Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 13:53
  #1
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Tänkte att vi listar alternativ här för oss som inte har råd att punga ut 1500$ i månaden för en Bloomberg terminal.

Personligen använder jag Ransquawk, de erbjuder ingen charting plattform, utan är en renodlad newsprovider.

1. * Ransquawk. 300 GBP i månaden, 50 GBP, 20 GBP i månaden som abonnemangs alternativ. Lämpar sig ypperligt för oss som handlar cross-asset, live-chat med analytikerna där man kan ställa frågor, skön radio där de uppdaterar en löpande om saker som händer, breaking news osv. Mycket bra också då de är snabba på att uppdatera vid nyhetssläpp/estimate surprises.

Optionslösen på futures, strukturerat i en kalender, ett helt framöver, de associerade pris-nivåerna . Viktiga events. Analyser av hur ECB, FED och andra stora centralbanker tänker. Listor på vilka som är duvor & hökar.

En ekonomisk kalender som hade kunnat vara lite bättre men det är okej i jämförelse mot vad man får!

En skön brittisk dialekt ingår också med idiomatiska uttryck som bottom of the hour, top of the hour när man lyssnar på radion.

Sedvanliga nyheter som jag använder är Financial Times, Bloomberg.

*Vilka nyhetsplattformar använder ni, vad kostar de, vad ingår i dem, hur pass strukturerad är informationen?
Citera
2017-11-24, 15:27
  #2
Medlem
IB Institutional.
Skit.
Citera
2017-11-24, 16:51
  #3
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annemil
IB Institutional.
Skit.

Utveckla gärna varför det är skit, vad är det specifikt som är så dåligt med dem?
Citera
2017-11-25, 22:59
  #4
Medlem
ugglans avatar
reuters eikon är väl egentligen det enda vettiga alternativet, börjar på typ 300usd/mån

ransquawk sitter väl bara och läser rakt av från bbg/rtrs.
Citera
2017-11-30, 16:03
  #5
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
reuters eikon är väl egentligen det enda vettiga alternativet, börjar på typ 300usd/mån

ransquawk sitter väl bara och läser rakt av från bbg/rtrs.

Inte bara, de följer också väldigt mycket(sociala medier, annat, och presenterar rätt mycket skön information) och för ändå 20GBP i månaden (om man klarar av att leva med 1min fördröjning*) så har jag faktiskt inte hittat något billigare.

Går man upp lite i abonnemangstyperna(då blir allting också i realtid*) så kan man få chatt-funktionen med analytikerna och ändå ha rätt så givande och utvecklande diskussioner med dem om makro/geopolitik, om man är osäker på hur man ska tolka datan.

Tycker det är rätt skönt om man sitter ensam hemma då trading ibland blir lite isolerande (om man inte sitter och hyr en desk någonstans dvs), få lite bollplank!

Har Eikon någon liknande funktion med chatt/analytiker radio där man är sammankopplad med vad som kommer i den ekonomiska kalender och rapporterar direkt beroende på vilken session man är i ?
__________________
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2017-11-30 kl. 16:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback