Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-30, 04:38
  #13
Medlem
Tryptaminflins avatar
Thaiboxning är ett utmärkt sätt att komma i form! Förstår inte vart ”vill inte råka bli för stor” kommer ifrån, men ett utlåtande som det bevisar hur lite en person faktiskt vet om träning. Låt säga att du ändå ”råkar” bli för stor, det är ju inte svårare än att låta bli att träna tills du är i en önskvärd form.

Gillar du träningsformen så är det bara att kötta!
Citera
2017-11-30, 08:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryptaminflin
Thaiboxning är ett utmärkt sätt att komma i form! Förstår inte vart ”vill inte råka bli för stor” kommer ifrån, men ett utlåtande som det bevisar hur lite en person faktiskt vet om träning. Låt säga att du ändå ”råkar” bli för stor, det är ju inte svårare än att låta bli att träna tills du är i en önskvärd form.

Gillar du träningsformen så är det bara att kötta!

Haha jo jag har fått höra det. Menade endast att mitt mål inte är att bli ''musklig'' nästintill manlig som många tjejer vill vara nu för tiden. Undrade mest om thaiboxning var ett bra sätt för mitt mål.
Citera
2017-11-30, 08:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmgHaxx
Thaiboxning på en bra klubb är "ett bra sätt att bli fit".
Jag rekommenderar att du hittar en träningsform du tycker är rolig, brukar funka bäst i längden.


Tycker nog thaiboxning är rätt kul. Hatar att stå på gymmet då jag oftast gör fel eller står och funderar på vad jag ska göra, samt att det är otroligt tråkigt.
Citera
2017-11-30, 08:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
LOL
Det är SVÅRT att bygga muskler, du kommer absolut inte "bli för musklig" typ oavsett vad du tränar, framförallt inte utan att märka det ett par månader innan
Sen om du inte skiljer dig från mängden så kommer du inte vara nöjd när du uppnått ditt nuvarande mål, utan då kommer du antagligen sätta ett nytt mål.


Jo förstår det, menade bara att det inte var vad jag strävade efter. Men du tycker thaiboxning är ett bra alt?
Citera
2017-11-30, 10:22
  #17
Medlem
jpettersson1991s avatar
Tycker du thaiboxning verkar roligt och inte gillar gymträning, så ser jag inge negativt med den träningen, för muskulös är inget man råkar bli av misstag. Visst, är du helt otränad från början kommer det säkert ske en ökning av muskelmassan med den typen av träning, men inte så extremt som du föreställer dig.
Citera
2017-11-30, 10:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Jo förstår det, menade bara att det inte var vad jag strävade efter. Men du tycker thaiboxning är ett bra alt?
Ja, för hälsan är det nog klart bättre än styrketräning
Citera
2017-11-30, 23:36
  #19
Medlem
Tryptaminflins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Haha jo jag har fått höra det. Menade endast att mitt mål inte är att bli ''musklig'' nästintill manlig som många tjejer vill vara nu för tiden. Undrade mest om thaiboxning var ett bra sätt för mitt mål.

Ja det är en väldigt stimulerande form av träning som trimmar dig rejält. Du kommer inte bli missnöjd, lycka till!
Citera
2017-12-07, 19:37
  #20
Medlem
_Monk_s avatar
Kör thaiboxning, du kommer inte bli biffig utan du kommer bli smalare förutsatt att du sköter kosten rätt, vilket är mer än hälften av att komma iform.
Lägg fokus på:
Rätt kost
Träning
Tillräckligt med sömn/återhämtning

Sen ska du inte va nojjig över lite muskeltillväxt, en kropp som är välformad av muskler är alltid bättre än en som bara är smal, och påstår nån kille nått annat så kanske du bör leta rätt på nån som inte råkat missat puberteten

Så läs på om kosten och kör ett par hårda pass thai i veckan och ät nyttig mat bara så blir det bra!
__________________
Senast redigerad av _Monk_ 2017-12-07 kl. 19:40.
Citera
2017-12-08, 11:44
  #21
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmaccompany
Hello! Testade på thaiboxning med en kompis i måndags. Hon sa att det är jättebra motion och att vi borde börja. Vill även tillägga att det är i en riktig klubb, inte thaiboxnings pass på ngt gym eller så. Är en 18 årig tjej och för tillfället rätt otränad. Vill bli FIT, SLIM, SMAL, inte kurvig eller mullig som jag är nu. Vill mest av allt vara smal med lite konturer vid magen osv, men ingen muskelknutte. Men frågan är alltså. Någon som vet hur bra thaiboxning faktiskt är som träning? Fördelar, nackdelar? Vad tränar man mest????

Tränarna ha de förövrigt väldigt muskliga lår, speciellt fram på låren, såg äckligt ut och vill bara ha slimmade smala ben.. Så är rädd över det också. SNÄLLA, någon som vet, berätta ALLT du kan om thaiboxning som träning. Uppskattar all diskussion, MVH FUNDERSAM TJEJ
Kollar du på matchen https://www.youtube.com/watch?v=FN6EEjF2Y7Y ser du ju två klädsamt vältränade kvinnor som jag definitivt inte skulle kalla monstruösa på något sätt. Dessa två är dessutom riktigt bra och har hållit på länge.

Med detta sagt tvivlar jag på att du av thaiboxningsträning kommer bli varken speciellt monstruös eller stor.
Citera
2017-12-08, 13:43
  #22
Medlem
_Monk_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Kollar du på matchen https://www.youtube.com/watch?v=FN6EEjF2Y7Y ser du ju två klädsamt vältränade kvinnor som jag definitivt inte skulle kalla monstruösa på något sätt. Dessa två är dessutom riktigt bra och har hållit på länge.

Med detta sagt tvivlar jag på att du av thaiboxningsträning kommer bli varken speciellt monstruös eller stor.

Och dom tränar för att tävla, dvs rätt hårt.
Och med detta sagt, så kan hon motionsträna ett pass om dagen om hon så vill utan att oroa sig en sekund för att bli monstruös.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback