Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 21:55
  #1
Medlem
asgamarnas avatar
Körde igenom kryptering av min Moto G4 S, frågade endast en gång efter min kod, gav endast en 4 siffror kod, verkar skumt, brukar ju vilja ha värsta koderna.

Sen sägs den vara krypterad, när jag kollar säkerheten. Vill ju inte ha den öppnad lätt?
Citera
2017-11-29, 22:33
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
Körde igenom kryptering av min Moto G4 S, frågade endast en gång efter min kod, gav endast en 4 siffror kod, verkar skumt, brukar ju vilja ha värsta koderna.

Sen sägs den vara krypterad, när jag kollar säkerheten. Vill ju inte ha den öppnad lätt?
Det finns 10000 kombinationer att testa med fyra siffror; från 0000 till 9999. Krypteringen innebär att lagrade filer inte kan återskapas via recoveryprogram, inte utan rätt kod.
Citera
2017-11-29, 23:39
  #3
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Det är omöjligt att veta. Precis som det är omöjligt att veta om lampjäveln i kylskåpet verkligen slocknar när man stänger dörren.

OnT: Hur tänkte du att det skulle fungera med "värsta koderna". Du vill väl att data skall dekrypteras vid behov när telefonen är upplåst och det gör du väl med en fyrsiffrig kod eller fingeravtrycksläsare?

Vet inte riktigt hur det är upplagt men om den också krypterar data på SD-kortet så kan du sätta in det in datorn och kolla hur det ser ut.
Citera
2017-11-30, 10:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är omöjligt att veta. ...
Nej, det är inte omöjligt att veta, men inte alldeles enkelt. Genom att lägga in en custom recovery i MTP-läge och ett dataräddningsprogram på datorn, med ansluten mobil, kan man testa den interna lagringen. SD-kortet är mycket riktigt möjligt att kontrollera utanför mobilen som du skriver. Förutsatt att det är formaterat som bärbar lagring. Är det formaterat som internminne är det i praktiken värdelöst utanför mobilen (om än inte omöjligt för en expert).
Citera
2017-11-30, 12:14
  #5
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det finns 10000 kombinationer att testa med fyra siffror; från 0000 till 9999. Krypteringen innebär att lagrade filer inte kan återskapas via recoveryprogram, inte utan rätt kod.
ja med det argumenetet får dom upp luren. Har krypterat en Samsung lur tidigare då var det bokstäver i lösenordet.
Tycker en nummer kombination verkar som dom kommer att få upp den om dom vill.

Ingen verkar veta något i denna tråd.
Citera
2017-11-30, 12:15
  #6
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det finns 10000 kombinationer att testa med fyra siffror; från 0000 till 9999. Krypteringen innebär att lagrade filer inte kan återskapas via recoveryprogram, inte utan rätt kod.
jag vill ha den låst punkt slut...om det går, som det gick på samsung
Citera
2017-11-30, 12:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
... Ingen verkar veta något i denna tråd.
Då får du väl vänta på fler som har synpunkter, jag vet ju ingenting.
Citera
2017-11-30, 12:44
  #8
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Då får du väl vänta på fler som har synpunkter, jag vet ju ingenting.
Men det hör du väl själv, om jag inte vill att någon annan ska få upp den, då är ju en nummer kombination usel. Men det är väl ingen som har erfarenhet av kryptering av denna Moto lur, trist att få höra en massa skit kommentarer från pöbel människor
Citera
2017-11-30, 13:38
  #9
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asgamarna
Men det hör du väl själv, om jag inte vill att någon annan ska få upp den, då är ju en nummer kombination usel. Men det är väl ingen som har erfarenhet av kryptering av denna Moto lur, trist att få höra en massa skit kommentarer från pöbel människor
Med den attityden ska du inte ha någon hjälp

Du får väl göra som alla andra, använda hjärnan och googla och se om någon annan gjort samma sak som dig.
Citera
2017-12-01, 13:42
  #10
Medlem
asgamarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Med den attityden ska du inte ha någon hjälp

Du får väl göra som alla andra, använda hjärnan och googla och se om någon annan gjort samma sak som dig.
Tyst din unter menchen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback