Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 22:50
  #1
Medlem
Okej så inga dumma kommentarer tack, har inte råd att laga telefonen eller köpa en ny så är ledsen som det är!

Tappade min telefon idag (Samsung galaxy s7 edge) och därefter slutade 1/5 av skärmen att fungera. Förutom ett grönt blinkande sträck som visar vart touchen slutar fungera så ser den ut precis som vanligt.

Att byta själva glaset kostar ca 300kr, men att byta ut hela skärmen går på ca 3000 kr så jag skriver här med hopp om att det kanske finns något jag kan göra för att få den att funka ändå?

Självklart har jag startat om den, till och med testat att hålla inne alla knappar samtidigt för att i alla fall komma igenom min låskod (som oturligt har en bokstav under sträcket) så att jag kan ställa alarm till imorgon bitti haha.. Ska givetvis gå till någon mobilaffär imorgon, så den kommentaren kan vi sortera ut

Tack för ni som vill hjälpa!
Citera
2017-11-30, 23:34
  #2
Medlem
Nu kanske du har lärt dig att inte skaffa skit du inte har råd med. Särskilt inte saker du inte har råd att fixa ifall det går sönder.

Om jag hade köpt en ferrari trots att jag inte har råd med försäkringar och underhåll så hade du kallat mig efterbliven, varför skulle det vara annorlunda med en telefon?

Din enda lösning är att antingen;

1. Kolla om du har några försäkringar som täcker.
2. Betala 3k för att laga den.
3. Köpa en ny telefon.
Citera
2017-12-01, 08:09
  #3
Medlem
Har du drulle på hemförsäkringen så kostar det dig bara 1500 sek. Är nog enda lösningen tyvärr.

En skärm som är knäckt måste lagas.
Citera
2017-12-01, 08:30
  #4
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oturstjejennr1
Okej så inga dumma kommentarer tack, har inte råd att laga telefonen eller köpa en ny så är ledsen som det är!

Tappade min telefon idag (Samsung galaxy s7 edge) och därefter slutade 1/5 av skärmen att fungera. Förutom ett grönt blinkande sträck som visar vart touchen slutar fungera så ser den ut precis som vanligt.

Att byta själva glaset kostar ca 300kr, men att byta ut hela skärmen går på ca 3000 kr så jag skriver här med hopp om att det kanske finns något jag kan göra för att få den att funka ändå?

Självklart har jag startat om den, till och med testat att hålla inne alla knappar samtidigt för att i alla fall komma igenom min låskod (som oturligt har en bokstav under sträcket) så att jag kan ställa alarm till imorgon bitti haha.. Ska givetvis gå till någon mobilaffär imorgon, så den kommentaren kan vi sortera ut

Tack för ni som vill hjälpa!

Jag är rätt säker på att det inte går att fixa. Billigaste lösningen är väl om du köper verktyg + ny touch screen med digitizer inkluderat för att sedan byta själv. Det finns guider på youtube hur man gör men delarna kommer kosta dig ca 1200 spänn och det är ganska krångligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback