Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-29, 01:03
  #25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
bla ska det inte stå nära lättantändliga material och apparaten ska kollas med jämna mellanrum för skador och sprickor.


..samt den allmänna sunt förnuft-regeln (vilken även bör appliceras av alla med torktumlare):
Ha den bara påslagen när du är hemma.
Citera
2017-11-29, 06:48
  #26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Därför att Du sade att det inte säljs några element på 2000W i Sverige, vilket det ju gör.


Sov.

Det var enkelt att begripa att det gällde "för 100 spänn" som TS skrev i huvudinlägget. Självklart finns det element för högre summor, det är ju bara korkat att tro att någon annan inte begriper det.
Citera
2017-11-29, 10:25
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det var enkelt att begripa att det gällde "för 100 spänn" som TS skrev i huvudinlägget. Självklart finns det element för högre summor, det är ju bara korkat att tro att någon annan inte begriper det.

Men vad har du för jävla sinnesrubbning egentligen? Det var utförsäljning i en butik och jag högg som en kobra då jag kom att tänka på min kalla lägenhet.

Sluta gå OT med massa jävla trams och gå och ät dina mediciner istället.
Citera
2017-11-29, 10:26
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nej jag hade inte oroat mig men å andra sidan jag vet hur det ska hanteras, bla ska det inte stå nära lättantändliga material och apparaten ska kollas med jämna mellanrum för skador och sprickor.

Hur kollar jag den för skador och sprickor? Hela elementet är i metall.
Citera
2017-11-29, 12:57
  #29
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns inget element på 2000W att köpa någonstans i Sverige vare sig på Jula eller någon annan stans för 100:-, så där faller TS info i trådstarten. Dessutom är inte ett lågpriselement från Jula mer brandfarligt, det skulle inte få säljas då. Det är andra kriterier det handlar om.

EDIT: Förtydligande för mindre begåvade användare.

Det fanns för 99 kr på black friday. Samma element kostar typ 150-250 kr på rusta och andra ställen. Denna typ av element är inte dyr. Men jag tycker en oljefylld känns säkrare så den inte har öppen glödande slinga. Dock kan oljan läcka ut efter en tid om packningen går sönder.
Citera
2017-11-29, 13:52
  #30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det fanns för 99 kr på black friday.

OK, det kan jag ta som förklaring i ett särfall som Black Friday, men normalt finns det ändå inte att köpa till det priset och det ursäktar ändå inte länkar till 249:- eller 399:-.
Citera
2017-11-29, 22:30
  #31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Hur kollar jag den för skador och sprickor? Hela elementet är i metall.
Gör en okulär besiktning kanske även luta den lite framåt/bakåt och åt sidorna för att se om det rasslar.
Citera
2017-11-30, 10:41
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gör en okulär besiktning kanske även luta den lite framåt/bakåt och åt sidorna för att se om det rasslar.

För att se om metallen runt elementet har spruckit eller vadå?
Citera
2017-11-30, 10:46
  #33
Medlem
Kan ju säga att du skjuter dig själv lite i foten när du köper sådana element. Så extremt ineffektiva gentemot vad dom levererar.
Investera istället i ett par riktiga fast installerade oljefyllda element alt om du har vattenfyllda se till och få en service på dom (luftning osv).
OT:
Är det CE märkt vilket alla elektriska produkter i Sverige skall vara är det väldigt osannolikt att det börjar brinna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback