Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 10:46
  #1
Medlem
Sänds på ett flertal ställen, Svt, Cmore och fotbollskanalen vet jag, Sändningen på Svt startar 15:30 och håller på i två timmar fram till 17:30. Nytt för denna gången är att potterna delas in rakt av efter FIFA:s världsranking, värdnationen tillhör som vanligt pott 1 och är redan placerade i grupp A.
Notera att nationer tillhörande samma konfederation inte kan lottas in i samma grupp, undantag UEFA där max två nationer i samma grupp gäller.

Potterna: Värdsranking inom parantes och konfederation till höger.

Pot 1
Ryssland(65) - UEFA
Tyskland(1) - UEFA
Brasilien(2) - CONMEBOL
Portugal(3) - UEFA
Argentina(4) - CONMEBOL
Belgien(5) - UEFA
Polen(6) - UEFA
Frankrike(7) - UEFA

Pot 2
Spanien(8) - UEFA
Peru(10) - CONMEBOL
Schweiz(11) - UEFA
England(12) - UEFA
Colombia(13) - CONMEBOL
Mexiko(16) - CONCACAF
Uruguay(17) - CONMEBOL
Kroatien(18) - UEFA

Pot 3
Danmark(19) - UEFA
Island(21) - UEFA
Costa Rica(22) - CONCACAF
Sverige(25) - UEFA
Tunisien(28) - CAF
Egypten(30) - CAF
senegal(32) - CAF
Iran(34) - AFC

Pot 4
Serbien(38) - UEFA
Nigeria(41) - CAF
Australien(43) - AFC
Japan(44) - AFC
Marocko(48) - CAF
Panama(49) - CONCACAF
Sydkorea(62) - AFC
Saudiarabien(63) - AFC

Här är schemat med tider och spelplatser: https://en.wikipedia.org/wiki/2018_F...d_Cup#Schedule
__________________
Senast redigerad av Dworek 2017-12-01 kl. 11:02.
2017-12-01, 10:52
  #2
Medlem
Några önskemöten: England får gärna lottas mot Tyskland eller Argentina och Spanien får gärna lottas mot någon av Brasilien, Portugal eller Frankrike. Kroatien mot Serbien skulle vara häftigt att se i ett VM också. Gällande Sverige så hoppas jag att vi ställs mot värdnationen Ryssland.
2017-12-01, 10:58
  #3
Medlem
Tycker det är svårt att hamra ut en drömgrupp. Blåbären är blåbär, de stora är stora. Sen finns det ett väldigt stort mellanskikt där jag saknar helt koll på dagsformen hos sydamerikanska, afrikanska och asiatiska lagen.

Jag försöker att hålla förväntningarna nere så gott jag kan så jag hoppas i stort sett bara på att vi slipper Spanien. Annars är jag inte direkt rädd för några andra lag i pot 2.
2017-12-01, 10:59
  #4
Medlem
Captinheros avatar
Du kan ju skriva att det sker kl 16:00 i rubriken
2017-12-01, 11:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Du kan ju skriva att det sker kl 16:00 i rubriken

Är det själva lottningsprocessen som drar igång då?
2017-12-01, 11:02
  #6
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Är det själva lottningsprocessen som drar igång då?

Om jag har förstått det rätt så drar lottningen igång då.

Edit https://www.expressen.se/sport/fotbo...-datum-och-tv/
2017-12-01, 11:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Om jag har förstått det rätt så drar lottningen igång då

Tillagt nu, tack.

Det är alltid en helvetes massa svammel, tal och skit i dessa lottningar.
2017-12-01, 11:07
  #8
Medlem
Wads avatar
Självklart har jag en tenta som startar klockan 15:00. Jag får se till att skynda mig så jag hinner bli klar till lottningen börjar.
2017-12-01, 11:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Tycker det är svårt att hamra ut en drömgrupp. Blåbären är blåbär, de stora är stora. Sen finns det ett väldigt stort mellanskikt där jag saknar helt koll på dagsformen hos sydamerikanska, afrikanska och asiatiska lagen.

Dödens grupp blir antagligen den som Spanien hamnar i, så länge de inte lottan mot Polen eller Ryssland.

Citat:
Jag försöker att hålla förväntningarna nere så gott jag kan så jag hoppas i stort sett bara på att vi slipper Spanien. Annars är jag inte direkt rädd för några andra lag i pot 2.

Nä, England är ju England och Colombia känns väl inte riktigt lika heta som 2014. Övriga lag är bra men långt ifrån omöjliga. Spanien vore en mardröm såklart då det innebär att vi även får Brasilien eller Argentina.
2017-12-01, 11:14
  #10
Medlem
Vobblers avatar
Jag är synsk, så vi kommer att hamna ihop med Ryssland, Schweiz och Japan. En ganska tråkig grupp med andra ord, men kul att få spela öppningsmatchen.
2017-12-01, 11:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag är synsk, så vi kommer att hamna ihop med Ryssland, Schweiz och Japan. En ganska tråkig grupp med andra ord, men kul att få spela öppningsmatchen.

Din synskhet ger jag inte mycket för.

Citat:
Notera att nationer tillhörande samma konfederation inte kan lottas in i samma grupp, undantag UEFA där max två nationer i samma grupp gäller.

Men jag hoppas att du har rätt om öppningsmatchen.
2017-12-01, 11:19
  #12
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Självklart har jag en tenta som startar klockan 15:00. Jag får se till att skynda mig så jag hinner bli klar till lottningen börjar.

Skriva en tenta på 1 timme? Lycka till

Spännande! Oavsett vilka lag vi får kommer det att bli svårt. Hoppas på: Portugal, Uruguay, Sverige och Panama/Saudiarabien. Inte för svår. Mardrömsgruppen är: Brasilien, Spanien, Sverige och Nigeria.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback