Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 20:32
  #1
Medlem
Har länge misstänkt att något är konstigt med luften här hemma och nu känns det som man fått det bekräftat. jag har börjat samla på gamla Star Wars figurer på kort, typ sån här: http://www.vintagestarwarscollectabl...MOCvintage.jpg

idag fick jag hem min första och när jag inspekterat den i kanske en minut högst två kände jag hur kortet, pappbiten figuren ligger på, böjt sig lite. har tyvärr inga bilder men det skiljde sig från hur den såg ut minuten innan. lägger man kortet på en rak yta blir det liksom ett gap där den böjt sig från ena hörnet till det andra, i mitten är det alltså ett gap.

annat exempel är när jag gör smörgåsrån på morgonen, även dom kan inte hålla sig raka, dom böjer sig också från ett hörn till ett annat och ett gap i mitten på långsidan. har samlarkort av papper (pokemon), även dom böjer sig så det blir ett gap.

vad är det med luften egentligen, det här kan väl inte vara normalt? är det fuktig luft eller torr?
Citera
2017-11-30, 20:38
  #2
Medlem
jagboffades avatar
Har du kollat ventilation?
testa ha igång köksfläkten O öppna fönstret ett par timmar.

Blir de samma effekt d9?
Känner du nån lukt? Be gärna en vän om svar

Återkom!
Citera
2017-11-30, 20:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagboffade
Har du kollat ventilation?
testa ha igång köksfläkten O öppna fönstret ett par timmar.

Blir de samma effekt d9?
Känner du nån lukt? Be gärna en vän om svar

Återkom!

Ingen lukt har någon anmärkt, vad skulle det kunna vara för lukt menar du? fönster vill man ju helst inte öppna när det är så kallt, men vi har alltid öppet i köket när vi lagar mat osv. vi har tilluftsventilation i sovrummen. köksfläkten funkar. jag gjorde rent frånluftsventilen i badrummen ett par gånger under åren, innan jag fick veta att man absolut inte ska skruva på på den där runda grejen. kan det ha orsakat något, men vad isf?
Citera
2017-12-01, 12:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bopbo
Ingen lukt har någon anmärkt, vad skulle det kunna vara för lukt menar du? fönster vill man ju helst inte öppna när det är så kallt, men vi har alltid öppet i köket när vi lagar mat osv. vi har tilluftsventilation i sovrummen. köksfläkten funkar. jag gjorde rent frånluftsventilen i badrummen ett par gånger under åren, innan jag fick veta att man absolut inte ska skruva på på den där runda grejen. kan det ha orsakat något, men vad isf?
Ett bra sätt att sprida matos i lägenheten! Om det nu är det du vill.......
Citera
2017-12-01, 13:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Ett bra sätt att sprida matos i lägenheten! Om det nu är det du vill.......
vi har alltid köksdörren stängd när lagar mat.
Citera
2017-12-01, 21:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bopbo
vi har alltid köksdörren stängd när lagar mat.

det är bättre att öppna fönstret i tex sovrummet och ha spisfläkten på.
det är så man bygger "grundventilation".
ventilation(utsug) i toaletter och kök ("smutsig luft"), tilluft i övriga rum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback