Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 16:45
  #1
Avstängd
Har tyvärr börjat tre somaliska barn på barnens dagis. Med detta har lössen kommit till dagiset också. Två gånger på kort tid har personalen varnat för löss i huset. Tack och lov har mina pojkar klarat sig. Har sagt åt dem att inte leka eller vara nära negerbarnen. Var aldrig några problem med löss innan negrerna började. Hur ska man ta upp detta problem med personalen? Eller är det byte av dagis som gäller?
Citera
2017-11-29, 16:57
  #2
Medlem
Ta upp det med personalen. Om barnen har konstant löss bör de göra orosanmälan till socialtjänsten för de somaliska barnen så att de kan tvångsomhändertas eller i alla fall få föräldrarna att gå med på "öppna åtgärder" via socialtjänstlagen.

Uppenbar "brist i omsorgen".

Annars kan du anmäla förskolan till arbetsmiljöverket och utreda lokalen som sanitär olägenhet.

Även du kan göra en anmälan gällande ungarna, vet inte hur detaljerat det måste vara, om du behöver namn / personnummer eller bara adressen till förskolan, men det bör gå att göra genom att Googla fram kommunens hemsida + "orosanmälan".
Citera
2017-11-29, 16:58
  #3
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har tyvärr börjat tre somaliska barn på barnens dagis. Med detta har lössen kommit till dagiset också. Två gånger på kort tid har personalen varnat för löss i huset. Tack och lov har mina pojkar klarat sig. Har sagt åt dem att inte leka eller vara nära negerbarnen. Var aldrig några problem med löss innan negrerna började. Hur ska man ta upp detta problem med personalen? Eller är det byte av dagis som gäller?

Uppmärksamma personalen genom att fråga,, varför just nu så mycket löss?

Och om dom ljuger så säg att du är missnöjd med hur dom hanterar situationen. Och att din familj funderar på att byta dagis.

I Danmark är det förbjudet att ha mer än 25% asylbarn. Dvs det får gärna vara mindre, typ 0% asyl barn.

Försök mobilisera fler familjer till ett noll tolerans av islam på dagis.
Citera
2017-11-29, 17:19
  #4
Medlem
PTHJs avatar
Snälla nån!
Det är väl bara att bjuda hem barnen till en avlusningskväll tillsammans med deras föräldrar för att lära dem hur man gör.
Citera
2017-11-29, 17:32
  #5
Avstängd
Saken är den att de flesta föräldrar är väldigt PK och älskar mångkultur. Får se hur det blir med det nu efter lössen. Personalen är ultra feminister och älskar negrer. Väldigt långa väntetider för nya dagisplatser också. Försöker istället minimera tiden då pojkarna är på dagis. Man är ju rädd för TBC och andra exotiska sjukdomar också. Det nya Sverige
Citera
2017-11-29, 17:53
  #6
Medlem
Lössen behöver inte ha med Somalierna att göra. Förekommer i perioder på alla skolor och dagis. Kan bara konsertera att TS har en märklig människosyn. Du borde lära dina barn om alla människors lika värde. Dorde lämnas in en orosanmälan om att TS är en olämplig förälder
Citera
2017-11-29, 18:28
  #7
Medlem
Som tidigare nämnt så finns det inget som visar på att lössen kommer från dom barnen. Löss är förekommande problem på dagis. Sedan så kanske dina barn bör umgås med dom somaliska barnen så dina barn lär sig respekt inför andra kulturer, vilket du ej gjort.
Citera
2017-11-29, 18:30
  #8
Avstängd
Löss är ett nytt fenomen som till stor del har med mångkulturen att göra. När jag gick på dagis på 70-talet förekom inget sådant. Det fanns inga löss på barnens dagis innan negerbarnen började. Lägg ihop ett plus ett. En kärleksfull och ansvarstagande fader varnar sina barn för mångkulturens faror. Allt annat vore oansvarigt
Citera
2017-11-29, 18:37
  #9
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Saken är den att de flesta föräldrar är väldigt PK och älskar mångkultur. Får se hur det blir med det nu efter lössen. Personalen är ultra feminister och älskar negrer. Väldigt långa väntetider för nya dagisplatser också. Försöker istället minimera tiden då pojkarna är på dagis. Man är ju rädd för TBC och andra exotiska sjukdomar också. Det nya Sverige
Typiskt "Sverigevänner", gnäller på problem men vägrar göra slag i saken och lösa dem. Många tips här i tråden, men nope, enda ni vill är att gnälla.
Citera
2017-11-29, 18:41
  #10
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Har tyvärr börjat tre somaliska barn på barnens dagis. Med detta har lössen kommit till dagiset också. Två gånger på kort tid har personalen varnat för löss i huset. Tack och lov har mina pojkar klarat sig. Har sagt åt dem att inte leka eller vara nära negerbarnen. Var aldrig några problem med löss innan negrerna började. Hur ska man ta upp detta problem med personalen? Eller är det byte av dagis som gäller?
Tycker synd om dina barn som kommer fostras till lika inskränkta, hatiska typer som du och de tre oskyldiga barnen.

Tycker du ska vara ärlig och säga till personalen vad du skriver här. Negerbarnen ger oss löss och jag vill att de isoleras från vita barn. Fegt av dig att hyckla.
Citera
2017-11-29, 20:04
  #11
Avstängd
qirteros avatar
Löss är väl minsta problemet, akta så inte dina barn får hiv.
Citera
2017-11-29, 20:05
  #12
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Löss är ett nytt fenomen som till stor del har med mångkulturen att göra. När jag gick på dagis på 70-talet förekom inget sådant. Det fanns inga löss på barnens dagis innan negerbarnen började. Lägg ihop ett plus ett. En kärleksfull och ansvarstagande fader varnar sina barn för mångkulturens faror. Allt annat vore oansvarigt


Nu minns jag inte om det gick löss på mitt dagis men det gjorde det åtminstone när jag gick i låg och mellanstadiet i början av 80-talet, och om du kallar det kärlek att lära sina barn att bli rädda och hatiska så hoppas jag att du inte har barn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback