Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 06:01
  #1
Medlem
Borkaman87s avatar
Hur garanteras att våldsbrott inte ska kunna begås?

Kim Wall- bra, fruktansvärt exempel. Ensam instängd hos psykopat Peter Madsen i en ubåt hade inte ens en pistol garanterat hennes räddning. Hur hade mördaren kunnat hindras? Kvinnor ska kunna träffa/råka på främlingar var och när som helst, till vilka bestyr utan att riskera mer än män. Hur hade PM kunnat stoppas.

* Teknologi

- IMPLANTAT
Kroppen kan troligen rymma ett kilo utspridd elektronik som korrekt designad(bläckfisk?bandmask?) inte behöver göra någon skada alls på bäraren. Mellan tarmar och andra organ finns mycket plats. Korrekt designad kunde apparaten dels göras omärklig för bäraren, omöjlig att avlägsna utan juridiskt godkännande- samt närmast ändlöst uppgraderingsbar med lagstiftning om underhållsbesök. Samtliga män skulle kunna tvingas(precis som kvinnor påtvingas muskulärt handikapp och menstruation) bära en bluetooth(?)försedd apparat som vid aktivering exempelvis kan skicka ström/gift/sömnmedel genom kroppen eller på blottade nerver för att slå ut relevant motorik hos bäraren i x sekunder/minuter. Offer borde rent av kunna ingå absolut utsatthet med mördare utan att förlora fullständig kontroll över sin säkerhet om denna uppfinning fulländad sätts in i samtliga våldskapabla.

Alla intuitioner och känningar vrålar att kompetens för sådan teknik redan fanns för 10 år sedan, så därför anser jag att seriösa diskussioner om exempelvis implantat och fotbojor är ett måste.

Alternativ?
*Diverse bojor?
*Fullständig kameraövervakning & polisbemanning?
*Polisstat?
*Önska brutalt mördade en fridfull jävla död?
__________________
Senast redigerad av Borkaman87 2017-11-27 kl. 06:25.
Citera
2017-11-27, 06:11
  #2
Medlem
Du är inte seriös hoppas jag!?
Citera
2017-11-27, 06:22
  #3
Medlem
Borkaman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Du är inte seriös hoppas jag!?
Om att diskutera ändamålen till

" Kvinnor ska kunna träffa/råka på främlingar var och när som helst, till vilka bestyr utan att riskera mer än män."

Har du alls en ryggrad kan man undra. Hoppas det finns vettigare folk härinne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback