Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-26, 04:06
  #13
Medlem
ekonomis avatar
Rätt säker på att det finns, såg någon dokumentär om det men att dom som åldrades extra långsamt som så var typ blinda och halv döva? Någon annan som känner igen dokumentären kanske?
Citera
2017-11-26, 12:21
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, den sjukdomen finns inte.

okej väldigt märkligt

https://www.google.se/search?q=proge...iw=360&bih=512

Progeri*eller*progeria*är en ovanlig sjukdom som gör att kroppen åldras i förtid (geromorfism). Namnet "progeri" kommer från grekiskan och betyder ungefär ”gammal i förtid” (pro = före, gēras = ålderdom). Sjukdomen beror på en hastig celldöd, som bryter ner cellerna i en allt för snabb takt.


Jesper är sex år men hans kropp är redan en gammal mans.

Han har den sällsynta sjukdomen progeria och åldras tio gånger snabbare än normalt.
Citera
2017-11-26, 12:22
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi
Rätt säker på att det finns, såg någon dokumentär om det men att dom som åldrades extra långsamt som så var typ blinda och halv döva? Någon annan som känner igen dokumentären kanske?

Har också sätt den bland annat med 3 indiska syskon alla har sjukdomen. sök bara på progeria på Youtube
Citera
2017-11-26, 12:25
  #16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
okej väldigt märkligt

https://www.google.se/search?q=proge...iw=360&bih=512

Progeri*eller*progeria*är en ovanlig sjukdom som gör att kroppen åldras i förtid (geromorfism). Namnet "progeri" kommer från grekiskan och betyder ungefär ”gammal i förtid” (pro = före, gēras = ålderdom). Sjukdomen beror på en hastig celldöd, som bryter ner cellerna i en allt för snabb takt.


Jesper är sex år men hans kropp är redan en gammal mans.

Han har den sällsynta sjukdomen progeria och åldras tio gånger snabbare än normalt.

Nu var det ju tvärtom jag sa och svarade på. Progeria har jag inte sagt något om.

Jobba lite med läsförståelsen, tack, även om du har bakfyllesöndag.
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2017-11-26 kl. 12:41.
Citera
2017-11-26, 13:33
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nu var det ju tvärtom jag sa och svarade på. Progeria har jag inte sagt något om.

Jobba lite med läsförståelsen, tack, även om du har bakfyllesöndag.
du lillebror jag vet mycket väl att det andra inte finns. men det borde gå att forska om.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback