Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-29, 14:07
  #1
Medlem
Hottts avatar
Jag är en medelålders kvinna som undrar varför män rent generellt inte går igång på att piggyback-ridturer på kvinnor? Jag har mött flera män som varit väldigt undrande när jag har föreslagit att de ska ta en rejäl ridtur på min rygg. Endast några få verkar uppskatta det. Jag tycker att det fungerar som ett bra förspel, för att mannen ska känna att han bestämmer, och slipper anstränga sig vid kortare förflyttningar, och kan sitta där som en kung och se mig slita och kämpa. Och för mig är det också en bra metod att bli "körd med" så att män kan leva ut sina översittarfasoner med mig, samtidigt som jag känner att jag är den undergivna kvinnan.
Citera
2017-11-29, 14:23
  #2
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag är lite osäker på vad du menar med piggyback. Menar du att du kryper på händer och knän och mannen sitter gränsle över din rygg, lite som man rider på en häst, eller menar du att du går upprätt och mannen hänger på din rygg som en ryggsäck med armarna runt halsen och benen runt midjan på dig?

Förtydliga tack!
Citera
2017-11-29, 14:24
  #3
Medlem
Något jag aldrig själv fått höra, eller hört från någon manlig vän. Tror nog att ovanligheten skrämmer många när du föreslår det.

Samt börjar man fundera på vilken kroppsbyggnad du har? Om du orkar med en fullvuxen viking på ryggen (100kg) så kan du inte direkt vara slim/petite. Du måste se ut som en rysk kulstöterska för att orka med detta?

Om jag träffat en kvinna jag finner väldigt attraktiv (inte stor som ett hus) och hon föreslagit något liknande hade jag nog skrattat först och sagt att hur skall det funka du kommer bryta ryggen.
Hade hon stått på sig hade jag inte haft några problem att prova. Speciellt om det handlar om undergivenhet vilket jag gillar inom sex.

Som sagt ser jag det inte praktiskt möjligt hur det skulle gå till.

Men blir väldigt nyfiken på hur det skulle se ut hemma när man rider runt på en kvinna. Och hur sexuellt skulle man tycka det var egentligen?
Citera
2017-11-29, 14:35
  #4
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag är lite osäker på vad du menar med piggyback. Menar du att du kryper på händer och knän och mannen sitter gränsle över din rygg, lite som man rider på en häst, eller menar du att du går upprätt och mannen hänger på din rygg som en ryggsäck med armarna runt halsen och benen runt midjan på dig?

Förtydliga tack!

Kenneth k! Bägge varianterna är möjliga. Jag föredrar väl den krypande varianten då mannen sitter bekvämare och jag kan få en jämnare belastning på ryggen. Men ryggsäcksvarianten är som sagt möjlig också och ger förstås mer närkontakt.
Citera
2017-11-29, 14:40
  #5
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Något jag aldrig själv fått höra, eller hört från någon manlig vän. Tror nog att ovanligheten skrämmer många när du föreslår det.

Samt börjar man fundera på vilken kroppsbyggnad du har? Om du orkar med en fullvuxen viking på ryggen (100kg) så kan du inte direkt vara slim/petite. Du måste se ut som en rysk kulstöterska för att orka med detta?

Om jag träffat en kvinna jag finner väldigt attraktiv (inte stor som ett hus) och hon föreslagit något liknande hade jag nog skrattat först och sagt att hur skall det funka du kommer bryta ryggen.
Hade hon stått på sig hade jag inte haft några problem att prova. Speciellt om det handlar om undergivenhet vilket jag gillar inom sex.

Som sagt ser jag det inte praktiskt möjligt hur det skulle gå till.

Men blir väldigt nyfiken på hur det skulle se ut hemma när man rider runt på en kvinna. Och hur sexuellt skulle man tycka det var egentligen?

LesPaul80! Javisst kan det säkerligen vara skrämmande för många.
Jag är varken slim/petite eller rysk kulstöterska. Ganska kvinnligt ordinär, men tränar mycket och gillar utmaningar men visst, det är en fördel om mannen kanske inte väger så mycket mer än 100 kg. Ju längre bak på ryggen, snarare åt ryggslutet till, desto mindre är risken att min rygg ska brytas.

Kolla gärna på Youtube, där det finns många klipp med exempel på kvinnor i likhet med mig som kan klara av detta. Och som inte heller alla ser ut som några direkta kraftpaket.
Citera
2017-11-29, 14:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hottt
LesPaul80! Javisst kan det säkerligen vara skrämmande för många.
Jag är varken slim/petite eller rysk kulstöterska. Ganska kvinnligt ordinär, men tränar mycket och gillar utmaningar men visst, det är en fördel om mannen kanske inte väger så mycket mer än 100 kg. Ju längre bak på ryggen, snarare åt ryggslutet till, desto mindre är risken att min rygg ska brytas.

Kolla gärna på Youtube, där det finns många klipp med exempel på kvinnor i likhet med mig som kan klara av detta. Och som inte heller alla ser ut som några direkta kraftpaket.

Ja det är sant, mot korsryggen skulle det nog funka bättre. Hmmm ja låter lite intressant faktiskt haha. Stöter jag någonsin på en invit till det hela kommer jag måsta tacka ja för att testa helt klart!
Citera
2017-11-29, 14:52
  #7
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Ja det är sant, mot korsryggen skulle det nog funka bättre. Hmmm ja låter lite intressant faktiskt haha. Stöter jag någonsin på en invit till det hela kommer jag måsta tacka ja för att testa helt klart!


Det tycker jag du ska! Det är faktiskt ett mycket bra sätt att markera att man vill vara översittare/dominant. Och hyfsat bekvämt för dig som "passagerare"...
Citera
2017-11-29, 15:02
  #8
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hottt
Kenneth k! Bägge varianterna är möjliga. Jag föredrar väl den krypande varianten då mannen sitter bekvämare och jag kan få en jämnare belastning på ryggen. Men ryggsäcksvarianten är som sagt möjlig också och ger förstås mer närkontakt.

OK, då vet jag. Dessa män som är tveksamma till att rida på dig, är de så att säga dominanta i övrigt?

Jag menar; gillar man inte generellt att domdera kvinnan så kanske det här känns lite meningslöst.
Citera
2017-11-29, 15:06
  #9
Medlem
Kennethkvartings avatar
Själv tycker jag att ryggsäcksvarianten verkar lite "barnslig", alltså att mannen är som en liten bäbis till kvinnan, alternativt svag och beroende av henne, det är en ganska avtändande tanke för mig i alla fall.
Citera
2017-11-29, 15:11
  #10
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
OK, då vet jag. Dessa män som är tveksamma till att rida på dig, är de så att säga dominanta i övrigt?

Jag menar; gillar man inte generellt att domdera kvinnan så kanske det här känns lite meningslöst.

Jag håller helt med dig! Gillar man inte att vara översittare, så blir det ju meningslöst. Och nej, min läggning gör att jag dras till dominanta män, men givetvis finns det gradskillnader, hur dominant man vill vara, och man tänder inte på alla dominanta förehavanden heller förstås. Det är väl det jag måste försöka acceptera när jag inte får göra detta, som jag så gärna vill.
Citera
2017-11-29, 15:14
  #11
Medlem
Hottts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Själv tycker jag att ryggsäcksvarianten verkar lite "barnslig", alltså att mannen är som en liten bäbis till kvinnan, alternativt svag och beroende av henne, det är en ganska avtändande tanke för mig i alla fall.

Med rätt inställning så är man inte bäbis till kvinnan i det läget, utan den som bestämmer, och känner att kvinnan ska göra som han(du) vill/önskar. Och i den beskrivna situationen också förhoppningsvis njuter av att se kvinnan slita och kämpa.
Citera
2017-11-29, 15:42
  #12
Medlem
Jag skulle tro att de flesta män känner sig både manligare och mer dominanta om de lyfter kvinnan, än de gör om de sitter och åker eller hänger och åker på kvinnans rygg som ett barn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback