Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-29, 15:49
  #13
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag skulle tro att de flesta män känner sig både manligare och mer dominanta om de lyfter kvinnan, än de gör om de sitter och åker eller hänger och åker på kvinnans rygg som ett barn.

Smaken är som baken. Jag har full förståelse för om vissa män känner som du beskriver.
Citera
2017-11-29, 16:04
  #14
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar

Jag förstår inte grejen...
Hon ligger på mage, och han sitter på hennes rygg... vad är det tänkt att det ska hända nu?
Är det meningen att hon ska krypa omkring dit mannen befaller? Är det kvinnans fysiska ansträngning som är eggande?
Citera
2017-11-29, 16:22
  #15
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond

Jag förstår inte grejen...
Hon ligger på mage, och han sitter på hennes rygg... vad är det tänkt att det ska hända nu?
Är det meningen att hon ska krypa omkring dit mannen befaller? Är det kvinnans fysiska ansträngning som är eggande?

Du är väl en av de som inte går igång på detta. Ja, men inte "ligger på mage". Mer "står på alla fyra", och sen kryper runt med mannen sittande på ryggen/ryggslutet. Eller som någon annan frågade i tråden, hängande som en ryggsäck när jag går lätt framåtlutad. De män som uppskattar det brukar tycka detta är eggande att se mig anstränga mig och ha det jobbigt = översitteri.
Citera
2017-11-29, 16:42
  #16
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar
Fascinerande. Kan rekvisita ingå? Som tex sporrar, betsel och sadel? Ridpiska?
Hur länge håller en "ridsession" på i regel? Hur övergår det sedan till sex? Är "övergången" och/eller själva sexet sedan präglat av dominans/"översitteri" det också? Exempelvis som i ett "utnyttjande" av den utmattade kroppen?
Citera
2017-11-29, 16:46
  #17
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Fascinerande. Kan rekvisita ingå? Som tex sporrar, betsel och sadel? Ridpiska?
Hur länge håller en "ridsession" på i regel? Hur övergår det sedan till sex? Är "övergången" och/eller själva sexet sedan präglat av dominans/"översitteri" det också? Exempelvis som i ett "utnyttjande" av den utmattade kroppen?

Ja, rekvisita kan givetvis ingå, även om jag själv inte direkt har erfarenhet av det. Finns filmer på nätet där all möjlig rekvisita ingår. Bara att leta så hittar du. Hur länge det håller på är väl olika. Ibland är det ju bara av praktiska skäl det sker, som t ex transport till toaletten, och tillbaka till ursprungsplatsen. Ibland kan det ju vara en man som bara tycker det är skoj att ta en "nöjes-tur". Om det är "rätt man" så förstår han att han bestämmer efter en sån inledning och det sker en övergång till fler vardags-översittar-övningar eller till översittar-sex.
Citera
2017-11-29, 17:11
  #18
Medlem
Kennethkvartings avatar
Intressant! Just den här piggybackgrejen tror jag ändå inte är min grej riktigt, jag skulle nog gilla tvärtom mycket mer, eller jag vet att jag skulle gilla det mer.

När frun hade läst fifty shades of Grey och var inspirerad att testa lite mer rough grejer var det mer våld, hårda nypor, silvertejp och, inspirerat av min bakgrund inom pansarvapnet, tempo tryck och hårdhet som gällde. Hon berömde mig för min fantasi och gav mig betyget: A for effort.

För att lära mig mer om dig TS och dina preferenser: Du nämnde din exman och det där med att han bar en lätt matkasse medan du fick bära allihopa.

Var det något som pågick konstant under hela ert förhållande, eller var det typ att ni delade på bördorna i vardagen men när det skulle laddas upp till knullning så började han behandla dig som en betjänt/piga/slav?
Citera
2017-11-30, 08:55
  #19
Medlem
KurreCurrys avatar
Det låter helknasigt allting! Jag skulle aldrig gå igång på detta.
__________________
Senast redigerad av KurreCurry 2017-11-30 kl. 08:57.
Citera
2017-11-30, 09:40
  #20
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Intressant!

För att lära mig mer om dig TS och dina preferenser: Du nämnde din exman och det där med att han bar en lätt matkasse medan du fick bära allihopa.

Var det något som pågick konstant under hela ert förhållande, eller var det typ att ni delade på bördorna i vardagen men när det skulle laddas upp till knullning så började han behandla dig som en betjänt/piga/slav?

Det var något som för det mesta skedde som ett förspel, några timmar innan det var "dags". Men det kunde pågå under en hel dag också, om vi båda var lediga. Men annars i vardagen delade vi på bördorna, samtidigt som det andra "spelet" låg och vilade lite i bakgrunden också¨.
Citera
2017-11-30, 10:36
  #21
Medlem
BalleAnkas avatar
Jag kan tänka mig att testa.
Citera
2017-12-01, 02:08
  #22
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hottt
Jag tycker att det fungerar som ett bra förspel, för att mannen ska känna att han bestämmer, och slipper anstränga sig vid kortare förflyttningar, och kan sitta där som en kung och se mig slita och kämpa.
Jag tycker mycket om det, men det var förvånansvärt länge sedan det var en del av utlevnaden. Tack för påminnelsen.

Känslan är dock mer att öka maktförskjutningen nedåt/objektifiering/förnedring av kvinnan än upplyftande av mig eller vad man ska säga.

För mig är det alltså tändande på samma sätt som när hon får agera fotpall eller bord åt mig.

(Stämningsbild: Helmut Newtons "Saddle", Hôtel Lancaster, Paris för Vogue 1976 )
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback