Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 03:03
  #1
Medlem
x1ofdewms avatar
Känner ingen i Borås men har fått en provanställning som till 95% säkerhet kommer leda till fast tjänst. Måste och vill ta jobbet då jag blir arbetslös annars.

Någonstans måste jag ju sova, duscha osv.
Hur skulle ni gjort?
Citera
2017-11-27, 03:35
  #2
Medlem
När jag flyttade till en ny stad där jag inte kände någon så bodde jag första veckan via AirBnB medan jag tog kontakt med folk på Facebook i en bostadsgrupp för staden. Hittade där en person som jag bodde inneboende hos i några månader tills jag fick ordning på ett eget boende.
Citera
2017-11-27, 10:33
  #3
Medlem
Fråga dom på jobbet.
Om det varit jag hade jag övervägt att pendla. Både Ulricehamn och Alingsås ligger bra till för pendling. Antar att även Bollebygd är ok. (tveksamt om jag skulle välja Kinna/Skene området)
Borås är rätt stor stad och redan väldigt segregerad - känns underligt att vara svensk på Norrby t.ex.
Citera
2017-11-27, 11:19
  #4
Medlem
Bo inte i Borås, är mitt råd.
Men om du måste bo i/kring staden, leta på Tullen, Fristad, Målsryd, Brämhult.
Ska du ändå bo centralt är Norrmalm, Parkstaden eller Villastaden att föredra.

Vissa delar av Hulta är också lugna men nu börjar vi fan tänja på gränserna.

Hur som, ska du bo i Borås så räkna med viss otrygghet.
Citera
2017-11-29, 20:53
  #5
Medlem
Välkommen till Borås! Det är en trevlig stad men givetvis är det vissa områden som inte är så trygga precis som de flesta städer har.
Jag skulle undvika; Hässleholmen, Norrby, vissa delar av Hulta, Göta börjar bli oroligt. Finns en hel del trevliga stadsdelar kvar att välja på 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback