Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-01, 22:11
  #73
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
För 2016 så är kostnaden för garantipensioner runt 14 miljarder kr per år och bostadstillägg för pensionärer är på ca 8,5 miljarder så totalt 22,5 miljader från statens budget på ca 920 miljarder som går till förmodligen mer än 800 000 av Sveriges fattigaste pensionärer. Knappast en hiskelig summa. https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Of...tens-utgifter/

Tror mer att staten, banker och andra missköter pensionsfonderna. Norge har ju skött sin oljefond mer exemplarisk.
Nej det där är ju ingenting. Är nog som du säger.

Förstår psykopaten Reinfeldt som aktivt och uttalat ville förstöra Sverige, men resten av moderaterna under deras styrande år förstår jag inte längre - trodde i alla fall en del av de på riktigt trodde att de långsiktigt räddade ekonomin med massinvandringen, bara att de är korkade oduglingar och hade helt fel.

Men de var bara lika efterblivet naiva som vänstern? Eller är hela bunten lika sjuka i huvudet som Reinfail.
Citera
2017-12-01, 23:10
  #74
Medlem
Littorin går till attack mot Reinfeldt enligt Den av många kallade pk tidningen ex-pressen.

”Den tidigare ministern Sven Otto Littorin går hårt åt hans tidigare chef Fredrik Reinfeldt i ett inlägg på Facebook. Han säger att han länge varit tyst, men att bägaren nu runnit över.
– Faktum är att jag blir förbannad på ett personligt plan. Det är mitt arv också som försnillas, skriver han. ”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...lir-forbannad/
___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-

Undrar just om den dåvarande arbetsmarknadsministern clittorin nyttjade billig utländsk arbetskraft på rygg inom den sk arbetslinjen och kallade henne Rut , eller om horbesöket var en bluff ?
__________________
Senast redigerad av zebop 2017-12-01 kl. 23:37.
Citera
2017-12-02, 05:16
  #75
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Njursviskt/levercirrus eller Aids???

60-63 pannor väger han högst, och han är väl nästan 190 cm lång. Såg ut som en classic wt meth-user på dom bilder som cirkulerat i media sista dagarna. Stora leverfläckar på hela vänstra kinden, sånt som gamla brukar utv efter 95 år. Samt ögona gula och peka åt alla håll som nån tidigare påpekat, kamelontstylee

Är väl sista rycket han kör nu..Allin!

Han är troligtvis överklass smal. Det är hälsosamt att vara smal och det är en klassmarkör.
De flesta östermalmare och folk från andra överklassområden är idag trådsmala.
Citera
2017-12-02, 05:18
  #76
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Littorin går till attack mot Reinfeldt enligt Den av många kallade pk tidningen ex-pressen.

”Den tidigare ministern Sven Otto Littorin går hårt åt hans tidigare chef Fredrik Reinfeldt i ett inlägg på Facebook. Han säger att han länge varit tyst, men att bägaren nu runnit över.
– Faktum är att jag blir förbannad på ett personligt plan. Det är mitt arv också som försnillas, skriver han. ”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...lir-forbannad/
___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-___—-

Undrar just om den dåvarande arbetsmarknadsministern clittorin nyttjade billig utländsk arbetskraft på rygg inom den sk arbetslinjen och kallade henne Rut , eller om horbesöket var en bluff ?

Horan han hade var ju en psyksjuk feminist han träffat på nätet.
Hans fru sexvägrade väl och han sökte tröst där han fann den.
Citera
2017-12-02, 06:13
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Littorin går till attack mot Reinfeldt enligt Den av många kallade pk tidningen ex-pressen.

”Den tidigare ministern Sven Otto Littorin går hårt åt hans tidigare chef Fredrik Reinfeldt i ett inlägg på Facebook. Han säger att han länge varit tyst, men att bägaren nu runnit över.
– Faktum är att jag blir förbannad på ett personligt plan. Det är mitt arv också som försnillas, skriver han. ”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...lir-forbannad/

Littorin sällar sig nu till den grupp moderater som uppenbarligen förstod vansinnet med Reinfeldts massinvandringsvurmande men höll käften för sin karriärs skull. Jag känner mer förakt för dessa än för Reinfeldt själv. Reinfeldt har ju med sina senaste uttalanden visat att han ändå i sin fanatism/galenskap hela tiden trott på och fortfarande tror på vad han gjort Sverige medan den fega och korrupta omgivningen i M inte lyfte ett finger för att göra något åt att Sverige förstördes. Till och med miljöpartister är moraliskt överlägsna de moderater som var medlöpare under den mörka tiden.
Citera
2017-12-02, 06:48
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Men kom igen, vet du inte hur utslitna vanliga 65 åringar är idag? Finns inte en chans att höja pensionsåldern till 69 år. Polen sänkte förresten nyligen pensionsåldern från 67 år till 65 år för män och till 60 år för kvinnor. Det handlar om att prioritera och pensionen som gamlingarna får är redan skrattretande låg.

Det du också glömmer bort är att samhället har rationaliserats och effektiviserats dramatiskt sedan pensionsåldern på 65 år infördes och några av dessa fördelar borde väl ändå kunna gå till att folk får gå i pension i någorlunda rimlig ålder.

Om du ska skylla på något får du skylla på den vanskötta svenska ekonomin, invandringen osv till varför man inte kan låta folk gå i pension vid 65 år. Inte att folk lever så himla länge eller skulle vara så friska.

Du har en poäng, skall vi differentiera yrkesgrupper? Tror fortfarande att hantverkare och sjuksyrror är rätt slitna vid 65. Tjänstemän tror jag utan problem kan och vill jobba på några år till.
Citera
2017-12-02, 11:57
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygtrollet
Du har en poäng, skall vi differentiera yrkesgrupper? Tror fortfarande att hantverkare och sjuksyrror är rätt slitna vid 65. Tjänstemän tror jag utan problem kan och vill jobba på några år till.

Precis det är här vi har problemet. Förmodligen så skulle man behöva utvärdera olika yrken som att kanske 30 år som hantverkare är värt 40 år som tjänsteman innan man får pension? Enklaste är nog ändå att försöka effektivisera samhället och lägga pengarna på bl a tidigare pension.
Citera
2017-12-02, 20:48
  #80
Avstängd
allwaysmisbehavins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Han är troligtvis överklass smal. Det är hälsosamt att vara smal och det är en klassmarkör.
De flesta östermalmare och folk från andra överklassområden är idag trådsmala.

Absolut, framför i åldern 0-45, och under dessa år var fredde en halv-tjockis.

Han är sjuk. Nåja det kommer väl fram snart ändå.
Citera
2017-12-06, 11:08
  #81
Medlem
8711s avatar
Nyheter Idag skriver om Öppna-era-hjärtan-för-enorm-massinvandring-Fredrik.

Citat:
Öppna-dina-hjärtan-Fredriks nya uppmaning: Byt jobb så du orkar jobba tills 75

Det är lätt att orka jobba tills man är 75 år, det menar den före detta statsministern Fredrik Reinfeldt som jobbat som politiker i merparten av sitt liv.

– Jag har ju gjort ett sådant skifte i mitt liv utifrån de förutsättningar jag har. Jag tror det är fullt möjligt att göra för många andra också, säger Fredrik Reinfeldt.

https://nyheteridag.se/oppna-dina-hj...obba-tills-75/
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback