Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-30, 17:47
  #1
Medlem
Watsaprems avatar
Såg att det inte fanns någon tråd, så jag passar på att starta en.

Är det någon annan som följer säsongen?

Gårdagens avsnitt såg en av dom bättre strategiska dragen på en lång tid. Får väldigt stark "Old School"-känsla av hela säsongen.

Citera
2017-11-30, 22:04
  #2
Medlem
Jannebigplays avatar
Är också förvånad över att inte en tråd har startats. Bland de bättre säsongerna måste jag säga och gårdagens avsnitt var fantastiskt. Kan inte vänta på nästa avsnitt då
Citera
2017-11-30, 22:43
  #3
Medlem
Ganonitos avatar
Jag förstår inte varför de inte röstade ut Ryan istället för J.P. när de visste att han hade en idol som han med största sannolikhet skulle använda när han förstod att han, Kristie och J.P. var lurade. Synd att Joe åkte ut, han var min favorit.
Citera
2017-12-07, 15:18
  #4
Medlem
Centipedes avatar
Jag har inte gillat Ben förut men i dagens avsnitt spelade han väldigt bra.
Jag fattar bara inte varför alla är emot honom nu.
Det var ju dom andra som ville rösta ut honom så han har ju inte gjort nåt fel.
Nu verkar det ju som om Ben inte har en chans men eftersom Jeff sade i en intervju att nästa avsnitt kommer vara ännu bättre så kan det ju inte vara så förutsägbart.
Citera
2017-12-07, 15:31
  #5
Medlem
Centipedes avatar
Här kan man rösta på bästa vinnarna.
https://www.surveymonkey.com/r/F72DVTG
Citera
2017-12-09, 15:36
  #6
Medlem
Watsaprems avatar
Tycker säsongen löper på bra. Allianser har tagit an en helt annan form än tidigare när de nu är flyktiga som vinden.

Hoppas Ben lyckas ta sig vidare, tycker han har gjort allting bra hittills.
Citera
2017-12-16, 20:39
  #7
Medlem
Ganonitos avatar
Har det förekommit nya idoler så sent i spelet tidigare eller har produktionen lagt ut extra många i år bara för att hjälpa Ben på traven?
Citera
2017-12-20, 20:03
  #8
Medlem
Parvatiis avatar
Bra säsong. Jag skulle gärna se att Lauren och Ashley får komma tillbaka i nya säsonger. Verkar även som att produktionen hjälper till att förse Ben med idols för att göra det mer intressant. Kände rätt tidigt på mig att Chrissy och Ryan skulle komma långt, typ final 3. Blir en intressant final.
Citera
2017-12-23, 18:58
  #9
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har det förekommit nya idoler så sent i spelet tidigare eller har produktionen lagt ut extra många i år bara för att hjälpa Ben på traven?

Jo det har det alltid gjort men eftersom Ben inte kunde vinna några imuniteter så var han tvungen att spela idolen varje gång istället och då läggs den alltid ut igen så det var bara för han att gå ut och hitta den igen.
Citera
2017-12-23, 20:23
  #10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Jo det har det alltid gjort men eftersom Ben inte kunde vinna några imuniteter så var han tvungen att spela idolen varje gång istället och då läggs den alltid ut igen så det var bara för han att gå ut och hitta den igen.

Men det var det jag pratade om, nya idoler. Inte sådana som de hittat tidigare i spelet. Har inget minne av att det förekommit nya idoler så sent i spelet tidigare utan produktionen la ut extra många bara för att hjälpa Ben att ta sig vidare. Likadant med den nya twisten vid det näst sista örådet, att det inte blev någon omröstning utan att två st fick duellera sig till en sista finalplats. Produktionen visste att Ben inte hade klarat sig utan immunitet så därför var de tvungna att hitta på något så att han hade chans att ta sig vidare ändå.
Citera
2017-12-23, 22:42
  #11
Medlem
Centipedes avatar
Idolerna har alltid fungerat till final 5 och har alltid lagts ut igen när dom spelats.
Det är bara för att Ben var så fenomenal på att hitta dom som det verkar som om dom är fler än tidigare.

Att det skulle bli en firemaker tävling vid final 4 kom Jeff Probst på när David Wright blev utröstad i säsong 33 och det blev den minst omtyckta vinnaren någonsin som vann istället.
Citera
2017-12-24, 10:25
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Idolerna har alltid fungerat till final 5 och har alltid lagts ut igen när dom spelats.
Det är bara för att Ben var så fenomenal på att hitta dom som det verkar som om dom är fler än tidigare.

Att det skulle bli en firemaker tävling vid final 4 kom Jeff Probst på när David Wright blev utröstad i säsong 33 och det blev den minst omtyckta vinnaren någonsin som vann istället.

Jeff sa ju även att firemaking vid final 4 skulle vara återkommande i kommande säsonger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback