Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-25, 23:26
  #1
Avstängd
hej jag laddade ner en chrome addon vid namn youtube video downloader, den tvingade att ladda ner ytterligare en addon vilket jag gjorde eftersom jag tänkte att jag bara kan ta bort den efter.

https://chrome.google.com/webstore/d...kggeapfafpdmka

jag sparar aldrig lösenord någonstans (använder vivaldi som aldrig sparar lösenord) chrome sparar bara meningslösa oviktiga men installerade under vivaldi som körs under chrome men antar att inte både chrome och vivaldi är påverkat, men dem vikigaste kontona skriver jag in allt manuellt, men jag håller mig inloggad alltså en login cookie, och jag har läst att om en addon använder den tillåtelsen så kan den komma åt cookies vilket betyder att dem kan ta mina cookies och logga in på en annan dator utan att skriva in något, kommer dessa cookies att gå ut, vad ska jag göra i en situation som denna? kommer jag kunna se om någon försöker komma åt gmail genom den cookien eller kommer den tro att det är jag samma ip etc.

det står under recensioner för youtube video downloader att det är malware.

jag har nu loggat ut ur alla sessioner på google och nu fungerar inga andra av mina webbläsare som hade login cookies också antar att alla cookies är likadana för varje konto eller är dem olika beroende på dator eller browser alltså om man är inloggad i ett annat land på en dator kommer då dem login kakorna att vara annorlunda alltså dem i just vivaldi fungerar fortfarande som kakor?
__________________
Senast redigerad av zzcool 2017-11-25 kl. 23:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback