Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-12-03, 13:00
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Ibland hör man kommentarer från svenskar som är starkt kritiska till den nuvarande migrationspolitiken och oroade över Sveriges framtid, men som ändå röstar på t.ex Socialdemokraterna eller Moderaterna (eller något annat parti i Team-Sjuklövern)

Är detta ett vanligt fenomen? För mig är det helt obegripligt, och jag börjar smått ifrågasätta hela fenomenet med invandringskritiska väljare som inte röstar på SD.

Även om man inte håller med SD om allt, eller t.o.m har en negativ syn på partiet (t.ex att de är "mansgrisar" med järnrör och liknande trams) , så måste ju folk inse att SD är och förblir den enda potentala motpolen till den självmordspolitik som förtärt Sverige i över 30 år.. Eller hur?

Så hur tänker invandringskritiska väljare som inte röstar på SD? Finns de ö.h.t?
Efter alla utrensningar av nationalister, bielerplanen, medias makt över rörelsen, behandlingen av Ekeroth och så dödsstöten mot partiet där man har kommit överens med fienden om att tvångsbeskatta oss medborgare för att finansiera den vänsterliberala, globalistiska hjärntvätten, så har jag övergett SD helt.

Nu är det bara NMR som gäller.
Citera
2017-12-03, 18:58
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Det här är faktiskt ganska enkelt att räkna ut, till o med om man har lägsta betyg i grundskolans matematik.
Tänka sig. Fast det kanske krävs lite till för att komma rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
För några dagar sedan så skrevs det att migrationen kostade mer än hela försvarsbudgeten . Summan var 54 000 000 000kr. Dividera detta med 9 000 000 invånare så kommer du inse att jag hade fel.
Den rätta summan blir 60kr/invånare o ÅR.
Självklart räknas då även spädbarn in. Men vi som hatar invandringen kan iaf glädjas av att invandrarna är de som avlar av sig mest o blir då de som betalar mest/vuxen person😄
Att det blev fel för dig i första inlägget låter det som vi är överens om.

Om du nu dividerar 54 mdr med 9 miljoner så blir det 6000 kr/år. Eller 500 kr/månad.

Nu är ju det en droppe i havet. Social expenditure ligger som helhet runt 1200 mdr. Och det borde vi stryka bort. Då försvinner de 54 mdr plus en massa annat som folk med lägre skatt kan betala själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Har du några fler ekonomiska/matematiska frågor du inte klarade att räkna ut?
Finns. Men vi är förhoppningsvis överens om att jag inte ska kontakta dig ang de.
Citera
2017-12-03, 23:58
  #63
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Tänka sig. Fast det kanske krävs lite till för att komma rätt.


Att det blev fel för dig i första inlägget låter det som vi är överens om.

Om du nu dividerar 54 mdr med 9 miljoner så blir det 6000 kr/år. Eller 500 kr/månad.

Nu är ju det en droppe i havet. Social expenditure ligger som helhet runt 1200 mdr. Och det borde vi stryka bort. Då försvinner de 54 mdr plus en massa annat som folk med lägre skatt kan betala själva.


Finns. Men vi är förhoppningsvis överens om att jag inte ska kontakta dig ang de.
Haha. Ok. Min miniräknare fick inte med alla nollor. Får nog skämmas lite nu😄
Citera
2017-12-04, 19:02
  #64
Medlem
whogivesafucks avatar
Nu var det ett tag sedan jag lästen någon undersökning om invandringen. Men jag har för mig att den senaste jag kommer ihåg visade att en 70% tyckte det kom hit för många invandrare.
Men om det är samma sak som att man är invandringskritisk eller kritisk mot våra politiker vet jag inte.

Så det finns en mängd som inte gillar vår invandringspolitik men indirekt stöttar den.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback