Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-29, 11:29
  #1
Medlem
derivats avatar
Ja som rubriken lyder, triss blir man som jag förstår våldtagen i plonkan när man spelar.
Citera
2017-11-29, 11:31
  #2
Medlem
Optioner i något experimentellt biotechföretag
Citera
2017-11-29, 12:02
  #3
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag skulle gissa på V75. ATG ger ca 85-87% återbetalning till spelarna av totala satsade pengar. Svenska Spel ger bara 40-55%, och lotto samt Joker ligger på ungefär 55%.
Citera
2017-11-29, 12:22
  #4
Medlem
Jag brukar emellanåt slänga iväg runt en tjuga på typ 5-6 matcher i basket 12-vägs vinstmarginal. Säg ett snittodds på runt 6, upphöjt i 6*20=2.3 milj, 7=14 milj (finns väl dock limits på hur mycket maxvinsten är på bettingssidor). Jag brukar nästan alltid sätta minst en, ibland två eller tre faktiskt! Att sätta allihopa är dock jävligt, jävligt svårt men never say never!
Citera
2017-11-29, 12:30
  #5
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag skulle gissa på V75. ATG ger ca 85-87% återbetalning till spelarna av totala satsade pengar. Svenska Spel ger bara 40-55%, och lotto samt Joker ligger på ungefär 55%.

Tror ATG ligger runt 65% återbetalning, Triss 50%, Lotto runt 45% ..var så för några år sedan iaf. Om man ser rent till återbetalning har man väl bäst odds på en progressiv jackpott om man spelar slots. Om högvinsten garanterat ska vara 10 miljoner så får man sikta på lotto med jackpot eller slots med jackpot. "Våldtagen i plonkan" blir du oavsett vad du spelar.
Citera
2017-11-29, 12:58
  #6
Medlem
derivats avatar
Trodde aldrig jag skulle säga det men, slots har nog bäst odds ändå...
Funderade också på 9ling+ i betting, fast då ska man nog veta vad man bettar på för att öka på chanserna.
Citera
2017-11-29, 13:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Trodde aldrig jag skulle säga det men, slots har nog bäst odds ändå...
Funderade också på 9ling+ i betting, fast då ska man nog veta vad man bettar på för att öka på chanserna.

Jag antar att du menar 9ling (på typ fotboll eller så). Egentligen behöver du inte veta ett skvatt, utan bara anta att dom som sätter oddsen vet vad dom pysslar men. Tar du en med högt odds, säg 5ggr pengarna så har ju betfirman kommit fram till att det är 1/6 dels chans att det inträffar. Hittar du då 6 matcher till detta odds och satsar 100 kr, så har du vunnit ~1.5 miljon. Sannolikheten är förvisso bara 0.000024, fast det är ju mkt bättre än vad lotto mm erbjuder.
Citera
2017-11-29, 14:04
  #8
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tror ATG ligger runt 65% återbetalning, Triss 50%, Lotto runt 45% ..var så för några år sedan iaf. Om man ser rent till återbetalning har man väl bäst odds på en progressiv jackpott om man spelar slots. Om högvinsten garanterat ska vara 10 miljoner så får man sikta på lotto med jackpot eller slots med jackpot. "Våldtagen i plonkan" blir du oavsett vad du spelar.

Aha, ja det var väl Vinnare och Plats som gav upp mot 85% på ATG. Inte samma på V75 tydligen. Tydligen har du rätt om 45% på Lotto också. Keno ger tydligen 55% men det vinner man knappast några 10 miljoner på.
Citera
2017-11-29, 14:17
  #9
Medlem
I dagens värld med vinstchanserna.. köp Bitcoin .... men sälj snart ...
Citera
2017-11-29, 15:11
  #10
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jag antar att du menar 9ling (på typ fotboll eller så). Egentligen behöver du inte veta ett skvatt, utan bara anta att dom som sätter oddsen vet vad dom pysslar men. Tar du en med högt odds, säg 5ggr pengarna så har ju betfirman kommit fram till att det är 1/6 dels chans att det inträffar. Hittar du då 6 matcher till detta odds och satsar 100 kr, så har du vunnit ~1.5 miljon. Sannolikheten är förvisso bara 0.000024, fast det är ju mkt bättre än vad lotto mm erbjuder.

Är det så enkelt, visst marknaden sätter oddsen. Men överskattar de eller underskattar de oddset du spelar på? Jämnar det ut sig kanske? Oavsett så har bolaget en marginal på 2-6%, jag vet inte hur man räknar på marginalen på multiplar...
Citera
2017-11-29, 16:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Ja som rubriken lyder, triss blir man som jag förstår våldtagen i plonkan när man spelar.

Lägg 10mkr på valfri 2 oddsare så har du lite knappt 50% chans att lyckas. Eller 5mkr på en 3 oddsare. Spelar du med mindre belopp än så är det nog bara att glömma en 10mkr vinst tyvärr
__________________
Senast redigerad av gfbs88 2017-11-29 kl. 17:03.
Citera
2017-11-29, 17:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tror ATG ligger runt 65% återbetalning, Triss 50%, Lotto runt 45% ..var så för några år sedan iaf. Om man ser rent till återbetalning har man väl bäst odds på en progressiv jackpott om man spelar slots. Om högvinsten garanterat ska vara 10 miljoner så får man sikta på lotto med jackpot eller slots med jackpot. "Våldtagen i plonkan" blir du oavsett vad du spelar.

Närå, spelar man värdeodds tjänar man pengar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback