Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 18:15
  #3865
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure-Coincidence
Förintelsen behöver vi inte gå in på då jag skrev att jag är färdig med att diskutera sånt här sen är det ytterst få personer/idioter som förnekar att judar dog i koncentrations läger, det som kan diskuteras är hur och varför och hur många. Kan bara nämna det att forskningen kring den händelsen är rätt fascinerande då man i flertal länder kan hamna i fängelse om man forskar om den på ett kontroversiellt sätt. Flera människor som hamnat i finkan pga av att dom ifrågasatt versionen som man blir tvångsmatad med i skolan världen över. Finns det fler historiska händelser som det är olagligt att forska fritt om? "Shut up and believe it because we said so".

Låta islamisters(ISIS) få fria händer med Israel? Min poäng var att dom inte attackerar Israel av "någon" anledning, förmodligen slumpen som slår till igen.

Och igen med ingen utbildning punch-linen från dig. Om en person så var utbildad till advokat eller arkitekt så kommer väl inte det nödvändigtvis påverka den personens kunskap inom dom här ämnena?

Du nämner att jag är så hatisk hela tiden medans du gång på gång skriver hatiska saker om muslimer från ingenstans. Man kan inte påverka vad man föds som, kom ihåg det så kanske du kan ge ett mer humant intryck nästa gång du ska förlöjliga någon som går åt fel håll i åsiktskorridoren.

Jag kommer inte svara längre då jag som sagt är färdig nu. Helt och hållet.
Du har varit lysande i den här flashback debatten och jag skulle inte kunnat vara mer nöjd med hur den utspelade sig. För det ska du ha tack.


PS: Jag är helt ointresserad av att spekulera i vilken form jorden har. Jag har en rund jordglob hemma och den funkar alldeles utmärkt.
Där kom det! Varför inte föreslå att det var deras eget fel?
Citera
2018-05-20, 18:35
  #3866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Där kom det! Varför inte föreslå att det var deras eget fel?

Nej.
Citera
2018-05-20, 19:01
  #3867
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure-Coincidence
Nej.
Puh....Och varför inte? Eller lutar du dig på det nynazistiska standardargumentet; det går inte att bevisa att det var sex miljoner judar som mördades, det kanske bara var 4,5 och då är det ju inget brott.. eller?
Citera
2018-05-20, 22:16
  #3868
Medlem
Vad vill egentligen regeringen uppnå med uppehållstillstånd?
Att ensamkommande ska utbilda sig och få bra jobb?
Får dom det?
Att inga ensamkommande flickor får komma hit
Dom får inte komma av nån anledning!
Citera
2018-05-21, 13:11
  #3869
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinamia
Det var ingen nedvärdering utan jag skrev att många är analfabeter och om inte de själva så var deras mammor det. Sen finns det många som har skolbakgrund, speciellt de från Syrien. Hur som helst kan man inte förutsätta att de har pass som vi har.
I övrigt kan jag hålla med dig i sak. Jag skulle också göra som jag blev tillsagd i en sådan situation. Men som sagt många vet inte exakt hur gamla de är eller vilken födelsedag som är deras. Jag känner folk som jobbar som jurister, socialförvaltning eller HVB hem och det har de berättat.

De du känner verkar alla på ett eller annat sätt profitera på asylindustrin. Hur vet alla då att de är under 18år? För att vara outbildad känner nästan alla till vilka länder som är som mest attraktiva och hur man tar sig igenom ett tiotal säkra länder utan att registreras av respektive länders myndigheter och gränspolis. Alla verkar också ha god kunskap om sina rättigheter, vilka bidrag som ska sökas, hitta sina "döda" föräldrar vid uppehållstillstånd och vad som ska sägas för att öka möjligheter för uppehållstillstånd. Ingen slump att många kommer ut som homosexuell eller konvertit vid avslag.
Citera
2018-05-21, 19:54
  #3870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Hehe tur för dig jag är på gott humör - idag bara skiter man i det - man blir bara helt uppgiven.

Jag glömde min 3:e och nuvarande teori.

3. Kommunister har infiltrerat samtliga samtliga ämbeten och organ och myndigheter, och nu råder något som heter "kulturmarxism" i landet. Hjärntvätten sker från 6 års ålder och tills du dör.
Om så SD fick 60% i Riksdagsvalet - så går det inte att backa demografiska beslut som dessa - de är oåterkalleliga. Klassisk kulturmarxistisk krigsoperation på Sverige med andra ord. Väldigt lyckad.


Ja, Det du nämner finns beskrivet här (30 år gammal intervju):
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0

Gammal, psykologisk krigföring som är uppdelad i olika faser;
demoralization, destabilization, chrisis, "normalization".

Kolla gärna intervjun, den är inte särskilt lång.
Finns en tråd om det här:
(FB) Fd KGB-agent Yuri Bezmenov varnar USA för kulturmarxism (sammanfogade ämnen)

Mvh
rc
Citera
2018-05-21, 22:34
  #3871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
De du känner verkar alla på ett eller annat sätt profitera på asylindustrin. Hur vet alla då att de är under 18år? För att vara outbildad känner nästan alla till vilka länder som är som mest attraktiva och hur man tar sig igenom ett tiotal säkra länder utan att registreras av respektive länders myndigheter och gränspolis. Alla verkar också ha god kunskap om sina rättigheter, vilka bidrag som ska sökas, hitta sina "döda" föräldrar vid uppehållstillstånd och vad som ska sägas för att öka möjligheter för uppehållstillstånd. Ingen slump att många kommer ut som homosexuell eller konvertit vid avslag.


Rykten om hur man ska göra, vad man ska säga för att få stanna sprids snabbt. Sedan kan du eller jag tycka att det är omoraliskt men i samma situation skulle de flesta göra på liknande sätt och ljuga om det behövs. Att det är för många som kommit tycker jag med men visst, det är många som profiterat på flyktingar. Bert Karlsson till exempel. Lönen på HVB-hem blir ingen rik på men om man är jurist är migrationsverket ingen dum arbetsplats.
Vad du kanske inte riktigt är medveten om att då företräder man migrationsverket och ska ofta bestrida uppgifter som lämnats. Att så många ändå får stanna har med styrdokument och lagar att göra.
Citera
2018-05-22, 18:18
  #3872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De försöker anpassa sig till SD s politik iallafall.
Löfvens, i Europa bygger vi inga murar från 2015 är borta iallafall.
Reinfeldts öppna era hjärtan är borta också hos moderaterna nu.

Nej det är inte borta. Och dom försöker inte anpassa sin politik efter SD. Det kommer ut lite andra ord ur deras munnar, ja. Men politiken ska du inte tro att dom har ändrat. Det är valår
Citera
2018-05-22, 18:29
  #3873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Nej det är inte borta. Och dom försöker inte anpassa sin politik efter SD. Det kommer ut lite andra ord ur deras munnar, ja. Men politiken ska du inte tro att dom har ändrat. Det är valår
Okej, ja de pratar mycket också, sk valfläsk.
Citera
2018-05-22, 21:50
  #3874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, ja de pratar mycket också, sk valfläsk.

Ja. Det är inte speciellt troligt att dom ändrar på den politik som förts i åtminstone 12år. Folket ska bytas ut. Punkt slut
Citera
2018-05-24, 11:25
  #3875
Medlem
jay.simpsons avatar
Fake news från gp. Storpotaten som är läkare och forskare enligt sin presentation bryter ner statistiken.

https://mobile.twitter.com/Storpotat...70303227998208

Rekommenderar kommentarsfältet för den som vill må dåligt Batikhäxorna har samlats.

https://mobile.twitter.com/Goteborgs...48936977805312
__________________
Senast redigerad av jay.simpson 2018-05-24 kl. 11:27.
Citera
2018-05-25, 17:10
  #3876
Medlem
jay.simpsons avatar
Mp har insett att det inte längre går att tala om barn bluffen är sen länge synad. En debattartikel från grön ungdom.

Citat:
Ursprungligen postat av gp.se
Vi vill att unga ensamkommande som har sitt hem i Sverige och rotat sig här också ska få stanna här. Vårt förslag innebär att så kallad anknytning till Sverige ska utgöra ett fjärde skäl till att få stanna i landet för unga upp till 26 år, skriver bland andra Rebecka Forsberg, Grön ungdom.


http://www.gp.se/debatt/ensamkommand...-här-1.6161273
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback