Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 19:37
  #1
Medlem
CarolynHaxs avatar
Ja, det gör hon. I denna artikel i DN https://www.dn.se/kultur-noje/aase-b...m-osar-ondska/
skriver hon bl a

"Jag har alltså ett välbalanserat överjag, jag agerar inte enbart med reptilhjärnan genom att blocka allt som osar ondska. Jag läser dessutom Flashback; ett av få medier där mörkbruna högerspöken ibland argumenterar med brutalvänster och där kampen förs verbalt och inte genom bojkotter, utfrysning och skambeläggande. Där lär jag mig mer om makten, mobben och tystnadskulturen än i alla filterbubblor tillsammans, mer än på DN:s ledarsida."

Vad säger ni om det berömmet?
Citera
2017-11-29, 19:39
  #2
Medlem
valiumvaliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ja, det gör hon. I denna artikel i DN https://www.dn.se/kultur-noje/aase-b...m-osar-ondska/
skriver hon bl a

"Jag har alltså ett välbalanserat överjag, jag agerar inte enbart med reptilhjärnan genom att blocka allt som osar ondska. Jag läser dessutom Flashback; ett av få medier där mörkbruna högerspöken ibland argumenterar med brutalvänster och där kampen förs verbalt och inte genom bojkotter, utfrysning och skambeläggande. Där lär jag mig mer om makten, mobben och tystnadskulturen än i alla filterbubblor tillsammans, mer än på DN:s ledarsida."

Vad säger ni om det berömmet?

Jag ger det 93/93 kilo pentyl.
Hon är klok, som vi andra.
Citera
2017-11-29, 19:44
  #3
Medlem
gato12s avatar
Aase Berg är känd för en bångstyrig, men alltid rak och ärlig, kulturjournalistik. Hon har inte heller tidigare dragit sig för diverse provokativa ståndpunkter så jag blir väl inte direkt förvånad.
Citera
2017-11-29, 21:06
  #4
Medlem
Ja det är väl kul med någon som vågar tycka annorlunda och stå för det, istället för att sålla sig till flocken. Sedan har jag förståelse för att många ogillar flashback eftersom det finns rätt svåra delforum här, men överlag är det bra om man inte ser allt svart på vitt.
Citera
2017-11-29, 22:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ja, det gör hon. I denna artikel i DN https://www.dn.se/kultur-noje/aase-b...m-osar-ondska/
skriver hon bl a

"Jag har alltså ett välbalanserat överjag, jag agerar inte enbart med reptilhjärnan genom att blocka allt som osar ondska. Jag läser dessutom Flashback; ett av få medier där mörkbruna högerspöken ibland argumenterar med brutalvänster och där kampen förs verbalt och inte genom bojkotter, utfrysning och skambeläggande. Där lär jag mig mer om makten, mobben och tystnadskulturen än i alla filterbubblor tillsammans, mer än på DN:s ledarsida."

Vad säger ni om det berömmet?

Lite kluven till om man verkligen ska se det som beröm, men hon har ju faktiskt rätt i en del. Flashback är väl det enda forumet i Sverige där vänstern och högern debatterar ganska så friskt och trots att känslorna kan svalla, så kan man ändå vara vänskapligare mot varandra något ämne bort. Sedan är det ju beundransvärt att hon säger att hon läser Flashback som i kulturkretsar ligger på samma nivå som att nämna n-ordet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback