Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 14:13
  #1
Medlem
Det är en man som ringer från olika nummer varje gång, fake/påhittade nummer. Har inte svarat en ända gång. Han lämnat meddelanden i röstbrevlådan där han pratar snusk och berättar vad han vill göra med mig osv. Helt hundra på att det är en sjuk jävel som hittat mig på FB, sökt på hitta och tagit numret där ifrån. Min fråga är om det går att hitta hans riktiga nummer eller få slut på all telefon nummer utan att behöva byta nummer? Eller om polisen kan göra något. Han har ringt över 100 gånger, oftast på natten eller 4 på morgonen när jag sover, riktigt irriterande. Tacksam för svar!
Citera
2017-12-02, 22:37
  #2
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Telefoni: allmänna diskussioner
/Moderator
Citera
2017-12-03, 01:32
  #3
Medlem
miikoss avatar
Operatörerna kan ibland hjälpa med spårning, kostar runt 500 kr.

ex. https://www.telia.se/privat/telefoni...telia-sparning

Dock så kan det vara oregistrerat kontantkort. Då finns inga uppgifter.

Polisen kan även spåra, man behöver då göra en polisanmälan. Förundersökningsledare väljer om spårning ska ske, eller annan åtgärd, ex att förundersökningen läggs ned.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback