.
Citera
2017-12-01, 16:49
  #5
Medlem
XaoqcHs avatar
Du byter namnservrar exakt så här.
Citera
2017-12-02, 14:52
  #6
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Tack för era svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback