Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 15:06
  #1
Medlem
Hej hitta ett presentkort med typ 1000kr värde på nordstan och känner inte att jag har så mycket nytta av något därifrån. Presentkortet går inte att byta tillbaka för cash hos affären. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2017-11-26, 15:08
  #2
Medlem
Du kommer inte kunna få ut 100% av beloppet men. Lägg upp det i någon lokal köp/sälj-grupp för 800 eller något så är det säkert någon som köper det av dig.
Citera
2017-11-26, 15:26
  #3
Medlem
Laxons avatar
Vad händer om du använder presentkortet på butiken och spenderar de 1000kr som det är laddat med, och sedan lämnar tillbaka varan? Du kräver sedan att få cash tillbaka. Skulle det funka måtro?
Citera
2017-11-26, 16:17
  #4
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Vad händer om du använder presentkortet på butiken och spenderar de 1000kr som det är laddat med, och sedan lämnar tillbaka varan? Du kräver sedan att få cash tillbaka. Skulle det funka måtro?

De flesta affärer, många åtminstone, har det bestämt att man inte kan få ut kontanter på det här viset. Man får istället ett tillgodokvitto med pengarna på!
Citera
2017-11-26, 16:17
  #5
Medlem
Glowhetics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Vad händer om du använder presentkortet på butiken och spenderar de 1000kr som det är laddat med, och sedan lämnar tillbaka varan? Du kräver sedan att få cash tillbaka. Skulle det funka måtro?

Tror tyvärr du får ett presentkort tillbaka med samma belopp, eller en check.
Citera
2017-11-26, 17:32
  #6
Medlem
Finns det inte möjlighet att köpa mat? Digitala presentkort kan man dela upp i flera köp så du kan handla för 500+500 kr. Mat är ju nästan som kontanter annars så kan du ju köpa kläder. Digitala presentkort är ju svåra att sälja vidare eftersom det inte går att kolla saldot på kortet. Jag skulle inte våga pröjsa 800 för ett kort där du påstår värdet vara 1000 kr.
Citera
2017-11-26, 17:53
  #7
Medlem
MrBabyBoys avatar
Du köper något och säljer det senare begagnat.
Citera
2017-11-26, 19:54
  #8
Medlem
Finns många som säljer presentkort på Ebay. Testa sälja ditt på Blocket.
Citera
2017-11-26, 21:16
  #9
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soloInvestor
Någon som kan hjälpa mig?
Köp Paysafecard hos Pressbyrån och sätt in på en spelsida vinn tillbaka pengarna på ett säkert odds mellan 1.01 - 1.04 och ta sedan ut dom till ditt bankkonto.
Du kan också sätta in Paysafecard hos Neteller som är en nätplånbok där man sedan kan ta ut eller ha kort hos men då blir det lite avgifter.
Pressbyrån skall också ha Paygoo som kan vara ett alternativ.
Citera
2017-11-27, 09:59
  #10
Medlem
En gång vann jag ett presentkort som gällde alla affärer på en viss gata. Det fanns också en bank där, så jag gick dit med kortet och efter lite överläggande fick jag ut cash.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback