Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 00:48
  #1
Medlem
Som överskriften lyder.
Har starka smärtor efter ett antal op. som gått fel. Mkt nervskador har också uppstått. Har testat både cannnabis och hash. Detta ger iaf mig resultat som inga mediciner jag går på. Fått allt från Oxynorm/contin, Fentanyl,morfinplåster,Tramadol(alla dessa på max dygnsinntag) osv. Har nästan gett upp på att få hjälp via "lagliga" mediciner. En 200-drings indianer räcker mer än nog i 2-3 veckor för mig. Röker väldigt lite(och alltid ensam) och det räcker iaf för mig. Problemet med att bo i Norrland är ju givetsvis utbudet(och ryktesspridningen).

Söker både lagliga och "halvlagliga" råd. Jag struntar fullkommligt om jag får någon form för straff för en ev substans som inte är helt laglig. Hjälper mig smärtmässigt är det värt det alla gånger!
Citera
2017-11-26, 00:54
  #2
Medlem
fuskas avatar
Klart det hjälper .

Har en vän med nån typ av nackskada som påverkar nerver. Han började odla själv för att slippa allt annat runt cannabis.
Indica är bra smärtis
Sen finns det väl sorter som man inte blir bäng av utan lindrar nästan enbart.

Så börja odla. Har du dåligt med plats så googla scrog.
Citera
2017-11-26, 01:17
  #3
Medlem
Beställ indicadominerat gräs på darknet eller odla själv i din garerob alt datorchassi exempelvis.
Citera
2017-11-26, 01:23
  #4
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyng-as
Som överskriften lyder.
Har starka smärtor efter ett antal op. som gått fel. Mkt nervskador har också uppstått. Har testat både cannnabis och hash. Detta ger iaf mig resultat som inga mediciner jag går på. Fått allt från Oxynorm/contin, Fentanyl,morfinplåster,Tramadol(alla dessa på max dygnsinntag) osv. Har nästan gett upp på att få hjälp via "lagliga" mediciner. En 200-drings indianer räcker mer än nog i 2-3 veckor för mig. Röker väldigt lite(och alltid ensam) och det räcker iaf för mig. Problemet med att bo i Norrland är ju givetsvis utbudet(och ryktesspridningen).

Söker både lagliga och "halvlagliga" råd. Jag struntar fullkommligt om jag får någon form för straff för en ev substans som inte är helt laglig. Hjälper mig smärtmässigt är det värt det alla gånger!

Odla som sagt, men välj en CBD-dominant sort (cannabidiol), inte så mycket "flum" utan mera "måbra". Vettiga fröbutiker anger vad sorten brukar ge.
Citera
2017-11-26, 01:40
  #5
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Cannabis Indica

CBD-olja är även bra. Träning fungerar för många.
Smärtterapi finns i många former.
Citera
2017-11-27, 16:23
  #6
Medlem
Tycker de är inte nämnvärt och fundera på, jag brukar själv cannabis för bland annat nervskada och inget som staten har kunnat erbjuda kommer i närheten samma smärtlindring som just cannabis.
Sen att de hjälper till med välmåendet för min del är bara ett stort plus.

Den stora fördelen att du kan både röka eller äta, brukar använda Marijuana för rökning (vape) samt hasch till matlagning/bakning.

Idag finns de så bra ställen att beställa från så du slipper köpa lokalt. Sen att du bor i Norrland har väl ingen betydelse? Bor själv relativt högt upp i Sverige och brukat i över 10 år och aldrig haft några problem med det.

Sen att vissa har åsikter om detta är något man får räkna med, dock är jag relativt frispråkig om just cannabis var räddningen för mig att få en fungerande vardag.
Citera
2017-11-30, 12:36
  #7
Medlem
Provat gabapentin? Funkade mot mina nervsmärtor utmärkt, blev stor skillnad i min vardag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback