Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 13:08
  #61
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Varför skickar moderatorer trådar i papperskorgen för att de är felplacerade istället för att placera rätt? Jag har sett det mer än en gång nu och det senaste exemplet är (FB) Vad händer med gruppen Stå Upp för Sverige på Facebook?
Jag kan tipsa dig om den här tråden, där fenomenet diskuterats utförligt:
(FB) Fenomenet "Den här tråden passar någon annanstans, så jag slänger den"
Citera
2018-04-19, 00:18
  #62
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Fick också en tråd slängd i papperskorgen av moderator Jecke.
Jävligt störande.
Tyckte det var en intressant trådstart och fick ganska många svar rätt snabbt.
Tycker det är helt fel att bara döda en diskussion på det sättet, varför flyttar man inte bara tråden
till rätt forum?

Här är min tråd:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Har inte varit i Sverige på 5 år. Vad har hänt?

Brukar inte läsa svenska tidningar eller se svensk Tv särskilt ofta, i stort sätt
aldrig.
Så vad har hänt i Sverige sen 2013?
Hur kommer jag uppleva landet? Hur har utvecklingen gått o.s.v?
Vad kommer jag uppleva som bättre/sämre rent generellt?

Bodde tidigare i Stockholm.
(FB) Har inte varit i Sverige på 5 år. Vad har hänt?
----------------------------------------------------------------------------------------------
"Har inget med Historia att göra.
Historia --> Papperskorgen
/Moderator"

Är du dum?
Den frågan/tråden ska inte ligga i Historia.
Citera
2018-04-19, 00:23
  #63
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är du dum?
Den frågan/tråden ska inte ligga i Historia.

Ville först lägga den i Samhälle, men hittade ingen undergrupp som passade alls.
Så jag tänkte att jag testar väl i historia då även om det inte kändes helt rätt,
ibland händer det att moderatorer flyttar trådar eftersom dom har större koll på
var en tråd platsar. Och om en trådstart är extremt klen så kastas den.
Men i det här fallet så tycker jag den borde flyttas, inte kastas!
Underlaget är intressant, varför bryr man sig inte om det?
Citera
2018-04-19, 00:27
  #64
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Ville först lägga den i Samhälle, men hittade ingen undergrupp som passade alls.
Så jag tänkte att jag testar väl i historia då även om det inte kändes helt rätt,
ibland händer det att moderatorer flyttar trådar eftersom dom har större koll på
var en tråd platsar. Och om en trådstart är extremt klen så kastas den.
Men i det här fallet så tycker jag den borde flyttas, inte kastas!
Underlaget är intressant, varför bryr man sig inte om det?

En moderator har inte som krav att flytta trådar alls, att det sker är egentligen enbart för att den moderatorn gör det valet. Om jag inte förstått det helt fel.

Ett tips om man är osäker på var ens tråd ska placeras är att fråga om tips i den stora tråden om just detta.
(FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2018-04-19 kl. 00:30.
Citera
2018-04-19, 00:35
  #65
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En moderator har inte som krav att flytta trådar alls, att det sker är egentligen enbart för att den moderatorn gör det valet. Om jag inte förstått det helt fel.

Ett tips om man är osäker på var ens tråd ska placeras är att fråga om tips i den stora tråden om just detta. Har inte möjlighet att länka just nu.

Ok, jag förstår inte riktigt vad vissa moderatorer har för funktion vissa gånger.
Moderatorerna ställer alltså högre krav på användarna i forumet men användarna
får inte ställa krav på moderatorerna?
Finns det inga kriterier på att få vara moderator? Det är ju bara av ren slapphet och ignorans
som man slänger tråden istället för att försöka hjälpa forumet och bidra till bra diskussioner.

När jag sökte efter liknande problem kom SAMMA moderator upp som jag klagade på!
Dvs Jecke.
Citera
2018-04-19, 00:37
  #66
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
En moderator har inte som krav att flytta trådar alls, att det sker är egentligen enbart för att den moderatorn gör det valet. Om jag inte förstått det helt fel.

Ett tips om man är osäker på var ens tråd ska placeras är att fråga om tips i den stora tråden om just detta.
(FB) Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄

Tack. Jag ska kika igenom tråden, kan förmodligen få hjälp därifrån.
Citera
2018-04-19, 00:39
  #67
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Ok, jag förstår inte riktigt vad vissa moderatorer har för funktion vissa gånger.
Moderatorerna ställer alltså högre krav på användarna i forumet men användarna
får inte ställa krav på moderatorerna?
Finns det inga kriterier på att få vara moderator? Det är ju bara av ren slapphet och ignorans
som man slänger tråden istället för att försöka hjälpa forumet och bidra till bra diskussioner.

När jag sökte efter liknande problem kom SAMMA moderator upp som jag klagade på!
Dvs Jecke.

Moderatorns enda funktion egentligen är att se till att användarna följer regelverket. Med det sagt, så kan förstås moderatorer även de fela, är trots allt inte mer än människor som du och jag.
Citera
2018-04-19, 00:50
  #68
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Moderatorns enda funktion egentligen är att se till att användarna följer regelverket. Med det sagt, så kan förstås moderatorer även de fela, är trots allt inte mer än människor som du och jag.

Så klart. Fastän kraven är väl högre hos moderatorer.
Hoppas han fixar till det bara. Han gick offline strax efter han kastade tråden.
Well well...
Citera
2018-04-19, 00:53
  #69
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Så klart. Fastän kraven är väl högre hos moderatorer.
Hoppas han fixar till det bara. Han gick offline strax efter han kastade tråden.
Well well...

Fast i just ditt fall så skedde ju inget felaktigt egentligen från mods sida. Det är upp till oss användare att placera våra trådar i det korrekta forat. Sen kan man förstås tycka att det vore enkelt för en mod att bara flytta tråden, men det är ju svårt att svara på utan att veta allt.
Citera
2018-04-19, 00:57
  #70
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast i just ditt fall så skedde ju inget felaktigt egentligen från mods sida. Det är upp till oss användare att placera våra trådar i det korrekta forat. Sen kan man förstås tycka att det vore enkelt för en mod att bara flytta tråden, men det är ju svårt att svara på utan att veta allt.

Min erfarenhet från andra moderatorer är att dom bara flyttar tråden. Ibland flyttas tråden
till en del av forumet som jag inte visste fanns. Så dom hjälper ju till genom deras erfarenhet
av forumet.
Citera
2018-04-19, 20:39
  #71
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Ville först lägga den i Samhälle, men hittade ingen undergrupp som passade alls.
Så jag tänkte att jag testar väl i historia då även om det inte kändes helt rätt,
ibland händer det att moderatorer flyttar trådar eftersom dom har större koll på
var en tråd platsar. Och om en trådstart är extremt klen så kastas den.
Men i det här fallet så tycker jag den borde flyttas, inte kastas!
Underlaget är intressant, varför bryr man sig inte om det?
Tråden ifråga:
(FB) Har inte varit i Sverige på 5 år. Vad har hänt?
Tråden har ingenting med historia att göra. Det forumet den hör hemma i är (FB) Integration och invandring och där finns det redan mängder av trådar om just den här saken. Där din tråd inte tillför någonting som inte redan har upprepats flera gånger om. Och det är ett av de mer aktiva forumen på Flashback och du har ett par inlägg där så du borde vara medveten om det forumets existens.
Citera
2018-04-19, 20:50
  #72
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Tråden ifråga:
(FB) Har inte varit i Sverige på 5 år. Vad har hänt?
Tråden har ingenting med historia att göra. Det forumet den hör hemma i är (FB) Integration och invandring och där finns det redan mängder av trådar om just den här saken. Där din tråd inte tillför någonting som inte redan har upprepats flera gånger om. Och det är ett av de mer aktiva forumen på Flashback och du har ett par inlägg där så du borde vara medveten om det forumets existens.

Men jag frågar inte specifikt om invandringen. Jag är även intresserad av andra saker som
har hänt i samhället. Sen kan jag inte kontrollera hur folk svarar.
Borde inte tråden ligga i Resor/Europa/Sverige?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback