Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-28, 00:00
  #1
Medlem
Hej, jag har frågat mycket på förumet angående Tandläkare/läkar utbildningar i Polen. Jag går fortfarande 3 året på gymnasiet och kommer att gå ut med 17 i snitt av 20. Jag vill verkligen bli läkare och helst vill jag studera i Gdansk.

Min fråga till er som pluggar där : blir alla som söker dit antagna? Är det svårare där än i Sverige att klara kursen? Vilkaet jämförelse tal hade ni när ni sökte dit? Värt att nämna att jag har C i biologi 1, A i biologi 2, B i Fysik 1 och B i kemi 1,2. Fysik 2 pågår....

Alla svar är välkommna!!!
Citera
2017-11-28, 00:26
  #2
Medlem
Säger bara Selection Committee i Gdansk! En helt fantastik utbildning som kommer ge dig en massa lärdomar om verkligen allt här i livet. Tror dock du behöver läsa upp dina betyg, vilket kan vara en stor belastning för dig men som helt klart kommer att gynna dig i framtiden. Ett tips är att aldrig stressa dig fram med att få en utbildning. Hade jag gjort om min resa så hade jag tagit ett sabbatsår för att verkligen njuta av livet. Men känner du dig redo och studiemotiverade fortfarande så kör så det ryker!
Citera
2017-11-28, 00:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindrainte
Säger bara Selection Committee i Gdansk! En helt fantastik utbildning som kommer ge dig en massa lärdomar om verkligen allt här i livet. Tror dock du behöver läsa upp dina betyg, vilket kan vara en stor belastning för dig men som helt klart kommer att gynna dig i framtiden. Ett tips är att aldrig stressa dig fram med att få en utbildning. Hade jag gjort om min resa så hade jag tagit ett sabbatsår för att verkligen njuta av livet. Men känner du dig redo och studiemotiverade fortfarande så kör så det ryker!

Tack för svar! Så jag måste läsa upp mina betyg? finns det inte en schans att jag kommer in? Läser du eller har du läst läkarlinjen i Gdansk? Vilka betyg hade du och när ansökte du? Många frågor men jag blir mycket tacksam om du kan svara
Citera
2017-11-28, 20:38
  #4
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Korrigering av stavfel i rubriken, samt förtydligande för att bättre spegla innehållet i trådstarten.

/Mod.
Citera
2017-12-10, 03:16
  #5
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftarhomogen
Hej, jag har frågat mycket på förumet angående Tandläkare/läkar utbildningar i Polen. Jag går fortfarande 3 året på gymnasiet och kommer att gå ut med 17 i snitt av 20. Jag vill verkligen bli läkare och helst vill jag studera i Gdansk.

Min fråga till er som pluggar där : blir alla som söker dit antagna? Är det svårare där än i Sverige att klara kursen? Vilkaet jämförelse tal hade ni när ni sökte dit? Värt att nämna att jag har C i biologi 1, A i biologi 2, B i Fysik 1 och B i kemi 1,2. Fysik 2 pågår....

Alla svar är välkommna!!!

Man måste bli godkänd på intagningsprovet.
Svårare att klara kurser i Polen - ca 1/3 går om första året.
Ingen aning om vad föregående snackar om. Du behöver inte läsa upp några betyg.
Citera
2017-12-10, 22:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myst1c
Man måste bli godkänd på intagningsprovet.
Svårare att klara kurser i Polen - ca 1/3 går om första året.
Ingen aning om vad föregående snackar om. Du behöver inte läsa upp några betyg.

Jag hörde av Barbara Jedlinski som tar hand om intagningen och hon sa att mina betyg räcker extra till i Biologi och Kemi så jag behöver typ få mindre än hälften på intagningsprovet för att komma in. Jag känner många med usla betyg som kom in och Gdansk tar in vilka som helst. Jag tror att det är inget bra val för mig som har A och B i naturämnena. Gdansk enligt mig är avsett för de som Har E-C betyg eller mindre. Inte konstigt att 1/3 som du sa hoppar av eller går om. Du kan inte förvänta dig något av skoltrötta.
Citera
2017-12-11, 00:33
  #7
Medlem
Myst1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftarhomogen
Jag hörde av Barbara Jedlinski som tar hand om intagningen och hon sa att mina betyg räcker extra till i Biologi och Kemi så jag behöver typ få mindre än hälften på intagningsprovet för att komma in. Jag känner många med usla betyg som kom in och Gdansk tar in vilka som helst. Jag tror att det är inget bra val för mig som har A och B i naturämnena. Gdansk enligt mig är avsett för de som Har E-C betyg eller mindre. Inte konstigt att 1/3 som du sa hoppar av eller går om. Du kan inte förvänta dig något av skoltrötta.
Alla kommer inte in. När jag skrev intagningsprovet blev ca 40 utav 120 godkända. Sedan om du läser I Gdansk eller Kraków spelar absolut ingen roll när du väl tagit examen. När du väl börjar på läkarlinjen så trillar nog polletten ner för dig så småningom och du lär förstå varför 1/3 failar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback