Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 22:15
  #1
Medlem
Jo, kortfattat min Iphone har jag tappat en del gånger i marken, resultat: sprucken skärm,

medans den hade sprucken skärm så råka jag även tappa den inuti själva toaletten, efter det så började telefonen se ut som en gammal tv som saknar signal, sedan slockna den helt bara.

Nu har det gått ett par veckor, har försökt ladda, har försökt sätta på den på alla möjliga sätt (tror jag iallafall) den vägrar sätta på, och skärmen är helsvart.

När jag laddar den dock så blir mobilen varm (om det är till någon hjälp)

Men min fråga är: Tror ni det går reparera och få den att funka igen, eller är det ovärt/omöjligt förmodligen?

Kan man gå in och be dem kolla på den och kolla ifall de går laga, känns dumt ifall man skulle betala i förväg och dem inte kan laga så har man betalt i onödan, antar det inte funkar så?
Citera
2017-11-24, 22:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aventusen
Jo, kortfattat min Iphone har jag tappat en del gånger i marken, resultat: sprucken skärm,

medans den hade sprucken skärm så råka jag även tappa den inuti själva toaletten, efter det så började telefonen se ut som en gammal tv som saknar signal, sedan slockna den helt bara.

Nu har det gått ett par veckor, har försökt ladda, har försökt sätta på den på alla möjliga sätt (tror jag iallafall) den vägrar sätta på, och skärmen är helsvart.

När jag laddar den dock så blir mobilen varm (om det är till någon hjälp)

Men min fråga är: Tror ni det går reparera och få den att funka igen, eller är det ovärt/omöjligt förmodligen?

Kan man gå in och be dem kolla på den och kolla ifall de går laga, känns dumt ifall man skulle betala i förväg och dem inte kan laga så har man betalt i onödan, antar det inte funkar så?


Ja din lur är sönder, det säger du ju själv. Sprucken skärm, badat i toaletten och går inte att sätta igång. Vad annat än sönder/trasig skulle man kalla det?

Om den går att reparera? Ja givetvis, men i ditt fall handlar det då om att det är billigare enklare och blir ett bättre resultat om du betalar Apple för att få en utbytesenhet, alltså en helrenoverad exakt likadan lur som ser ut som helt ny. Priset är ca 3500kr https://support.apple.com/sv-se/ipho...ervice/pricing

Har du hemförsäkring så bör du kunna få ersättning med ca 2-3000kr från dem som hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback