Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-10, 13:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
För att inte nämna att datorn förmodligen har utländskt tangentbord.. Skall man få det utbytt till ett Svenskt så kostar det en hel del.. Köpte av nöden en laptop i Filippinerna när jag bodde där.. Fungerade väl ok så länge man höll sig till engelska. Men inget vidare då man skrev på Svenska eller behövde få fram tecken för programmering och man var van vid det Svenska tangentborden.. väldigt irriterande..

Dessutom blir andrahandsvärdet skit då folk drar sig för att köpa importerade datorer med fel tangentbord.

Helt rätt! Det hade säkert gått att få lite rabatt om man hade varit lite påstridig här. 10 procent och det hade inte varit lönt att skicka efter. Snacka om att springa över ån efter vatten. TS sitter väl och känner sig som big international businesman 😂
Citera
2018-01-10, 16:06
  #14
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
4000 för att inte ha någon garanti och eventuellt fått betala tull och moms! Grattis! Åk till Ukraina och tanka bilen också där kostar bensinen bara 6 kronor litern!

Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
För att inte nämna att datorn förmodligen har utländskt tangentbord.. Skall man få det utbytt till ett Svenskt så kostar det en hel del.. Köpte av nöden en laptop i Filippinerna när jag bodde där.. Fungerade väl ok så länge man höll sig till engelska. Men inget vidare då man skrev på Svenska eller behövde få fram tecken för programmering och man var van vid det Svenska tangentborden.. väldigt irriterande..

Dessutom blir andrahandsvärdet skit då folk drar sig för att köpa importerade datorer med fel tangentbord.

Citera
2018-01-10, 16:08
  #15
Medlem

Garantiutbyte.

Ingen tull för sådant som man en gång redan tullat men inte fungerar.
Citera
2018-01-10, 18:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations

Jag antar att du syftar på din egen dumsnålhet!💩💩💩🖕🏻
Citera
2018-01-10, 20:35
  #17
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Jag antar att du syftar på din egen dumsnålhet!💩💩💩🖕🏻

Nej, ni två är så trångsynta att man finner inga ord. Jag ville inte landa på samma låga nivå som er, men nu har du provocerat fram ett svar.

Varför ska man ens byta tangentbord? Det funkar fint att byta i Windows till svenskt tangentbord. Visste inte du det pojk?
Kan man inte redan hur ett fysisk svensk tangentbord ser ut så ska man inte hålla på med teknik.

Garantianmäla? De flesta laptops har 1 år garanti, Dell XPS är kända att vara välbygda maskiner. De håller mycket längre än 1 år.
Jag har dessutom redan öppnat datorn för att byta till bättre kylpasta.
Att garantianmäla en laptop inom ett år haha, vad är det för skräp ni har erfarenhet av? Acer och Toshiba?

Förlåt men, jag är klar här, har fått min dator och är väldigt nöjd med den.
Citera
2018-01-10, 21:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Nej, ni två är så trångsynta att man finner inga ord. Jag ville inte landa på samma låga nivå som er, men nu har du provocerat fram ett svar.

Varför ska man ens byta tangentbord? Det funkar fint att byta i Windows till svenskt tangentbord. Visste inte du det pojk?
Kan man inte redan hur ett fysisk svensk tangentbord ser ut så ska man inte hålla på med teknik.

Garantianmäla? De flesta laptops har 1 år garanti, Dell XPS är kända att vara välbygda maskiner. De håller mycket längre än 1 år.
Jag har dessutom redan öppnat datorn för att byta till bättre kylpasta.
Att garantianmäla en laptop inom ett år haha, vad är det för skräp ni har erfarenhet av? Acer och Toshiba?

Förlåt men, jag är klar här, har fått min dator och är väldigt nöjd med den.

Jag vet inte ens varför jag svarar en helidiot som dig! Vart fan hittar du att jag har skrivit om tangentbord? Jag tycker att du är dum och snål och att det är för liten förtjänst med 4000sek som jag skrev så går det att pruta i vilken affär som helst!

Du vill inte landa på vår nivå? Oroa dig inte för det du kommer aldrig att komma upp på min nivå! Jag behöver inte skicka efter en dator för att spara 4k! Kom igen när du har råd att köpa en dator här så kan vi diskutera nivå!
Citera
2018-01-11, 20:55
  #19
Medlem
PeterNosters avatar
Surt, sa räven till en del postare här.
Citera
2022-03-15, 13:20
  #20
Medlem
Skakar lite liv i den här tråden.
Går det fortfarande att be säljaren att skriva som gåva på paketet och på så sätt förhoppningsvis slippa betala tullavgift?
Citera
2022-03-15, 14:12
  #21
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Skakar lite liv i den här tråden.
Går det fortfarande att be säljaren att skriva som gåva på paketet och på så sätt förhoppningsvis slippa betala tullavgift?
Gåva kan endast ske mellan två privatpersoner. Köper du något från någon så är det knappast en gåva?
Citera
2022-03-16, 08:12
  #22
Moderator
memymos avatar
Kör här istället!

Hårdvara: PC --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback