Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-26, 17:51
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
Den stora snackisen just nu är ju #metoo o dess underkategorier. Varför inte skapa ett tillfälligt forum om det? Som Muhammed-bilderna!
Citera
2017-11-26, 17:56
  #2
Medlem
Argh123s avatar
Ska man skriva #metoo berättelser här, är det så du tänkte?
Citera
2017-11-26, 18:16
  #3
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Ska man skriva #metoo berättelser här, är det så du tänkte?
Nä, mer samla allt som kommer fram under den här kampanjen, typ flytta vissa skvallertrådar från Kändisskvaller o diskutera allt #metoo-relaterat.
Citera
2017-11-26, 18:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Ska man skriva #metoo berättelser här, är det så du tänkte?

Tänker snarare att han menar skvaller om kändisar involverade i andras berättelser.
Citera
2017-11-26, 19:09
  #5
Medlem
Från (FB) Forumen (2015-03-14)

"Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där."

Finns det 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar om #metoo?
Citera
2017-11-27, 13:02
  #6
Medlem
Blir problem då alla kändistrådar som saken diskuterar då ska flyttas också. Blir knas.
Citera
2017-11-27, 14:52
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Blir problem då alla kändistrådar som saken diskuterar då ska flyttas också. Blir knas.
Jag tänkte på just den grejen, men man skulle kunna göra en ny tråd om bara kändisarnas sexövergrepp, t.ex. en ny tråd om Martin Timell, Fredrik Virtanen o alla andra o bara diskutera deras övergrepp där.
Citera
2017-11-27, 17:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag tänkte på just den grejen, men man skulle kunna göra en ny tråd om bara kändisarnas sexövergrepp, t.ex. en ny tråd om Martin Timell, Fredrik Virtanen o alla andra o bara diskutera deras övergrepp där.

Det är kanske bättre att allt som rör metoo läggs i en och samma tråd än att det blir ett nytt forum, då det gäller att minst 30 aktuella trådar om det måste hittas. Den tråden skulle kunna läggas i Viktigt-delen i t ex (FB) Kändisskvaller, dock är inte (FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2) i Viktigt-delen i (FB) Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum.
Citera
2017-11-28, 10:13
  #9
Avstängd
Taggar är lösningen, för vad skulle man göra med trådar som handlar 33% om Martin Timell, 33% om #metoo och 33% om deodorant? Varna för off-topic eller skapa en kopia i tre forum? Jag utnämner dig till förste #metoo-taggare. Rapportera tillbaka om en vecka.

Skämt åsido, jag ser fram emot när Flashback blir bara taggar, som t.ex. Stack Overflow. Då tror jag folk blir pigga på att lägga till, ta bort och ändra ett inläggs taggar, nu är de bara grädde på kakan. Men detta har säkert diskuterats i en annan tråd.

Jag lägger i alla fall inte energi på något som knappt används och kanske t.o.m. tas bort i framtiden.
__________________
Senast redigerad av B-programmerare 2017-11-28 kl. 10:24.
Citera
2017-11-28, 11:56
  #10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-programmerare
Taggar är lösningen, för vad skulle man göra med trådar som handlar 33% om Martin Timell, 33% om #metoo och 33% om deodorant? Varna för off-topic eller skapa en kopia i tre forum? Jag utnämner dig till förste #metoo-taggare. Rapportera tillbaka om en vecka.

Skämt åsido, jag ser fram emot när Flashback blir bara taggar, som t.ex. Stack Overflow. Då tror jag folk blir pigga på att lägga till, ta bort och ändra ett inläggs taggar, nu är de bara grädde på kakan. Men detta har säkert diskuterats i en annan tråd.

Jag lägger i alla fall inte energi på något som knappt används och kanske t.o.m. tas bort i framtiden.

Det tror jag inte händer då Flashback är för stort och innefattar för många ämnen.
Citera
2017-11-28, 13:09
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det tror jag inte händer då Flashback är för stort och innefattar för många ämnen.

Skapa en tagg per existerande delforum, det räcker. Sortera dem lika trevligt som nu, i tagg-kategorier och undertaggar. Och lägg till #metoo så kebabkillen blir nöjd.
Citera
2017-12-10, 17:13
  #12
Medlem
Mulla Krekars avatar
Bump!

Kan inte modsen rösta om detta? Jag kan till 98% säkert få ihop 30 trådar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback