Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-11-30, 03:40
  #49
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
Det är väl som med samtliga trafikolyckor och gruppvåldtäkter, om polisen inte har registrerat de inblandades politiska åsikter då har vi bara att välja mellan nazister och sverigedemokrater som vi vet ligger bakom alltihop.

Åtmimstone i KGB-kommunisten Guillios värld.

För övrigt finns det massor med sossar och liberaler och miljöpartister som absolut inte vill ha flyktingförläggningar där de själva bor.
Citera
2017-11-30, 03:44
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
30 oktober 2017 påkommer Nyheter Idag Aftonbladets krönikör Jan Guillou med att ljuga om mordbränder på asylboenden i Sverige. Guillou påstår att "extremhögern" anlagt över 50 bränder under 2016, och hänvisar till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, som han påstår "räknar på sånt".

Nyheter Idag kontaktar myndigheten och de avfärdar uppgiften om att de skulle ha räknat på det. Det var bluff, fake news.

Aftonbladet raderar stycket ur Guillous krönika, och Guillou hånas av politiska motståndare. Något som retar upp honom ordentligt.


Nu publicerar därför Guillou en ny svavelosande krönika, där han märkligt nog står fast vid sina lögnaktiga påståenden. Denna gång med mer lögner och fake news.

Under rubriken "Låt oss tala om högerextremisternas mordbränder", så ljuger Guillou om uppgifter om bränder från Polisens nationella operativa avdelning. Han påstår att Polisen registrerat "över 50" mordbränder anlagda av högerextremister. Men det är bluff. Enligt NOA:s uttalande så har 53 bränder anlagts av "okända" och 37 bränder konstaterats blivit anlagda inifrån boendena. Det finns alltså inga konstaterade uppgifter alls om att bränderna skulle startats av "högerextrema", endast att man inte vet vem som ligger bakom. Det kan alltså vara de som bor på boendena även i de fallen, eller någon helt annan. Otroligt märkligt att AB inte faktagranskar Guillou innan han publiceras, för det är ju bara pinsamt hur han ljuger om uppgifter som är så lätta att kolla av. Första länken är information om NOA:s uttalande om bränderna, andra länken är till Guillous bluffkrönika. Varför fortsätter Guillou att gräva ned sig i uppenbara lögner, borde det inte vara pinsamt och varför låter AB karln fortsätta ljuga öppet?

Jan Guillou har blivit "journalist" för han inte har intelligens eller talang till något annat. Att han skriver för Aftonbladet är för att ingen annan vill ha honom. Det är också därför han finns med här och läser vad som skrivs om honom och annat för att han är ett inavlat patrask, ett avskum.
Citera
2017-11-30, 03:46
  #51
Medlem
Nuck-Chorriss avatar
dubbelpost
Citera
2017-12-01, 22:58
  #52
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
En berättigad fråga, som jag tänkt på vid flera tillfällen. Det korta svaret är att de som inte identifierar sig med det officiella åsiktspaketet beskrivs som högerpopulister/Alt-right, eller extremhöger beroende på skribent och offer. Fast om man ska vara ärlig har ju myntet två sidor, så jag är nog inte mycket bättre själv när jag sveper med penseln och målar ut "dom andra" som vänsterextremister.

Det är en tuff situation, och eftersom våra politiker verkar helt ointresserade av att lugna ner läget tror jag att det kommer bli ännu värre. Jag är faktiskt lite orolig över den riktning detta tar. Det kan sluta illa.



Journalisten Anders Lindberg använder begreppet extremhögern, men förklarar inte i detaljs vad idioten menar.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback