Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 16:45
  #1
Medlem
KUSEs avatar
Pratar om bostadskö. Jag tänker att man skulle kunna föda upp en kackerlacksfarm för att sedan ta med sig lite spillning när man går på visning. Sedan frågar man om man får låna toan, alternativt inväntar sitt tillfälle för att plantera spillningen vid annan lämplig plats i lägenheten. Därefter påpekar man högt och irriterat inför allihop att det finns skadedjur i lägenheten. Detta i hopp om att andra som har högre könummer än en själv inte ska vilja bo där och tacka nej till lägenheten.

Patetiskt och desperat? Eller smart? Kanske fungerar med ett par Cocopops istället för riktig spillning.

Hyra in en blåsorkester som får hålla repertoar i trappuppgången? För att sedan proklamera inför de andra intresserade hur lyhört det är?

Ta med sig en sån där teknisk pryl som blockerar signaler. För att sedan klaga på att det inte finns någon täckning i lägenheten?

Vad finns det med för mer bra efterblivna saker man kan göra? Ju mer efterblivet desto bättre, eftersom det då är mindre chans att någon annan tillämpar samma ideer.
__________________
Senast redigerad av KUSE 2017-11-30 kl. 16:51.
Citera
2017-11-30, 16:49
  #2
Medlem
-Hosta och harkla högljutt och utbrist i rosslig ton "å fy fan va här luktar svartmögel" tätt följt av "ja, de här avloppen blir inte roliga att dra om" etc...

-Kom lite sent och ursäkta dig med att du blev rånad av blattar precis runt knuten?

-Fråga med hög röst om de sanerat efter den förra som bodde där.

-Fråga med halvlåg röst om det verkligen var i den här lägenheten en kärring blev rånstyckmördad förra hösten.
__________________
Senast redigerad av Woodsmoke 2017-11-30 kl. 16:53.
Citera
2017-11-30, 17:11
  #3
Medlem
NickSonnys avatar
Betala en uteliggare för att lägga sig i trappan ner till källaren och spy/kissa på sig, och sen säga: Ja, det här händer ju ibland i de här kvarteren.
Citera
2017-11-30, 17:42
  #4
Medlem
KUSEs avatar
Bra saker(Y)
Citera
2017-11-30, 23:00
  #5
Medlem
utan.att.stannas avatar
Om du känner några slöjbekläda eller tuffingar, be det att hänga i trappen eller allmänt gå omkring vid porten vid visning.
Citera
2017-11-30, 23:17
  #6
Medlem
megacoolmans avatar
Muta en av grannarna och be denne spela nån sorts tysk läderbögstechno på full volym under visningen.
Citera
2017-11-30, 23:34
  #7
Medlem
Barkbitares avatar
Droppa några droppar surströmmingsspad här o där i lägenheten.

Släpp ut en liten mus din ficka.

Ha sönder en stinkbomsampull i något skrymsle.

Be någon polare göra lite burnouts runt kvarteret

Be någon polare som också "är på visning" prata högt om gubben som låg död våningen över, alla likmaskar som lägenheterna runt omkring fick sällskap av.

Skällande hundar utanför under visning
Citera
2017-12-01, 11:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Muta en av grannarna och be denne spela nån sorts tysk läderbögstechno på full volym under visningen.

Om det är hyresvärden som håller i visningen så låter det inte så smart av grannen att göra så om de inte själva vill bli vräkta.
Citera
2017-12-02, 22:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Om det är hyresvärden som håller i visningen så låter det inte så smart av grannen att göra så om de inte själva vill bli vräkta.

man kan inte bli vräkt för att man spelar hög musik en gång.
Citera
2017-12-02, 23:55
  #10
Medlem
Roade mig med att klaga på ljudet från gatan, dåliga grannar när jag själv visade min lgh , ville ha en bra granne då jag bara flyttade en trappa ner. Lyckades så tittare 3 fick den =) precis som jag ville.

Gått på husvisning med en kompis och gnällt om alkisgrannen, luktade de inte från tomten, oj frigolitväggar, de blir dyrt fixa, den där jävla granen kommer kosta mer än huset ta bort osv..
De hjälpte dock inte även om första köparna hoppade av..
Citera
2017-12-03, 21:50
  #11
Medlem
PaulPaljetts avatar
Standard är väl att stöta på någon på visning som säger att det luktar mögel. Har hänt på varenda visning jag varit på.

Bästa tipset är nog annars att be två tre polare dra lakan över sig och stå och skrika på pseudoarabiska i trapphuset eller precis utanför dörren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback