Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-28, 12:10
  #1
Medlem
Håller på o boka resa till Thailand och har en mellanlandning i Bangkok på 2h 20 minuter. Skulle gärna vilja veta från era erfarenheter om man hinner fixa visum, hämta ut och checka in väskan på den tiden i början på 2018 mellan 07-10 på BKK.
Går flyg till min destination hela dagen så finns backupplan men vill gärna veta
Tacksam för svar
Citera
2017-11-28, 12:14
  #2
Medlem
Ska du vidare inrikes eller internationellt?
Citera
2017-11-28, 12:17
  #3
Medlem
Jag ska vidare inrikes!
Citera
2017-11-28, 12:23
  #4
Medlem
beaver_ses avatar
Visum får du ju 30 dagar direkt, det fyller man i på planet innan man landar. Inkomstdelen kan man hoppas över.
Citera
2017-11-28, 12:25
  #5
Medlem
Inga problem, så länge du inte behöver byta till gamla flygplatsen Don Muang, som nu används för en del inrikesflyg.
Citera
2017-11-28, 12:34
  #6
Medlem
Tack för hjälpen!
Citera
2017-11-28, 16:16
  #7
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inga problem, så länge du inte behöver byta till gamla flygplatsen Don Muang, som nu används för en del inrikesflyg.

Jag är inte helt 100. Det var några jävla köer sist jag anlände på Subvarnabhumi. Först ska man igenom immigration, sen vänta vid bagageband, sen checka in för domestic flight, sen genom säkerhetskontroll igen och därefter ta sig till gaten.

Med flyt, särskilt i immigration-delen går det. Men det är fan rätt tajt...
Citera
2017-11-28, 16:21
  #8
Medlem
RiverStyxs avatar
Tillägg: TS skriver första delen av 2018. Tänk på att Chinese New Year detta år börjar 16/2 och varar en vecka framöver. OM det skulle vara under denna period du landar så kan du minst dubbla alla väntetider för då kommer det vara helt fullpackat och långa köer överallt.
Citera
2017-11-28, 17:25
  #9
Medlem
Jag har 2h 40 min nu till jul. Då räknar jag med att hinna köpa ett sim-kort mellan tull och domestic incheckning (har jag tur hinner jag en burk Chang och ngr cigg utanför oxå). Checkar in domestic först och köper sim-kort om detta hinns med. Security på inrikes brukar gå fort. Är det tight, så hojtar jag till på BKK airways check-in värdinnor (kryllar av dom). Detta tidsspann har räckt senaste 4 gångerna, men jag är väl medveten om att det kan spricka på den stora käpphästen, immigration-kön vid ankomst. Nu landar jag på eftermiddagen vilket borde vara till min fördel. Kommer man tidig morgon och det landar en massa Airbus A380 samtidigt, då kan man känna sej rökt...
Citera
2017-11-30, 22:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoglyftarkaninen
Håller på o boka resa till Thailand och har en mellanlandning i Bangkok på 2h 20 minuter. Skulle gärna vilja veta från era erfarenheter om man hinner fixa visum, hämta ut och checka in väskan på den tiden i början på 2018 mellan 07-10 på BKK.
Går flyg till min destination hela dagen så finns backupplan men vill gärna veta
Tacksam för svar
Det borde gå, men det hänger lite på immigration. Är de väl bemannade där borde det inte vara några problem, men ibland kan det vara lite trögt där. Så ett hett tips är att du tar dig dit så fort du kan efter landningen. Är det första gången du landar på Suvarnabhumi?
Citera
2017-12-04, 21:01
  #11
Medlem
feemaxxxs avatar
250 kr och du glider förbi kön

https://www.bangkokflightservices.co...port-services/
Citera
2017-12-04, 21:09
  #12
Medlem
feemaxxxs avatar
Men om det är kö till immigration tar det även tid för väskan. Så det lönar sig främst om man endast har handbagage
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2894084

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback