Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-25, 10:43
  #1
Medlem
Bostadsförmedlingen har fält där man anger sin årsinkomst före skatt. Hur får jag min årsinkomst om jag har timlön? Stopp i huvudet. Jag kan ju kolla min senaste deklaration men jag vet inte om den gäller för jag har bytt arbete.
Citera
2017-11-25, 10:50
  #2
Medlem
Du fyller i uppgiften från senaste deklarationen. Därefter kan du eventuellt behöva visa upp senaste lönespecarna innan du får skriva på.
Citera
2017-11-25, 11:00
  #3
Medlem
KingsBishops avatar
Som tidigare person sa, så är det senaste deklaration som gäller.
Vill du däremot ha en uppfattning av din nuvarande årsinkomst, så kan du ta medelinkomsten av samtliga månader från ditt nya arbete och multiplicera med 12.

ex. du har arbetat 5 månader. Lägg ihop dina 5 senaste löner och dela med 5, sen multiplicera med 12.
Om semesterersättning utbetalas en gång per år kan du multiplicera med 12,2
Citera
2017-11-30, 23:43
  #4
Medlem
Sen vill nog de flesta hyresvärdar att du har en fast inkomst. Tyvärr räknas inte timanställning dit.

Du kommer behöva en borgenär om du ska få förstahandkontrakt under de premisserna.
Citera
2017-11-30, 23:52
  #5
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appendix
Sen vill nog de flesta hyresvärdar att du har en fast inkomst. Tyvärr räknas inte timanställning dit.

Du kommer behöva en borgenär om du ska få förstahandkontrakt under de premisserna.
Nej! Däremot behövs kanske en borgensman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback