Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 19:28
  #1
Medlem
Blaze.s avatar
Tjenare. Köpte ny tv idag närmare bestämt en sådan här:

https://www.netonnet.se/art/ljud-och...v/243190.9118/

Till min förvåning upptäcker jag att det är ohyggligt dålig bild när jag kör hdmi från min Asus rog laptop. Har aldrig vart problem med det på min gamla tv. Bilden är grönaktig och suddig. Sitter på en 4 meters "basic" hdmi kabel men bara för att det är en billigare hdmi betyder det väl inte att det inte ska fungera att få bild från pc till denna tv!?

Fel på tv'n eller dålig hdmi kabel eller bara något jag missat när det kommer till 4k tv? Grafikkortet klarar inte av 55 tum? Vad fan är felet...I övrigt har tv'n funkat bra till xbox osv.

Hittade ingen samlingstråd för "vardagselektroniksproblem" så fick bli att starta tråd...


Trevlig helg.
Citera
2017-11-24, 19:57
  #2
Medlem
Tvonds avatar
Testat köra på en annan HDMI ingång , bytt kabel bara se om de gör någon skillnad. Kör du 2160P från laptopen ? En bild på hur det ser ut vore bra ?
Citera
2017-11-25, 04:47
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Hittade ingen samlingstråd för "vardagselektroniksproblem" så fick bli att starta tråd.

(FB) Officiella tråden dator till TV - TV till dator / hemutrustning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback