Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-28, 03:13
  #1
Medlem
sebastian_s avatar
Jag har tittat på olika bilspel som project cars 2 och Forza horizon 3 och som jag förstår det finns det ingen multiplayerfunktion i de här spelen förutom ensam och online. Hela meningen med de här spelen är ju att spela tillsammans med vännerna framför tvn på en delad skärm! Har jag missuppfattat det eller har spelvärlden tappat förståndet?

EDIT: Jag syftar på konsolspel. Själv har jag en xbox one och söker racingspel till den.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2017-11-28 kl. 03:47.
Citera
2017-11-28, 03:36
  #2
Medlem
xitunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag har tittat på olika bilspel som project cars 2 och Forza horizon 3 och som jag förstår det finns det ingen multiplayerfunktion i de här spelen förutom ensam och online. Hela meningen med de här spelen är ju att spela tillsammans med vännerna framför tvn på en delad skärm! Har jag missuppfattat det eller har spelvärlden tappat förståndet?

Förr var datorer dyra, och då delade man.
Numera är datorer så billiga att alla kan ha en egen.
Därför görs spelen enbart för en spelare, men multiplayer i nätverk.
Citera
2017-11-28, 03:42
  #3
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Hela meningen med de här spelen är ju att spela tillsammans med vännerna framför tvn på en delad skärm! Har jag missuppfattat det eller har spelvärlden tappat förståndet?

Du har förstått spelupplevelsen helt rätt, men tyvärr verkar det inte finnas många spelbolag som har samma vision

Jag har själv letat rejält efter spel man kan sitta och lira som förr, bara för att lattja på kontoret. Det är svårt! Hittills är allt jag hittat Worms och Rocket League. Rocket league bör väl duga som lite bilspel och skoj för dig.

Lycka till!
Citera
2017-11-28, 03:50
  #4
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Förr var datorer dyra, och då delade man.
Numera är datorer så billiga att alla kan ha en egen.
Därför görs spelen enbart för en spelare, men multiplayer i nätverk.
Men bara för bilspel. Alla skjutspel jag har kan man dela skärmen på.

Det hela är helt orimligt. Ska alla sitta isolerade i sina hem och spela? Och alla ska behöva lägga ca 10 000 kr på en ny tv och konsol.
Citera
2017-11-28, 03:57
  #5
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Du har förstått spelupplevelsen helt rätt, men tyvärr verkar det inte finnas många spelbolag som har samma vision

Jag har själv letat rejält efter spel man kan sitta och lira som förr, bara för att lattja på kontoret. Det är svårt! Hittills är allt jag hittat Worms och Rocket League. Rocket league bör väl duga som lite bilspel och skoj för dig.

Lycka till!
Det är även konstigt med tanke på att varenda en har 50 tums tv nu för tiden. Gick det att spela på 28 tum så går det att spela på 50 tum.

Nja tyvärr rocket league är inte det jag söker. Jag vill ha riktiga i riktiga miljöer.
Citera
2017-11-28, 04:04
  #6
Avstängd
56Kmodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Men bara för bilspel. Alla skjutspel jag har kan man dela skärmen på.

Det hela är helt orimligt. Ska alla sitta isolerade i sina hem och spela? Och alla ska behöva lägga ca 10 000 kr på en ny tv och konsol.

Ja det är trist faktiskt men jag gjorde så köpte utöver min 55" en exttra 42" och ett extra Ps4a, inte nog med det så får man köpa dubbla spel också
Citera
2017-11-28, 16:02
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Det är i stort sett bara Nintendo och indietillverkare som förstår att folk vill sitta i samma soffa som sin kompis och spela. I alla fall ibland.
Citera
2017-11-28, 19:47
  #8
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är i stort sett bara Nintendo och indietillverkare som förstår att folk vill sitta i samma soffa som sin kompis och spela. I alla fall ibland.
Inte konstigt att det säljer så bra då. För mig är/ har min tid med tvspel varit 75% multiplayer.
Citera
2017-11-28, 21:01
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Inte konstigt att det säljer så bra då. För mig är/ har min tid med tvspel varit 75% multiplayer.
Det är klart, det finns ju FIFA och NHL till konsolerna men alla gillar faktiskt inte sportspel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback