Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-02, 07:26
  #37
Medlem
swedishadmins avatar
Vad gör hon som tex är manipulerande ?

Dra några exemplen här så kan jag försöka förklara handlingarna mot dig och hur du borde agera i sådanna situationer.

Mitt tipps är att lämna. Det kommer göra sjukt ont i början men du måste tänka logiskt. Gillar personen dig hade det inte funnits tvivel och den hade absolut försökt träffas så mycket det gick utan några undantag. En annan sak är också att hon kommer inte ändra sig och börja gilla dig mer på något vis även fast det kan kännas ibland som att tiden kan få henne att ändra sig så är det helt ologiskt och kommer inte att hända.
Citera
2017-12-05, 21:09
  #38
Medlem
vasaduellers avatar
Ja du, det beror på om du vill uppleva en bergochdalbana av kickar och förtvivlan, eller inte.

Om du inte bryter nu, så kommer du att hamna i en process som kallas normalisering, och som fungerar lite som Stockholmssyndrom. Du kommer gradvis att bli mer och mer orolig, får sämre självkänsla, bli irriterad och arg, och allmänt må sämre och sämre. Kvinnan kommer att vara din nyckel till att tillfälligt må lite bättre, men efter varje bekräftelse och positiv upplevelse, så kommer förnedring, kritik och diverse uppbrott.

Till slut så kommer du inte att känna igen dig själv, och du kommer också att börja bete dig obalanserat.

Slutligen så kommer hon (troligtvis) själv att dumpa dig.

Så du kan lika gärna bryta kontakten själv, redan nu. Då besparar du dig själv x antal månader av psykisk misshandel, och ytterligare ett par månaders lidande efter att hon har dumpat dig.
Citera
2017-12-08, 23:21
  #39
Medlem
Wheatleys avatar
Jag vet inte om det slutade vara kul för henne efter jag slutade höra av mig eller om det berodde på några andra grejer från strax innan jag startade tråden, men efter en dryg vecka fick jag ett ovanligt långt och välformulerat meddelande från henne. Ungefär att hon ville vara vänner, bad om ursäkt om hon "varit otydlig" och att jag "behövde fundera" på om jag kunde vara det. Mycket som var ovanligt med meddelandet, kändes ovanligt vuxet för att vara hon till exempel. Men det var ju bra, det löser ju min trådstart. Tror det funkade som lite closure för mig, hur konstigt det än låter. Jag mår inte så dåligt längre och tänker inte på henne, annat än att jag funderar på hur jag ska svara. Har inte gjort det ännu men det tänker jag göra.

Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Vad gör hon som tex är manipulerande ?

Dra några exemplen här så kan jag försöka förklara handlingarna mot dig och hur du borde agera i sådanna situationer.

Mitt tipps är att lämna. Det kommer göra sjukt ont i början men du måste tänka logiskt. Gillar personen dig hade det inte funnits tvivel och den hade absolut försökt träffas så mycket det gick utan några undantag. En annan sak är också att hon kommer inte ändra sig och börja gilla dig mer på något vis även fast det kan kännas ibland som att tiden kan få henne att ändra sig så är det helt ologiskt och kommer inte att hända.
Jag vet inte varför jag använde ordet manipulativ, men det var det som först dök upp i huvudet när jag startade tråden. Det kanske var fel, jag vet faktiskt inte. Jag har funderat på det sen du skrev så och jag har inga exempel jag kan peka på att hon sa eller gjorde si eller så. Kanske bara det faktum att hon visste att jag tyckte om henne och spelade på det? Det var många saker jag egentligen tyckte var väldigt konstiga men som var för sig inte kändes som någon stor grej. Ingen som var för sig känns nämnvärd. Men mycket som faller in under att vara emotionellt utvecklad som en treåring, utifrån vad jag läst om borderline-personer.

Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Ja du, det beror på om du vill uppleva en bergochdalbana av kickar och förtvivlan, eller inte.

Om du inte bryter nu, så kommer du att hamna i en process som kallas normalisering, och som fungerar lite som Stockholmssyndrom. Du kommer gradvis att bli mer och mer orolig, får sämre självkänsla, bli irriterad och arg, och allmänt må sämre och sämre. Kvinnan kommer att vara din nyckel till att tillfälligt må lite bättre, men efter varje bekräftelse och positiv upplevelse, så kommer förnedring, kritik och diverse uppbrott.

Till slut så kommer du inte att känna igen dig själv, och du kommer också att börja bete dig obalanserat.

Slutligen så kommer hon (troligtvis) själv att dumpa dig.

Så du kan lika gärna bryta kontakten själv, redan nu. Då besparar du dig själv x antal månader av psykisk misshandel, och ytterligare ett par månaders lidande efter att hon har dumpat dig.

Ja du, det var en klockren sammanfattning vad jag redan upplevt. Jag hade känslor för henne, men det var länge sen och jag har ändå varit ganska avhängig henne i hur jag mår, dvs mått bra av att ha pratat eller umgåtts med henne men mått väldigt dåligt mellan de tillfällena. Och jag förstår inte varför, vilket gjort det så mycket svårare att prata om när det inte finns något konkret att peka på när man försöker förklara, bara en för mig massa diffusa känslor. Så både det jag läst om borderline-människor och det du beskriver känns oerhört skönt att läsa efter att jag länge känt jag helt tappat greppet och var knäpp.

Har gått två veckor sedan jag hade kontakt med henne och det känns faktiskt skönt. Jag tänker inte på henne längre heller, annat än hur jag ska svara på ett meddelande. Men det är väldigt lite ångest och andra må dåligt-känslor inblandade så det känns på många sätt överspelat.
Citera
2017-12-09, 00:17
  #40
Avstängd
BambaNinjas avatar
Borderlinare är ungefär som mänskliga djävular.
Ser att du inte har haft kontakt på 2 veckor då är det bara fortsätta i samma bana. Klippa kontakt är egentligen lätt det svåra brukar vara att inte exponera sig igen för dem.

Nej du klipp och spring!

Du ska ge fan i att se det som att hon klippte dig och var lugn och sansad. YTTERLIGARE MANIPULATION!!!! Från hennes sida!!
Och hon lyckades ju nu ifrågasätter du dig själv. Nej du! Tro på vad du känner för det stämmer alltid gällande manipulativa människor.

Grattis!
__________________
Senast redigerad av BambaNinja 2017-12-09 kl. 00:19.
Citera
2017-12-09, 23:05
  #41
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambaNinja
Borderlinare är ungefär som mänskliga djävular.
Ser att du inte har haft kontakt på 2 veckor då är det bara fortsätta i samma bana. Klippa kontakt är egentligen lätt det svåra brukar vara att inte exponera sig igen för dem.

Nej du klipp och spring!

Du ska ge fan i att se det som att hon klippte dig och var lugn och sansad. YTTERLIGARE MANIPULATION!!!! Från hennes sida!!
Och hon lyckades ju nu ifrågasätter du dig själv. Nej du! Tro på vad du känner för det stämmer alltid gällande manipulativa människor.

Grattis!

Tack antar jag?

Nä, jag ser det nog som att jag bröt kontakten först. Och jag vet det säger mer om mig än henne att jag tycker det känns skönt att jag var först, men jag hade nog tolkat in grejer i det om det var hon som slutade höra av sig. Vilket egentligen skedde när hon slutade höra av sig i nästan två veckor från ingenstans.

Jag tror inte hon skrev till mig i manipulativa syften utan för att hon nog tolkade anledningen till varför jag slutade höra av mig annorlunda. Om det nu inte mot all förmodan skulle vara så att hon kände sig dissad och själv behövde "bryta", men det känns ju lite långsökt. Jag svarade nyss på meddelandet, men precis som jag läst skulle ske och som du skriver så kändes det bra tills en minut efter jag sett att hon läst det, då började jag hoppas hon skulle svara. Vet inte ens varför, eller vad jag egentligen hoppades på skulle följa av det. Men det känns i sin helhet ganska överspelat nu, vilket ändå känns skönt.
__________________
Senast redigerad av Wheatley 2017-12-09 kl. 23:08.
Citera
2017-12-09, 23:15
  #42
Medlem
Neurosias avatar
Det känns snarare som om du själv är den med lite drag av separationsångest (något som borderline ofta har) Jag går själv lättare vidare (har inte borderline) och det trots att jag först tyckt att det varit extremt jobbigt men majoriteten av dem jag träffat har främst inneburit negativa känslor. Sista killen struntar jag helt i och han är totalt betydelselös för mig. Då tyckte jag inte att det var så roligt de första dagarna.

Så det man känner kommer främst från en själv. Verkligen starkare känslor tar minst året att komma över.
Citera
2017-12-10, 00:19
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Om hon är manipulativ och vill ha dig, så kommer hon att tappa intresse efter att du stålsatt dig rejält och visat att du inte är intresserad av henne eller att bli manipulerad. Hon kommer då fortsätta ett tag, men sen släppa taget för att gå till nästa offer. Så är det.

detta! fan så jävla sant.
Citera
2017-12-11, 21:27
  #44
Medlem
Wheatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurosia
Det känns snarare som om du själv är den med lite drag av separationsångest (något som borderline ofta har) Jag går själv lättare vidare (har inte borderline) och det trots att jag först tyckt att det varit extremt jobbigt men majoriteten av dem jag träffat har främst inneburit negativa känslor. Sista killen struntar jag helt i och han är totalt betydelselös för mig. Då tyckte jag inte att det var så roligt de första dagarna.

Så det man känner kommer främst från en själv. Verkligen starkare känslor tar minst året att komma över.

Jag har tänkt tanken att det är mig det är fel på och det är nog grunden till mycket av varför jag mått dåligt. Jag har inte sett det som separationsångest specifikt, men du får gärna utveckla vad som får dig att tänka det. Men jag är rätt säker på att jag har mina egna problem, bara det att jag inte tror att det var centralt gällande henne.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback