Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-09-27, 13:30
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Hur mår egentligen ni svenskar som lever i dagens Sverige? Känner ni er tillfreds och trygga? Känner ni lust och välbehag?

Många personer som uttalar sig i media och sociala plattformar upplever jag som att man är missnöjd och allt tydligare uttrycker sin ångest.

Det kan handla om frustration kring hur ensamkommande barn skickas tillbaka till krig och fattigdom, hur människor i #metoo’s sfär uttrycker övergrepp som begåtts dem, hur man upplever misstro inför framtiden och mycket mer.

Hur mår svensken idag egentligen? Är det skillnad mot för 20-30 år sedan?

Och ni som mår dåligt, känner ni att hjälp finns att tillgå?

Ni som mår bra och upplever än mer förbättring, vad är det ni har hittat för lösning som många idag verkar sakna?

Jag lade denna tråd i ”Medicin och hälsa” för att diskutera de rena psykologiska och medicinska aspekterna kring hur svenskar idag påverkas av dagens samhälle. Håll inläggen till detta och spåra inte ur i andra frågeställningar.


Har du fått de svar du förväntat dig? När jag läste din fråga tänkte jag att det ville komma många olika svar.
Citera
2018-09-27, 13:34
  #98
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Nej. Inget trevligt, humant samhälle.
Citera
2018-09-29, 14:27
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Hur mår egentligen ni svenskar som lever i dagens Sverige? Känner ni er tillfreds och trygga? Känner ni lust och välbehag?

Många personer som uttalar sig i media och sociala plattformar upplever jag som att man är missnöjd och allt tydligare uttrycker sin ångest.

Det kan handla om frustration kring hur ensamkommande barn skickas tillbaka till krig och fattigdom, hur människor i #metoo’s sfär uttrycker övergrepp som begåtts dem, hur man upplever misstro inför framtiden och mycket mer.

Hur mår svensken idag egentligen? Är det skillnad mot för 20-30 år sedan?

Och ni som mår dåligt, känner ni att hjälp finns att tillgå?

Ni som mår bra och upplever än mer förbättring, vad är det ni har hittat för lösning som många idag verkar sakna?

Jag lade denna tråd i ”Medicin och hälsa” för att diskutera de rena psykologiska och medicinska aspekterna kring hur svenskar idag påverkas av dagens samhälle. Håll inläggen till detta och spåra inte ur i andra frågeställningar.
1. (Hur mår ni svenskar?) Jag mår inte bra iaf, känner mig utanför vilket jag känt av i några år, som har utvecklats till något väldigt dåligt
2. (Känner ni er tillfreds och trygga?) Jaa och nej, trygg till viss del, tillfreds, NEJ
3. (Känner ni lust och välbehag?) Kan hända, blir allt mer sällan men visst händer det

Jag har ingen aning om vad man ska säga om svensken för 20-30 år sen... Tror det var bättre, mer frihet att få vara sig själv, folk jämförde kanske inte sig själv med annat så mycket
Sen fanns ju inte cs och sånt som gör unga män blekfeta heller, då var utsidan livet, vill jag tro
Jag tror det finns hjälp för dom som även kan och vill hjälpa sig själv, en del är spirituellt skadade, tömd på energi, sorgligt
Citera
2018-09-29, 14:52
  #100
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag tror åtminstone att jag mår mycket bättre i dagens Sverige än vad jag hade gjort om jag levde i något annat av världens alla skitländer... Finns trots allt inte många länder som är bättre än Sverige, bara ett fåtal... Svenska samhället är väl ganska ok för den mentala hälsan, det kunde vara värre iallafall... Att vi är förtryckta av PK är sant, men allt är inte skit för det...
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-09-29 kl. 14:55.
Citera
2018-09-29, 18:34
  #101
Medlem
Ingen människa mår bra i dagens tekniksamhälle. Sverige har alltid varit ett antisocialt samhälle. Det har blivit ÄNNU antisocialare med teknikens insprång. Människan håller på att bli teknik. Är det nästa steg i vår mänskliga utveckling?
Citera
2018-09-29, 18:42
  #102
Medlem
När man tittar på hur Sverige förändras. Ja då blir jag deprimerad.
Vi förstör vårat land genom pk fjolleri och massinvandring.

Vi har folk som kämpar för multikultur i Sverige wtf??
Varför vill man dela upp Sverige för.
Ett folk en kultur det leder till framgång.

Jag säger som dalai lama
"Europe belongs to the Europeans"
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback