Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-12-05, 05:50
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det är inte låssmeden som avgör om ärendet är akut eller inte, det gör föreningen. Jag skulle säga att det är högst tveksamt att en låst tvättstugedörr är att anse som ett akut ärende som kräver en jourfirma, men det borde framgå av föreningens dokument.

Varför skulle det inte kunna vara akut?
Du kan ha arbetskläder där som du måste ha både i helgen och måndag morgon.

Om styrelsen skriver ut ett journummer som står i trapphuset för ärenden på kväll/helg utan att det står några restriktioner så tycker jag det helt ligger på styrelsen.
Då ser jag det som att styrelsen har det som en service till hyresgästerna att man kan få hjälp när som.

Om fallet inte är så borde det framgå i trapphuset eller så borde jourtelefonen gå till en person i styrelsen.
Då har styrelsen möjligheten att avgöra akutheten innan det går till den riktiga jouren.

Jag hade hittat på allt möjligt för att slå tillbaka.
Säg att du hade arbetskläder (om det är rimligt för dig), säg att du glömde din plånbok i tvättstugan.
Bilnycklar, m.m.
Alltså dyra eller viktiga saker som du inte kan vara utan eller vill lämna kvar i tvättstugan obevakat över hela helgen.
Du glömde plånboken och kom på det, dörren gick inte öppna.
Du ringde jouren.
Citera
2017-12-05, 05:54
  #26
Medlem
Och såklart kläderna.

De kan ju inte ligga i tvättmaskinen och surna.
Då blir de förstörda.
Kanske inte för alltid, men det finns ju en anledning till att man tvättar, man behöver rena kläder.
Får man då inte rena kläder utan surna kläder så måste man tvätta om kläderna, när ska man göra det?
Antar att denna tvättstuga inte är unik utan det är kö på några dagar.
Citera
2017-12-06, 19:42
  #27
Medlem
Vad var det som var fel med låset?

Var det bara något som den aktuella låssmeden kunde fixa?

Manuellt eller elektroniskt lås?

Försökte du ens ta kontakt med någon i styrelsen?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback