Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-27, 11:47
  #13
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee
Tack vännen. Jag har ju så klart testat detta innan, många gånger.. med en självdisciplin som mig finns det bara ett sätt..

Tyckte du inte att Lyrica och benso funkade bra mot opiat-at?
Citera
2017-11-28, 11:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Tyckte du inte att Lyrica och benso funkade bra mot opiat-at?
Jodå det funkar utmärkt. Problemet är att jag går och blir pixxad istället. Gillar inte det.

Igår va det outhärdligt hehe. Så jag fick 7 stesolid av morsan 5mg och stilnoct. Det hjälpte.. Sov från 22-09
Idag känns det betydligt bättre. Har en dos till inatt också.

Klart jag vill trycka i mig massa ladd och xanor vilket är favoriten när jag tänder av. Slutar bara med att jag möblerar lägenheten hela natten hahaha. Jag har en sambo som inte vill ha mig pixxad dessa dagarna vilket jag förstår.

Dag 3 nu och moralen är uppe!
Citera
2017-12-02, 01:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee
Jodå det funkar utmärkt. Problemet är att jag går och blir pixxad istället. Gillar inte det.

Igår va det outhärdligt hehe. Så jag fick 7 stesolid av morsan 5mg och stilnoct. Det hjälpte.. Sov från 22-09
Idag känns det betydligt bättre. Har en dos till inatt också.

Klart jag vill trycka i mig massa ladd och xanor vilket är favoriten när jag tänder av. Slutar bara med att jag möblerar lägenheten hela natten hahaha. Jag har en sambo som inte vill ha mig pixxad dessa dagarna vilket jag förstår.

Dag 3 nu och moralen är uppe!


Låter som en vettig dam du skaffat dig Hur har det gått nu dom senaste dagarna?
Citera
2017-12-03, 18:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albatroz1
Låter som en vettig dam du skaffat dig Hur har det gått nu dom senaste dagarna?

Damen jag har är vettig ja!

Tack som frågar jag är på dag 8 nu. Känner mig återställd. Nyser har kass mage som fan ( förmodligen från mitt missbruk på Dimor Loperamid) och har lite temeperatur skillnader.

Men jag känner mig så jävla lycklig. Jag lever äntligen. Detta är något jag velat länge. Jag har varit fast i tramadolen sen jag va 17 år gammal på daglig basis. Jag har hållt upp 3 månader som max sedan dess så än ska vi inte ropa hej!

Men allt är psykiskt mina vänner. Man blir förvånad över hur mycket en god inställning kan göra. Jag har haft gånger som jag varit ren 14 dagar och mått sämre än vad jag gör nu. Men då har inte viljan varit lika stark.

Vill vi. Kan vi
Citera
2017-12-04, 05:33
  #17
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee
Jo dem säger ju att det är det. Jag vet inte riktigt vad som skulle kunna hända. Krampanfall? Har man inte disciplinen är där inte så myxket till val..

Tack så mycket

Här du aldrig krampat på tram? Jag har krampat på tram tre gånger. När jag fått i mig 2000-2500 på en dag. Har slutat cold turkey utan hjälp av andra droger. AT tog minst 10 dagar.
Citera
2017-12-04, 09:19
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Här du aldrig krampat på tram? Jag har krampat på tram tre gånger. När jag fått i mig 2000-2500 på en dag. Har slutat cold turkey utan hjälp av andra droger. AT tog minst 10 dagar.

Intressant fråga! Vad jag vet så har jag krampat en gång. Och det va förra gången jag slutade. SISTA dagen. Satt framför datorn hela natten och tryckte i mig vårdslöst. 400 400 600 200 500 600 bara fyllde på för det va sista gången. Vaknar upp i sängen kl 06:30 skit förvirrad. Tjejen är inte i lägenheten. Kollar ut och hon står utanför på gatan med ambulanspersonal. Då va jag fortfarandr i "drömtillstånd" helt plötsligt ringer dem på dörren och säger att jag krampat. Ironiskt.. sista dagen... nu min senaste session har jag varit så JÄVLA nojjig på krampanfall. Kunnat stå på jobbet och tänkt "nu trillar jag ihop"

Senaste tiden på tram har inte varit riktigt samma rus utan mer en yrselkänsla sämre hörsel och betydligt sämre syn.

Helt jävla sjukt att jag inte krampat mer med tanke på jag legat på minst 2000g om dagen dem senaste iaf 4 åren. Kanske har hänt i sömnen.. vad vet jag? Jag var ju haft vänner som krampat hela tiden på små doser som 400-600mg.
Citera
2017-12-04, 18:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee
Intressant fråga! Vad jag vet så har jag krampat en gång. Och det va förra gången jag slutade. SISTA dagen. Satt framför datorn hela natten och tryckte i mig vårdslöst. 400 400 600 200 500 600 bara fyllde på för det va sista gången. Vaknar upp i sängen kl 06:30 skit förvirrad. Tjejen är inte i lägenheten. Kollar ut och hon står utanför på gatan med ambulanspersonal. Då va jag fortfarandr i "drömtillstånd" helt plötsligt ringer dem på dörren och säger att jag krampat. Ironiskt.. sista dagen... nu min senaste session har jag varit så JÄVLA nojjig på krampanfall. Kunnat stå på jobbet och tänkt "nu trillar jag ihop"

Senaste tiden på tram har inte varit riktigt samma rus utan mer en yrselkänsla sämre hörsel och betydligt sämre syn.

Helt jävla sjukt att jag inte krampat mer med tanke på jag legat på minst 2000g om dagen dem senaste iaf 4 åren. Kanske har hänt i sömnen.. vad vet jag? Jag var ju haft vänner som krampat hela tiden på små doser som 400-600mg.

Ja det är nog helt olika från person till person vilken dos man riskerar att krampa på. Jag personligen har aldrig krampat. Men jag har aldrig legat dom doserna du har legat på. Jag har som max petat i max 1000 mg på en dag. Jag tycker inte om så höga doser utan jag nöjd på 400-500 mg om dagen. Nu har jag slutat äta dagligen utan kan hålla mig till någon gång ibland men ibland trillar man ju dit och ligger på 1 år utan uppehåll. Men jag tycker ATn är för jäklig ändå. Det tar ett par månader för mig att bli helt återställd. Dom 2 första veckor är helt klart värst. Efter det är jag bara nerstämd men när de väl gett med sig då mår man otroligt bra igen.

Bra inställning! Du löser detta utan problem!
Citera
2017-12-04, 21:08
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albatroz1
Ja det är nog helt olika från person till person vilken dos man riskerar att krampa på. Jag personligen har aldrig krampat. Men jag har aldrig legat dom doserna du har legat på. Jag har som max petat i max 1000 mg på en dag. Jag tycker inte om så höga doser utan jag nöjd på 400-500 mg om dagen. Nu har jag slutat äta dagligen utan kan hålla mig till någon gång ibland men ibland trillar man ju dit och ligger på 1 år utan uppehåll. Men jag tycker ATn är för jäklig ändå. Det tar ett par månader för mig att bli helt återställd. Dom 2 första veckor är helt klart värst. Efter det är jag bara nerstämd men när de väl gett med sig då mår man otroligt bra igen.

Bra inställning! Du löser detta utan problem!
Tack vännen! Jag tror att det på något sätt ligger hos personen. Att det inte framkallsr kramp. Utan ökar bara chansen att få kramp. Så dem som krampar på tramadol har redan en högre tröskel än vi som aldrig krampar. Låter kanske självklart redan? Vettefan.

Men det är som du säger. Ett helvete. Samtidigt som det är vad man gör det till. Jag är på dag 9 idag. Och är bara så jävla tacksam. Känner mig så jävla snygg och självsäker. Det är bara natten egentligen som är skit. Hatar helt plötsligt våra kuddar och våra tecken.

Man får ge det tid.
Citera
2017-12-21, 23:24
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaee
Tack vännen! Jag tror att det på något sätt ligger hos personen. Att det inte framkallsr kramp. Utan ökar bara chansen att få kramp. Så dem som krampar på tramadol har redan en högre tröskel än vi som aldrig krampar. Låter kanske självklart redan? Vettefan.

Men det är som du säger. Ett helvete. Samtidigt som det är vad man gör det till. Jag är på dag 9 idag. Och är bara så jävla tacksam. Känner mig så jävla snygg och självsäker. Det är bara natten egentligen som är skit. Hatar helt plötsligt våra kuddar och våra tecken.

Man får ge det tid.



Uppdatering
Citera
2017-12-26, 19:11
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albatroz1

Uppdatering
Kul att du frågar!

Idag har jag 1 månad faktiskt. Det känns skit bra och jag skulle aldrig vilja gå tillbaka till den människan jag är på tramadol.

Jag tror att jag fixar det denna gången
Citera
2018-01-03, 16:26
  #23
Medlem
Vad använde du för att lindra atn de första dagarna?
Citera
2018-01-04, 22:08
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramtran
Vad använde du för att lindra atn de första dagarna?
Hade totalt 35mg stesolid och och 4 stilnoct. Tog 10mg stesolid tillsammans med 1 stilnoct dem 3 första nätterna och det va allt. Funkade bra mot sömnen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback