Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-04-29, 23:30
  #85
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Tackar för stödet.
Blev avstängd under en vecka pga detta

Antar att man bör genomgå en Flashback-utbildning innan man påbörjar
användandet av forumet. Det skulle göra att användarna agerar på ett mer korrekt sätt.
// Seig Heil
Nej, du blev inte avstängd pga detta, då jag aldrig gav dig någon varning.
Du blev avstängd pga alla andra varningar du fått för andra saker av andra moderatorer i andra forum.

Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
TLDR

Ingen har tid att läsa alla regler och avtal på internet.
Folk skummar igenom lite snabbt bara.
Om folk inte läser reglerna så är det inte så konstigt att de får varningar.
Citera
2018-10-31, 13:26
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Varför kan inte användarna posta tråden rätt istället för att förvänta sig att moderatorerna ska flytta trådar som är helt idiotiskt placerade?

Tycker det är bättre att de slängs så får användaren ifråga faktiskt bemöda sig med att tänka efter innan den skapar tråden igen. Bättre det än att de fortsätter bli curlade som de uppenbarligen har blivit när de skapar trådar som dessa.

Därför att vi skribenter kanske inte vet vad som är rätt eller fel. Gråzonerna är många.

Rätta det som är fel istället för att bråka med oss, dvs ge varningar och slänga trådar bara för att vi inte hittar!!!!

Jag reggade mig här för att skriva seriösa trådar med frågor och svara på frågor och dessutom få seriösa svar. Men jag får bara skit för att jag inte hittar rätt, det händer lite titt som tätt.
__________________
Senast redigerad av PN 2018-10-31 kl. 13:41.
Citera
2018-10-31, 13:35
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Eftersom jag frågar om vad som har hänt.
Nu har jag fått avslag i Resor/Europa/Sverige
,Laidback, Historia och Socialantropologi

Jag antar att tråden bör ligga i övrigt/sista utvägen för ämnen som saknar eget forum.
Ingen moderator verkar ju kunna berätta vart tråden bör ligga.

Om ingen moderator vet, hur ska vi då kunna veta? Inte så konstigt att våra trådar hamnar i fel forum.
__________________
Senast redigerad av PN 2018-10-31 kl. 13:40.
Citera
2018-10-31, 13:41
  #88
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PN
Därför att vi skribenter kanske inte vet vad som är rätt eller fel.

Rätta det som är fel istället för att bråka med oss, dvs ge varningar och slänga trådar bara för att vi inte hittar!!!!

Jag reggade mig här för att skriva seriösa trådar med frågor och svara på frågor och dessutom få seriösa svar. Men jag får bara skit för att jag inte hittar rätt.

Det är skillnad på att försöka posta rätt (vet inte hur det ser ut med de trådar du fått slängda) och att helt enkelt gå in med attityden "Jag skiter i att söka, en moderator får flytta rätt om tråden ligger fel".

Är det t.ex en tråd som postats i "Spel: Allmänt" om huruvida spelföretagen tar för mycket betalt för spel, så slänger jag inte den tråden med en hänvisning till "Spelrelaterat" utan då flyttar jag den självfallet, då det inte är helt säkert att användaren förstått vilket underforum som är rätt.

Däremot om en användare går in i "Spel: Allmänt" och frågar om vilka skor som är bäst på vintern, så slänger jag den tråden och ber användaren "gör om gör rätt" plus slänger på en varning för det då det är uppenbart att användaren inte ens sökt eller försökt att posta rätt.

Likaså om det finns en stor klistrad tråd för t.ex "Vad heter spelet?" och en användare postar en tråd med "Hjälp mig komma ihåg namnet på det här spelet" så blir det varning där med då det är uppenbart att användaren skitit i att ens försöka söka.

Edit: Är man osäker så finns det en tråd man kan fråga i (FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄ alternativt skicka ett PM till en moderator och fråga.
Citera
2018-10-31, 16:46
  #89
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PN
Därför att vi skribenter kanske inte vet vad som är rätt eller fel. Gråzonerna är många.

Rätta det som är fel istället för att bråka med oss, dvs ge varningar och slänga trådar bara för att vi inte hittar!!!!

Jag reggade mig här för att skriva seriösa trådar med frågor och svara på frågor och dessutom få seriösa svar. Men jag får bara skit för att jag inte hittar rätt, det händer lite titt som tätt.

Så, du menar att du "titt som tätt" startar trådar som handlar om så obskyra ämnen att inget av flashbacks flera hundra forum passar?

Du måste vara något slags unikum.

Om vi ser på din senaste tråd, med titeln "Skoluniformer", så lade du den i forum "Övrigt". Utan att vara särskilt intelligent, eller ens överdrivet beläst, så kan jag på rak arm (alltså utan att ens leta igenom listan) hitta 3 möjliga forum som hade passat bättre. Nämligen:

Kläder och skor: allmänt
Utbildning och studier
Utlandsstudier
Citera
2018-11-01, 08:16
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så, du menar att du "titt som tätt" startar trådar som handlar om så obskyra ämnen att inget av flashbacks flera hundra forum passar?

Du måste vara något slags unikum.

Om vi ser på din senaste tråd, med titeln "Skoluniformer", så lade du den i forum "Övrigt". Utan att vara särskilt intelligent, eller ens överdrivet beläst, så kan jag på rak arm (alltså utan att ens leta igenom listan) hitta 3 möjliga forum som hade passat bättre. Nämligen:

Kläder och skor: allmänt
Utbildning och studier
Utlandsstudier

Vad passar under "Övrigt"?
Citera
2018-11-01, 12:32
  #91
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PN
Vad passar under "Övrigt"?
Saker som inte passar i några andra forum.
Citera
2018-11-03, 00:51
  #92
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Edit: Är man osäker så finns det en tråd man kan fråga i (FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄ alternativt skicka ett PM till en moderator och fråga.

Den tråden verkar inte fungera så bra tyvärr. För 4 dygn sedan tänkte jag starta en ny tråd. Då frågan överlappade två mycket skiljda områden fann jag den svårplacerad varför jag därför frågade om råd. Ingen av forumets ca 100 moderatorer har ännu svarat.

(FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄

Ärligt talat struntar jag i vilket nu. Jag ville med detta exempel bara visa på:
1. Att det inte alltid är så självklart var en tråd skall placeras då frågor ibland kan ligga mellan två mycket skiljda områden.
2. Man får inte alltid svar. Sannolikt för att även ni finner det svårt att veta ibland.

Om igen, jag struntar i vilket, det är OK. Tråden var inte viktig för mig. Trevlig helg!
Citera
2018-11-03, 08:22
  #93
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Den tråden verkar inte fungera så bra tyvärr. För 4 dygn sedan tänkte jag starta en ny tråd. Då frågan överlappade två mycket skiljda områden fann jag den svårplacerad varför jag därför frågade om råd. Ingen av forumets ca 100 moderatorer har ännu svarat.
Tråden du nämner brukar främst användas av andra användare som tipsar och hjälper varandra. Ingen av dem har någon skyldighet att göra det.

Vill du fråga moderatorerna ska du PM:a dem. PM:a gärna flera stycken på en gång – om du bara väljer ut en kan det vara att just hen är på två veckors semester.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback