Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 20:57
  #1
Medlem
XaoqcHs avatar
Har någon testat på GCP (Google Cloud Platform) för egna hobbyprojekt i tex Go? Blir nyfiken på plattformen men efter ett par dagars bekantskap med konsolen och dokumentationen känns GCP ganska tungrodd och enterprise-y.
Citera
2017-11-27, 21:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Har någon testat på GCP (Google Cloud Platform) för egna hobbyprojekt i tex Go? Blir nyfiken på plattformen men efter ett par dagars bekantskap med konsolen och dokumentationen känns GCP ganska tungrodd och enterprise-y.


Vad för projekt vill du köra, jag använder det för privat container registry endast. Kan hålla med om att det verkar lite tungt.

Vad för projekt har du tänkt köra. Ska du köra "containerized" så fungerar deras kubernetes kluster väl väldigt enkelt för deployment. Ska du göra något med machine learning så finns det lite olika alternativ. Tror det känns överväldigande p.g.a. utbudet
Citera
2017-11-27, 22:05
  #3
Medlem
XaoqcHs avatar
Jag tänkte lära mig Go för att skapa en webbapplikation med mer serverprogrammering än front end (crawlers, etc). Tom deras App Engine känns överkomplicerat särskilt när Heroku finns. Tänkte mest att Google skulle tillhandahålla bästa Go-miljön...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback