Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-26, 19:33
  #1
Medlem
Är snart hemlös så jag behöver planera lite innan detta inträffar. Jag kommer att behöva en folkbokföringsadress och en postadress.

Postadressen är lätt att fixa, jag hyr en postbox.

Hur gör jag med folkbokföringsadressen? Jag behöver inte sova på adressen utan jag sover någon annanstans. Soc är inget alternativ eftersom att jag studerar och man får inte studera medans man går på soc.

Är det något annat jag bör tänka på innan jag blir hemlös och möjligtvis medans jag är hemlös?
Citera
2017-11-26, 19:40
  #2
Medlem
Varför blir du hemlös?
Citera
2017-11-26, 19:44
  #3
Medlem
Hur länge förväntar du dig vara hemlös?

Enligt länk är det möjligt att skriva sig hos sin församling, så ett samtal till dem vore kanske inte helt fel.
Citera
2017-11-26, 19:46
  #4
Medlem
Itons avatar
Tråkigt att höra och hoppas att det ordnar sig.

Jag läste på Wikipedia att du kan vara utan känd hemvist och Skatteverket inte lyckas fastställa var du är bosatt.
Citera
2017-11-26, 20:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Hur länge förväntar du dig vara hemlös?

Enligt länk är det möjligt att skriva sig hos sin församling, så ett samtal till dem vore kanske inte helt fel.

Ser bra ut. Ringer dit imorgon. Man hör till församlingen på den orten som man senast var folkbokförd på har jag läst.

Har en fråga nu. Tolkar myndigheter och företag min adress som en helt vanlig folkbokföringsadress? Eller kan där bli något strul om jag är folkbokförd på en församling?
__________________
Senast redigerad av mommy123 2017-11-26 kl. 20:13.
Citera
2017-11-26, 20:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Varför blir du hemlös?

Diverse ting har gjort att jag blir hemlös. Jag skriver här för att jag behöver tips.
Citera
2017-11-26, 20:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123