Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 02:01
  #1
Medlem
När jag har sett bilder från Nordkorea känns det som att de har sett gråa och trista ut. Känns också som landet beskrivs så.

I själva verkat klär de sig väldigt färgglatt och städerna är härligt färgglada.

Hävda nu inte motsatsen är ni snälla utan förklara istället varför man alltid ska ljuga och få något att se grått och tråkigt ut bara för att man inte gillar vederbörande?

Tjejerna ser dessutom extremt sexiga ut i kort kort och högklackat.

Ha det fint!
Citera
2017-11-29, 03:19
  #2
Medlem
dobbelinas avatar
Det kallas för kulisser.
Dom har mataffärer också med skyltfönstren fulla med mat, allt gjort av plast.
Citera
2017-11-29, 09:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
I själva verkat klär de sig väldigt färgglatt och städerna är härligt färgglada.
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Tjejerna ser dessutom extremt sexiga ut i kort kort och högklackat.
Nordkoreansk media borde väl presentera landet så som du anser är korrekt. Har du några sådana exempel?
Citera
2017-11-29, 10:29
  #4
Medlem
japanskbruds avatar
ska bli aspackad på ormvodka och tafsa på en nordkoreansk brud som spelar dragspel nästa gång jag åker dit och se vad reaktionerna blir
Citera
2017-11-29, 19:25
  #5
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Nordkoreansk media borde väl presentera landet så som du anser är korrekt. Har du några sådana exempel?

Den årliga militärparaden livestreamas.
Det kanske finns andra exempel men de filmer jag har sett från Nordkorea stämmer med trådstarten. Naturfilmer från gränsområdet vid Kina påminner väldigt mycket om Sverige.
Citera
2017-11-29, 20:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Den årliga militärparaden livestreamas.
Det kanske finns andra exempel men de filmer jag har sett från Nordkorea stämmer med trådstarten.
Du menar att de själva skildrar sig som grå?
Citera
2017-11-29, 21:49
  #7
Avstängd
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Du menar att de själva skildrar sig som grå?

De har lite olika kamouflage men de verkar gilla att vifta med någon slags färgglad peruk. Byggnaderna var färgranna och fina. Huvudstaden ska tydligen ha en väldigt färggrann tunnelbana. De bruna uniformer man ofta ser verkar vara en slags civil uniform men i paraden har de riktig kamouflage.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback