Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-27, 00:05
  #25
Medlem
Tripportreats avatar
Precis som jag och andra poängterat så är ångest effektivt på att skapa mer ångest, du har inte tagit någon permanent skada av det här - varken mentalt eller fysiskt. Det kommer gå över när du slutar känna efter för att se om ångesten ligger kvar.

Du är högst troligen bara chockad över händelsen och ligger och ältar den. Ta så bra hand om dig som du kan så kommer det snart släppa.

Jag har varit med om värre saker än det här, det släpper.

//tripportreat
Citera
2017-11-27, 05:44
  #26
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Har fortfarande ångest och är inte mig själv. Känslorna är mycket starkare och jag har en del overklighetskänslor. Tar det sån här lång tid att återgå till det normala eller bör jag vara orolig?
Du behöver inte vara orolig för dina nojor kommer att gå över, dock kan det ta tid. Jag råkade själv ut för en hemsk snedtripp där flera droger var inblandade och där hasch var det som var "spiken i kistan" som utlöste en kraftig panikångest-attack. Jag trodde aldrig att efterverkningarna skulle gå över men med tiden gjorde dom det. Det är inte alls säkert att dina nojor behöver bli väldigt långvariga och det varierar från person till person.

Du skriver i trådstarten att du rökt förut; hur är ditt förhållande till cannabis, tycker du mycket om att röka på? Om du verkligen brukar uppskatta cannabis annars kan du överväga att röka igen vid något tillfälle igen i framtiden, men du skall låta tiden ha sin gång och reda ut detta först. Tänk på att ta det lugnt bara och rök med måtta! Om cannabis inte betyder så väldigt mycket för dig så kan det vara en tanke att inte röka mer alls, att ta det säkra före det osäkra så att säga och inte utmana ödet för att något liknande skall hända dig igen.
Citera
2017-11-27, 08:20
  #27
Medlem
Det är säkert som ni säger att jag ältar händelsen och får ångest av det. Jag ska komma in i jobbet och träna nu i veckan så försvinner det nog.

Lite info om min rökning: rökte första gången för 1 år sedan och har rökt kanske 7-8 gånger sedan dess. Senaste månaden har jag rökt på tre gånger bara för att jag inte haft något att göra. Alla gånger förutom i fredags har varit riktigt bra.

Min teori är att jag rökte för mycket medan jag var stressad och utan att ha ätit ordentlig middag. Det slog snett på något sätt, vilket förvärvades av att jag fick panik. Efter det har jag fått ångest/chock över situation pga att jag inte hade någon kontroll, såklart läskigt.

Jag ska iaf sluta röka nu, har uppenbarligen fel psyke för det. Var mest nojjig över att det skulle bli några permanenta men över det, men som typ alla säger i tråden går det förmodligen över.
Citera
2017-11-28, 12:03
  #28
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Det är säkert som ni säger att jag ältar händelsen och får ångest av det. Jag ska komma in i jobbet och träna nu i veckan så försvinner det nog.

Lite info om min rökning: rökte första gången för 1 år sedan och har rökt kanske 7-8 gånger sedan dess. Senaste månaden har jag rökt på tre gånger bara för att jag inte haft något att göra. Alla gånger förutom i fredags har varit riktigt bra.

Min teori är att jag rökte för mycket medan jag var stressad och utan att ha ätit ordentlig middag. Det slog snett på något sätt, vilket förvärvades av att jag fick panik. Efter det har jag fått ångest/chock över situation pga att jag inte hade någon kontroll, såklart läskigt.

Jag ska iaf sluta röka nu, har uppenbarligen fel psyke för det. Var mest nojjig över att det skulle bli några permanenta men över det, men som typ alla säger i tråden går det förmodligen över.

Ja, det är en dålig kombo att röka under dessa förhållanden när man är oerfaren.

Jag har ganska stor erfarenhet av droger och haft en och annan dålig upplevelse och det har alltid gått över - så är det för de flesta.

//tripportreat
Citera
2017-12-14, 15:03
  #29
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Hej,

Rökte Cannabis igår och upplevde ett av de värsta rusen man kan få. Jag har rökt förut och aldrig mått dåligt av det.

Det började med att jag och en polare delade på en stor joint. Var ganska mycket i och den var väl packad. Tilläggas bör att jag inte hade ätit så mycket till middag och dessutom haft det lite stressigt på sistonde.

När vi väl kom hem till honom fick jag totalpanik. Jag sitter i soffan och gungar medan jag ropar att han ska ringa en ambulans. Har så sjukt ont i huvudet och allting snurrar och tankarna går i banor. Jag säger till min kompis att jag förmodligen fått en psykos och att jag behöver åka in till sjukhus. Jag kan inte kontrollera någonting och det känns som att jag går igenom hela mitt liv som en bildspel. Hjärtat går i 190 och jag mådde riktigt dåligt, grät samtidigt som jag skrek.

Detta varade i kanske max 1.5h. Nu har jag sån grov ångest över dels min snedtripp (att jag skrek osv), dels hur detta kommer påverka mig i framtiden.

Frågor: Varför reagerade jag som jag gjorde? Var det en psykos? Bör jag kolla upp någonting psykiskt?

Oroa dig inte, du fick inte en psykos, du är färsk bara.

Sen att du "sneade" är ju lustigt när du inte tog LSD. Hur kan man få en snedtripp när man inte tar trippar?

-jag var så packad i helgen.
-Hur mycket drack du?
-drack? Nej jag rökte hasch.
Citera
2017-12-23, 00:11
  #30
Medlem
Jag har själv fått en panikångest attack av cannabis , jag hade jobbat hela veckan , sovit dåligt och ätit dåligt . Rökte på tok för mycket sen sneade jag hela natten , visste dock att det inte var psykos och försökte att inte tänka på det . Däremot tänkte jag mycket på hur jag betedde mig mot folk i min omgivning , inte för att jag var otrevlig eller så , men jag fick ett slags positivt uppvaknande efter det hela på något vis . Tog en paus med rökandet efter det och röker inte lika ofta längre .

Så ångesten och overklighets känslorna kommer släppa snart för dig så oroa dig inte 😀
Citera
2017-12-24, 17:34
  #31
Medlem
Jag är ingen expert på det här men jag har varit med om samma sak.

Du skrev att du inte ätit speciellt bra och du var stressad den dagen. vilket helt enkelt är orsaken för att du sneade.

Jag hade en sån period jag var mycket stressad och gick in i väggen samtidigt som jag rökte cannabis varje dag.

cannabis sänker blodsockret så du kan ha fått ett blodsocker fall under tiden och kännde dig konstig/snurrig och fick då en panikångest attack. under ruset av cannabis så kan det vara svårt att styra av sådana tankar därför snear man oftast när man väl börjar.

För mig var det då värre eftersom jag gick in i väggen av stress. Så kan tyvärr inte röka längre då min kropp associerar cannabis med stress/panik. Detta var ca 7 år sedan och kan fortfarande inte röka utan att få hypokondi/panikattacker. Behöver alltså inte ens bli hög utan jag blir nojjig av att röka 1 bloss eller bara sätta spliffen i munnen.

Förhoppningsvis kommer inte du råka ut för detta om du bara tar det lungt några dagar och äter ordentligt och sover som vanlig och du kommer kunna röka och ha det gött som vanligt
Citera
2017-12-27, 19:04
  #32
Medlem
mrtowlies avatar
För starkt gräs..panikångest..lite issues sedan innan som kom fram...

Ta det lugnt med rökat tills dess du är mentalt kapabel och kanske testa något svagare o rök mindre.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback