Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-13, 14:39
  #25
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Yepp, för nu svänger det och ryktena är att han blir kvar:

Rex Tillerson: White House dismisses reports of replacement



http://www.bbc.com/news/world-us-canada-42188872

"Dishonest Media and Failing NYT"

Citat:
USA:s president Donald Trump sparkar utrikesminister Rex Tillerson. Han ersätts med CIA-chefen Mike Pompeo.

Beskedet kommer efter en längre tids konflikt mellan presidenten och utrikesministern.

"Dishonest Trump and Failing White House"

Det ska bli intressant att se om Pompeo värnar mer om USA,s säkerhet än vad Tillerson gjorde.
2018-03-13, 15:31
  #26
Medlem
Enligt gamla vänner i landet over there så var det när Tillerson inte höll med The president om att en dialog med Korea-Kim var bra.
Där den pragmatiske Trump såg en möjlighet "att liksom Reagan, påverka en bångstyrig antagonist" med personlig charm och kamratlig påverkan, tyckte den obstinate Tillersson att man skulle tillämpa utfrysning och mera maktspråk för att till slut kuva den onde fi.
Hur det kommer att sluta, fan vet? men 50 års maktspråk har ju bara lett till en upptrappning.Who knows, Mr kim ," tear down this wall!" kanske det funkar, det kan väl knappast bli värre.
2018-03-13, 15:36
  #27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Senaste? Tillerson blir tvärtom den första minister som lämnar. Under Obama lämnade 17 ministrar. Du får lära dig att skilja på tjänstemän och ministrar.

Jag har tidigare sagt till dig att läsa två gånger innan du skriver dina svar - exakt vart någonstans avgränsar, eller för den delen begränsar jag mitt inlägg till "ministrar"?

Jag menar precis det jag skriver i det inlägg du citerar, och som jag återger i sin helhet nedan (min fetning), vad är det du inte kan ta in eller inte förstår?

Torde ju inte finnas utrymme för missförstånd så du kanske ska läsa en gång till?

För övrigt så har du fel i sak, dvs de som du med försvenskning av termen kallar "ministrar" är i allra högsta grad tjänstemän, men den diskussionen är OT här.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Återstår att se om det stämmer men är det så kommer det inte som någon överraskning. Många här på forumet har ju som bekant även spekulerat i tidpunkt för det som verkar realiseras nu, dvs Tillersons avpollettering.

Tillerson blir ju - om uppgifterna visar sig stämma- trots allt bara den senaste i en snabbt växande skara bestående av de som till sist insett vilken defekt pajas till chef de valt att jobba för och kliver alltså av på egen begäran, alternativt får sparken under förnedrande former pga att de gjort sig misshagliga.
2018-03-13, 15:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag har tidigare sagt till dig att läsa två gånger innan du skriver dina svar - exakt vart någonstans avgränsar, eller för den delen begränsar jag mitt inlägg till "ministrar"?

Jag menar precis det jag skriver i det inlägg du citerar, och som jag återger i sin helhet nedan (min fetning), vad är det du inte kan ta in eller inte förstår?

Torde ju inte finnas utrymme för missförstånd så du kanske ska läsa en gång till?

För övrigt så har du fel i sak, dvs de som du med försvenskning av termen kallar "ministrar" är i allra högsta grad tjänstemän, men den diskussionen är OT här.

Hur många tjänstemän lämnade Obama (inte bara ministrar)?

Var han också en defekt pajas?
2018-03-13, 15:44
  #29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Hur många tjänstemän lämnade Obama (inte bara ministrar)?

Du får väl räkna på det, tråden handlar om Tillerson och Trump.
__________________
Senast redigerad av DaEzz 2018-03-13 kl. 16:32.
2018-03-13, 20:16
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag har tidigare sagt till dig att läsa två gånger innan du skriver dina svar - exakt vart någonstans avgränsar, eller för den delen begränsar jag mitt inlägg till "ministrar"?

Jag menar precis det jag skriver i det inlägg du citerar, och som jag återger i sin helhet nedan (min fetning), vad är det du inte kan ta in eller inte förstår?

Torde ju inte finnas utrymme för missförstånd så du kanske ska läsa en gång till?

För övrigt så har du fel i sak, dvs de som du med försvenskning av termen kallar "ministrar" är i allra högsta grad tjänstemän, men den diskussionen är OT här.

Du avgränsade dig till dem som har Trump som chef. Ministrarna har Trump som chef. Tjänstemännens chef är ministern för aktuellt departement.

Du verkar helt sakna grundläggande kunskap om det du diskuterar.
2018-03-13, 21:12
  #31
Moderator
bernad_laws avatar
Finns en tråd, vi låser denna så länge. /Mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback