Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-01, 23:31
  #37
Medlem
Baconlasses avatar
Rengör förgasaren och får den bränsle och startar den inte då och du har en bra gnista så ska jag äta upp min gamla hatt.
Citera
2017-12-12, 23:35
  #38
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Nä men jag tillsatte en skvimp T-röd innan den fick gå på sommarvila.
Detta har samma effekt som vid isproppar, spriten är tyngre och lägger sig längst ner i distributionen. Efter jag tog till mig detta tips har jag aldrig haft problem med motorer som står en längre tid.



Det intressanta med just denna motor att man har kopierat varje liten skruv, stag, packning, osv från Hondas ursprung och jag tror inte ens att det bara är kopierat utan att man gör det från legalt införskaffade och licensbetalda ritningar. Använder man samma materiel, toleranser osv torde resultatet som "originalet" bli rätt likvärdigt.


Om jag minns rätt, vilket jag säkert inte gör, sedan jag köpte en Loncin Quad för många år sen. Så började loncin med att legotillverka delar till hondamotorer, åt honda själva. Sedan gjorde dom som kineser gör och valde helt sonika att börja tillverka motorerna för egen regi...

Kan som sagt minnas fel, men detta var vad jag vill minnas hörde från en Loncinförsäljare runt 2007.
Citera
2019-08-04, 13:43
  #39
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag lånade svärfars jordfräs i våras, det är en honda 4-hästare.

Den hade inte gått sedan förförra året vad jag kan minnas, ändå startade den på första draget, så där måste jag ge stolerik rätt.

Däremot gick den bara en liten stund, typ 1 minut, innan den dog. Såhär höll den på, gick en halv minut, dog, startade efter att ha fått stå i några minuter, dog efter 15-45 sekunder.

Jag förutsatte att det var tändspolen, men hondamekanikern i byn hävdade i sten att han under sina 25 år i branschen aldrig hade bytt en tändspole på en Honda.

så jag tog ett gammalt tändstift och bytte snabbt när den dog och det var stark gnista, och så försökte jag starta den på startgas för att utesluta bränsleproblem, utan framgång. då bytte jag stift och då gick fräsen klockrent.

Det måste ha varit avbrott i elektroden i stiftet och så skakade den isär när den gick.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback