Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 17:25
  #1
Medlem
Leipreachans avatar
Jag satt precis och tittade på videos på youtube med en massa white-trash i USA. Min undran är vilket land i Europa härstammar majoriteten av white-trash ifrån?
Citera
2017-11-30, 17:29
  #2
Medlem
wag1fromDerInits avatar
England / Skottland är ganska trashigt
Citera
2017-11-30, 18:05
  #3
Medlem
White Trash har sitt ursprung från USA. Europeiska nationaliteter varierar ju kraftigt där borta.
Citera
2017-11-30, 18:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
White Trash har sitt ursprung från USA. Europeiska nationaliteter varierar ju kraftigt där borta.

Ordet kommer från USA. Företeelsen (etniskt inhemsk underklass) har förmodligen existerat överallt, i alla tider.
Citera
2017-11-30, 18:12
  #5
Medlem
LiberalGuys avatar
Irland. Europas soptipp
Citera
2017-11-30, 21:42
  #6
Medlem
Håller också med om England. Värre helvete till WT-land får man leta efter.

1% är typ "Kingsman" och resten saknar tänder och pratar en engelska som liknar "Rinkeby-svenska".
Citera
2017-11-30, 21:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus2017
Håller också med om England. Värre helvete till WT-land får man leta efter.

1% är typ "Kingsman" och resten saknar tänder och pratar en engelska som liknar "Rinkeby-svenska".
Så är det. Det räcker med att titta på valfritt brittiskt TV-program för att notera detta. Ingen engelsman ser ut att ha köpt nya kläder sedan 90-talet, eller ny heminredning sedan 70-talet.
Citera
2017-12-03, 16:23
  #8
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Så är det. Det räcker med att titta på valfritt brittiskt TV-program för att notera detta. Ingen engelsman ser ut att ha köpt nya kläder sedan 90-talet, eller ny heminredning sedan 70-talet.

Haha du har rätt i iakttagelsen. Jag tycker det låter oerhört skönt dock.

Till topic då - wt har troligen noll med gener att göra. Det vore som att definiera "överklass" - det är en metajämförelse. Jag menar, överklass I Sverige kan vara renoverat hus en gång om året, medan det i Saudiarabien kan vara något helt annat.
__________________
Senast redigerad av Tropex 2017-12-03 kl. 16:26.
Citera
2017-12-03, 22:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Jag satt precis och tittade på videos på youtube med en massa white-trash i USA. Min undran är vilket land i Europa härstammar majoriteten av white-trash ifrån?

White trash är något som man kallade vita som jobbade för slavägare, och sålunda sida vid sida med svarta slavar. Likaså användes också uttrycket för att refererar till de allra fattigaste vita jordbrukarna. Dessa jordbrukare brukade också kallas ”clay eaters”, då det enda som kom att ”gro” ur den mark de odlade var lera. Slutligen kallades även irländska hamnarbetare, som tog de tyngsta och lägst betalda jobben, white trash.
Citera
2017-12-08, 18:21
  #10
Medlem
Yxzzs avatar
Härstammar inte "white thrash" i USA från den fattiga och ibland bråkiga underklass som fanns i Storbritannien under tiden man byggde kolonier i den nya världen?

Har för mig att man tog tag i dessa fattiga grupper och skickade iväg dem utomlands som soldater eller kolonister så man slapp de sociala problem fattigdom kunde skapa.

Att vara soldat eller kolonist i ett farligt land gjorde säkert att dessa människor levde ett ganska primitivt liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback